اتاق مطالعه دخترانه
کافه دکوراسیون

اتاق مطالعه دخترانه و چیدمانی با رنگ‌های متفاوت

3.03Kبازدید

طراحی دکوراسیون، رنگ و چیدمان اتاق مطالعه دخترانه باید چگونه باشد؟ برای داشتن یک اتاق مطالعه دخترانه شیک باید ایده پردازی‌های متفاوتی داشته و نکات خاصی را رعایت کرد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با این ایده‌ها و نکات آشنا شوید.

طراحی دکوراسیون اتاق مطالعه دخترونه

ازآنجایی‌که اکثر دخترخانم‌ها زمان بیشتری را در منزل و اتاق خود به سر می‌برند، چیدمان اتاقشان برای آن‌ها شکل جدی‌تری را به خود می‌گیرد. رفت‌وآمدهای دوستانه به فضای اتاق مطالعه دخترخانم‌ها سبب می‌شود آن‌ها همیشه به دنبال راهی برای بهتر دیده شدن باشند. شما می‌توانید به‌راحتی با ایده پردازی‌های خود به یک دکوراسیون شیک و زیبای دخترانه دست پیدا کنید. استفاده از هوش و سلیقه شما سبب می‌شود این ایده پردازی‌ها جرقه‌ای جدید را در ذهن شما روشن کند. ما در این مطلب نمونه‌هایی زیبا از اتاق‌های شیک، مدرن و آرام را ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

اتاق مطالعه دخترانه

قابی دراتاق مطالعه دخترانه

اولین ایده پردازی استفاده کردن از یک قاب در قاب پنجره است. این امر سبب می‌شود شما در تمام طول روز از نور طبیعی اتاق خود بهره ببرید و وجود نور طبیعی در اتاق نیز عملکرد شما در مطالعه و کارهای روزانه را افزایش می‌دهد. البته پنجره در اکثر اتاق‌های خانه‌ های شیک و زیبای ایرانی وجود دارد و شما می‌توانید برای جلوه زیباتر آن را تزیین کنید. برای نمونه با کمی خلاقیت شما می‌توانید صاحب یک کاناپه، تخت خواب، کتابخانه، کشو و یک اتاق دنج کوچک خواهید شد. با استفاده از نورپردازی که در بالای این قاب شکل‌گرفته است شما به‌راحتی در شب نیز می‌توانید به مطالعه بپردازید و نیازی به نور اضافی و وسایل همانند چراغ مطالعه نداشته باشید. این امر به ایجاد یک فضای بیشتر در محیط نیز به شما کمک می‌کند. از فضای باقی‌مانده نیز می‌توانید برای پذیرایی از مهمان‌ها و دوستان خود استفاده کنید. وجود یک کاناپه زیبا در گوشه‌ای از اتاق نیز می‌تواند برای اوقاتی غیر از مطالعه کاربردی باشد.

اتاق مطالعه دخترانه اتاق مطالعه دخترانه

یک اتاق مطالعه دخترانه شیک

اگر علاقه‌ای به ایجاد یک قاب پشت پنجره‌ای ندارید، می‌توانید از ایده دوم ما استفاده کنید. برای این منظور مشرف‌به پنجره اتاق خود یک کاناپه راحتی به شکل تخت قرار دهید. این امر سبب می‌شود شما در زمان مطالعه یک محیط راحت با نور ایده ال را تجربه کنید. برای زیباتر شدن دکوراسیون خود می‌توانید از کوسن‌های رنگی ست با مبل به همراه شال مبل‌های متنوع بهره ببرید. دکور کردن کتابخانه شما امری سلیقه‌ای است. برای این منظور می‌توانید از قاب عکس‌های یادگاری نوستالژی و یا لوازم یادگاری خود بهره ببرید. چراغ مطالعه ایستاده خود یکی دیگر از المان‌های دکوراسیون شیک شما به شمار می‌رود که می‌توانید از آن استفاده کنید.

