استفاده از حنای بی رنگ برای تقویت مو 2
کافه سلامت

استفاده از حنای بی رنگ برای تقویت مو

5.1Kبازدید

حنای بی رنگ که بیشتر برای تقویت موها از آن استفاده می‌شود، همان حنای معمولی و طبیعی است که ماده رنگی آن جدا شده است و برخی معتقدند که به این دلیل، مقداری از خواص آن نسبت به حنای رنگی کاهش می‌یابد. اما به هر حال اگر تمایلی به رنگ شدن موها ندارید، استفاده از حنای بی رنگ هم شیوه موثری در تقویت موها و برطرف کردن مشکلات آن به نظر می‌رسد.

استفاده از حنای بی رنگ برای تقویت مو

خواص حنای بی رنگ

1. خاصیت ضدقارچ و ضدباکتری دارد که باعث پاکسازی سر از عفونت و آلودگی می‌شود.

2. دارای آلوامودین است که برای افزایش رشد مو بسیار عالی می‌باشد.

3. ترمیم موی آسیب دیده و از بین بردن شکنندگی در آن‌.

4. دارای خاصیت رطوبت رسانی به مو که از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

5. درمان شوره سر.

6. کاهش ریزش مو.

آموزش آماده‌سازی حنای بی رنگ برای تقویت مو

1. روش کلاسیک

روش کلاسیک استفاده از حنا برای مو، خیساندن آن در آب داغ است تا رنگ بیاندازد. در اینجا که از حنای بی رنگ استفاده می‌کنید، 100 گرم حنا را با 300 میلی‌‌لیتر آب داغ مخلوط کنید و به هم بزنید. البته بهتر است اجازه دهید تا مدتی در آن بماند و بعد از اینکه کمی سرد شد، آن را به مو هایتان بمالید.

این نوع روش آماده‌سازی برای تمام انواع مو مناسب است.

2. انواع ماسک با حنای بی‌ رنگ

برای کاهش ریزش مو: 50 گرم حنای بی رنگ را با 50 گرم روغن زیتون و یک قاشق چایخوری روغن کرچک و مقداری از هر اسانس موثر در کاهش ریزش مو مانند روغن درخت چای، اسطوخدوس، نعناع، رزماری و یلانگ یلانگ مخلوط کنید و به آن‌ها به میزان کافی آب جوش اضافه نمایید تا قوام پیدا کند. سپس موها را به آن آغشته کنید.

برای کاهش سفیدی مو: 100 گرم حنای بی رنگ را با 300 میلی‌لیتر آب جوش مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری روغن بادام به آن اضافه نمایید.

برای موهای خشک: 100 گرم حنای بی رنگ را با 300 میلی‌لیتر آب جوش مخلوط کنید و به آن یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و دو قاشق غذاخوری آووکادوی له شده اضافه نمایید.

برای موهای چرب: 100 گرم حنای بی رنگ را با 300 میلی‌لیتر آب جوش مخلوط کنید و دو قاشق غذاخوری آب لیمو و خاک رس به آن اضافه کنید. همچنین یک قاشق غذاخوری روغن کرچک هم باید به کار ببرید.

بعد از اینکه موهایتان را به ماسک حنای بی رنگ آغشته کردید، تا زمانی که ماسک خشک شود، منتظر بمانید و آن را نشویید. برای داشتن موهایی زیبا و سالم، بهتر است استفاده از شیوه‌های درمانی طبیعی را در برنامه‌های زیبایی روتین خود قرار دهید.

منبع :زیبامون

نظر بدهید