افزایش ابتلا به فشارخون در زنان دچار اختلالات خواب
کافه سلامت

ابتلا به فشارخون در زنان دچار اختلالات خواب

1.37Kبازدید

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد اختلالات خفیف خواب، نظیر به طور ناگهانی از خواب بیدار شدن، می تواند موجب افزایش فشارخون شود.
به گزارش مهر، نتایج مطالعه نشان داد زنانی که مبتلا به اختلالات خفیف خواب بودند، حتی کسانی که ۷ تا ۹ ساعت در شب می خوابیدند، به شکل قابل توجهی مبتلا به فشارخون بالا بودند.

 

محققان همچنین دریافتند بین التهاب اندوتلیال و اختلالات خفیف خواب رابطه وجود دارد. «بروک آگاروال»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلمبیا آمریکا، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد مشکلات خفیف خواب احتمالا موجب آغاز التهاب اندوتلیال عروقی می شود که نقش قابل توجهی در بیماری قلبی-عروقی دارد.»

به گفته محققان، در حدود یک سوم افراد بزرگسالی که به قدر کافی نمی خوابند و زن هم هستند، این مشکل به مراتب بزرگ تر و جدی تراست.

آگاروال در ادامه می افزاید: «این مسئله نگران کننده است چراکه مطالعات نشان می دهد بیخوابی و اختلالات خفیف خواب تاثیر نامناسبی بر سلامت قلب و عروق در زنان دارد.»

در این مطالعه، محققان فشارخون و عادات خواب ۳۲۳ زن سالم را بررسی کردند. اختلالات ملایم خواب نظیر خواب با کیفیت پایین، طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن، و بیخوابی، در مقایسه با اختلالات شدید خواب، نظیر آپنه، سه برابر بیشتر است.

نظر بدهید