اتاق مطالعه دخترانه اتاق مطالعه دخترانه

اتاق مطالعه دخترونه دنج و یکرنگ

رنگ اتاق مطالعه مهم‌ترین امر در دکوراسیون این اتاق به شمار می‌رود. برای اینکه یک اتاق مطالعه دنج و یکرنگ داشته باشید به شما ایده پردازی دیگری را پیشنهاد می‌کنیم. برای این منظور همانند تصویر در ابتدا تمام فضا را به رنگ ایده آل خود دیزاین کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از کاغذهای دیواری به انجام برسانید و یا از رنگ‌های روغنی برای رنگ‌آمیزی استفاده کنید. قدم بعدی برای دکور کردن استفاده از وسایلی با تناژ رنگی مشابه با رنگ‌آمیزی فضای شما است. اگر اتاق شما فضای کافی ندارد و در برخی مواقع نیاز به دو تخت داشتید می‌توانید از تخت‌های دو طبقه یا تخت خواب مهمان میزبان استفاده کنید. استفاده از میز مطالعه، کتابخانه و کمدهای هم‌رنگ با فضا سبب می‌شود یک محیط آرام و شیک را در فضا مشاهده کنید. نمونه‌ای از این نوع فضا با رنگ آبی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

اتاق مطالعه دخترانه

تقریبا می‌توان گفت همه دخترخانم‌ها به رنگ صورتی علاقه دارند. از همین رو ایده پردازی بعدی ما پیرامون این چیدمان پرطرفدار است. برای دکور کردن اتاق مطالعه به رنگ صورتی می‌توان از چند روش بهره گرفت. اول‌ازهمه این‌که شما لوازم مورد نیاز اتاق خود را به رنگ صورتی خریداری کنید و در دیزاین داخلی خود مورد استفاده قرار دهید. یا اینکه استفاده از لوازم سفید با نمای صورتی استفاده کنید. برای ایده دوم می‌توانید از پرده‌ها و کاغذدیواری‌های صورتی کمک بگیرید. همچنین نورپردازی فضای داخلی اتاق مطالعه خود را می‌توانید تا حدودی به سمت رنگ صورتی هدایت کنید. فرش و موکت‌های صورتی‌رنگ نیز می‌تواند شما را در این مهم یاری کنند.

اتاق مطالعه دخترانه اتاق مطالعه دخترانه

دخترخانم‌ها برخلاف سایرین بسیار به رنگ‌آمیزی در فضای اتاق خود علاقه‌مند هستند و از همین رو بدون هیچ ترس و واهمه‌ای از تمام طیف رنگی در فضای داخلی اتاق خود بهره می‌برند. برای رسیدن به یک اتاق رنگی بی‌نظیر می‌توانید از روتختی‌های رنگی بهره بگیرید. همچنین رنگ‌آمیزی فضا با استفاده از چند رنگ این مهم را فراهم می‌آورد. لوازم دکوری را می‌توانید به صورت رنگی با تناژ رنگ روشن انتخاب کنید تا نمود بیشتری را در فضا فراهم کنند. شما می‌توانید از میزهای مطالعه رنگی در کنار آباژورهای رنگی بهره ببرید. این سبک دکوراسیون شما را به سمت یک دکوراسیون شیک و زیبای رنگی هدایت می‌کند. قاب عکس‌های رنگی نوستالژی و دوران کودکی نیز می‌توانند بهترین دکور برای این چیدمان باشند. دکور کردن اتاق رنگی کار ساده‌ای است که مطمئنا دختر خانم‌های هنرمند به راحتی از پس آن برمی‌آیند.

اتاق مطالعه دخترانه

یکی دیگر از رنگ‌های دخترانه و شیک رنگ آبی فیروزه‌ای است و دخترخانم‌های خوش‌سلیقه می‌توانند از این رنگ زیبا نیز در دکوراسیون اتاق خود بهره ببرند. برای این منظور می‌توان از روتختی‌های آبی فیروزه‌ای و پرده‌ها و فرش‌های با همین طیف رنگی استفاده کرد. به شما پیشنهاد می‌دهیم لوازم اتاق خود از قبیل میز و صندلی را به رنگ سفید انتخاب کنید. این امر به شما کمک می‌کند با استفاده از یک گلدان یا آباژور به‌راحتی به این رنگ در دکوراسیون اتاق خود دست پیدا کنید. شما می‌توانید کتابخانه خود را با استفاده از چسب‌های رنگی به این رنگ زیبا تغییر دهید و چیدمان را به سلیقه خود ادامه دهید.

اتاق مطالعه دخترانه

ازآنجایی‌که رنگ بنفش به‌عنوان رنگ برگزیده سال 2018 انتخاب‌شده است، شاید تمایل داشته باشید اتاق مطالعه‌ای با این تناژ رنگی داشته باشید. لوازم اتاق خود را اگر از قبل تهیه‌کرده‌اید برای رسیدن به این امر می‌توانید از کاغذدیواری‌های بنفش بهره ببرید. استفاده از روتختی‌های بنفش و فرش‌های یاسی شما را به این مهم نزدیک می‌کند. همچنین می‌توانید کتابخانه خود را با نورپردازی به رنگ بنفش دیزاین کنید تا اثر رنگ بنفش را در فضا به‌خوبی مشاهده کنید. شما با سلیقه خود و گلدان‌های رنگی بنفش و سفید نیز می‌توانید به‌راحتی به این ایده پردازی شیک و مدرن دست پیدا کنید. رنگ بنفش به‌تنهایی درگذر زمان ممکن است به چشم شما آسیب وارد کند از همین رو به شما توصیه می‌کنیم از این رنگ به‌صورت ترکیبی بهره بگیرید. رنگ یاسی نیز با همین تناژ رنگی البته کمی روشن‌تر شمارا در این امر یاری می‌کند.

اتاق مطالعه دخترانه

یکی از رنگ‌هایی که ایده پردازی در آن بسیار ساده است فضایی با رنگ سفید است. شما به‌راحتی در این فضا می‌توانید از رنگ طلایی، مشکی و هر تناژ رنگی که سلیقه شما به آن سمت گرایش دارد بهره بگیرید. به‌عنوان‌مثال شما با استفاده از رنگ سفید و طلایی می‌توانید یک دکوراسیون لوکس را تجربه کنید. برای این امر شما می‌توانید از لوازم دکوری کرم قهوه‌ای نیز به‌راحتی بهره بگیرید. استفاده از لوازم لوکس همانند شال مبل‌های پشمی در این سبک دیزاین ها به متفاوت‌تر شدن آن‌ها بسیار کمک می‌کند. برای مثال با کمی تغییر در دکوراسیون اتاق خود می‌توانید به یک دکوراسیون اسکاندیناوی زیبا دست پیدا کنید.

اتاق مطالعه دخترانه اتاق مطالعه دخترانه

همان‌طور که در مقاله ارائه‌شده مشاهده کردید شما به‌راحتی از هر تناژ رنگی برای دکور کردن اتاق مطالعه خود می‌توانید استفاده کنید. برای این منظور شما می‌توانید از رنگ‌های شاد و اشتهاآور که گفته می‌شود رنگ سال 2019 یا همان 1398 نیز از بین آن‌ها انتخاب شود، مثل رنگ صورتی استفاده کنید. رنگ صورتی یکی از رنگ‌های پرطرفدار برای اتاق دخترخانم‌ها به شمار می‌رود، اما اگر تمایلی به استفاده از این رنگ در دیزاین داخلی اتاق خود نداشته باشید می‌توانید از رنگ‌های دیگر بهره بگیرید و با ایده پردازی‌های متفاوتی در همین راستا فضا را چیدمان کنید. دکور کردن فضا با استفاده از رنگ‌های لوکس در کنار رنگ سفید و مشکی نیز کار دشواری برای شما نخواهد بود. چیزی که در اول مطلب به آن اشاره شد. قاب پشت پنجره‌ای تنها نمونه‌ای از دکوراسیون متفاوت شما در محیط اتاق مطالعه شما است. استفاده از رنگ‌ها بدون هیچ ترس و واهمه‌ای سبب می‌شود شما به یک دکوراسیون لوکس و بی‌نظیر دست پیدا کنید که همه از آن خوششان خواهد آمد.

منبع : توکامگ

نظر بدهید