آیا زنگ ساعت باعث چین و چروک صورت می شود؟
کافه سلامت

آیا زنگ ساعت باعث چین و چروک صورت می شود؟

1.12Kبازدید

خط ها و چین و چروک ها مواردی هستند که برای تقریباً تمام ما خانم ها ناخوشایند است و دوست داریم تا جایی که می توانیم آن ها را به تأخیر بیندازیم. جدا از استفاده از محصولات و روتین های مراقبت از پوست که روزانه انجام می دهیم، مسائل دیگری نیز هستند که تأثیر بیشتری بر روی جوان نگه داشتن پوست خواهند داشت مانند سبک زندگی و برنامه غذایی سالم و همچنین داشتن خواب کافی شبانه. متخصصان سلامت معتقدند که هر بزرگسال در طول شبانه روز به ۷ تا ۹ ساعت خواب با کیفیت نیاز دارد تا هم از نظر جسمی و هم روحی در سلامت کامل باقی بماند.
تحقیقات اخیر نشان می دهند که ارتباط مستقیمی بین ساعت بدن و پیری پوست وجود دارد اما آیا بیدار شدن با زنگ ساعت، باعث چین و چروک صورت می شود؟ اگر شما هم در این مورد کنجکاو شده اید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا به جواب خود برسید.

ساعت بیولوژیک بدن

مطالعات نشان می دهد که ساعت بدن، نقش عمده ای در قدرت متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن، عملکرد سلول ها، وزن، هضم غذا دارد و همچنین تاثیر قابل توجهی بر روی پوست می گذارد. چرخه طبیعی خواب، به نگهداری و حفاظت از سلول های پوست تو کمک می کند. جالب است بدانی که بر هم خوردن همین ساعت بیولوژیک بدن بر اثر عادت ها و سبک زندگی غلط یا ناسالم است که یکی از عوامل بی خوابی های شبانه نیز به شمار می رود. به طور طبیعی ساعت بدن با ساعت طبیعت هماهنگ است و با غروب آفتاب کم کم هورمون خواب در بدن ترشح شده و تمام ارگان ها و اعضای بدن را برای خواب شبانه آماده می گرداند و با طلوع خورشید و تابیدن اولین پرتو های درخشان آن، به مرور سطح هوشیاری بدن بالا رفته و از خواب بیدار می شوی؛ سرحال و پر انرژی تا یک روز جدید را آغاز کنی ولی تمامی این ها در حالت نرمال رخ می دهد که به طور طبیعی و بدون نیاز به ساعت و زنگ آن از خواب بیدار شوی.

آیا زنگ ساعت باعث چین و چروک صورت می شود؟

اثرات منفی بیدار شدن با زنگ ساعت

بیدار شدن با زنگ ساعت، می تواند به لایه بیرونی پوست آسیب رسانده و روند پیری آن را سرعت بخشد. شوکی که به بدن که هنوز هوشیاری خود را به طور طبیعی به دست نیاورده است بر اثر شنیدن زنگ ساعت وارد می شود، تقریباً بر روی تمامی ارگان های آن اثر منفی خود را وارد می کند که در ماهیچه ها به صورت گرفتگی و انقباض و در پوست به صورت چین و چروک خود را به نمایش می گذارد. این خود دلیلی است برای زود خوابیدن؛ تا با خواب کافی، بتوانی صبح ها بدون نیاز به ساعت، راحت بیدار شوی. ماندن در تخت خواب و زیاد خوابیدن در آخر هفته ها کافی نیست و نیاز طبیعی بدن به خواب را برطرف نمی کند تازه می تواند به پوستت آسیب نیز برساند.

آیا زنگ ساعت باعث چین و چروک صورت می شود؟

چگونه سحرخیز باشی

اگر دوست داری تو هم به جمع سحر خیزان بپیوندی کافیست تا حدود سه هفته خود را مجبور کنی که سر یک ساعت مشخص برای مثال ساعت ۶ از خواب بیدار شده و شب ها حتماً ساعت ۱۰ به رختخواب بروی پس از گذشت ۲۱ روز این روند به صورت عادت در بدن تو در آمده و ناخودآگاه ساعت ۶ هوشیار شده و ساعت ۱۰ آماده خواب خواهی شد.

منبع : منودلیار

نظر بدهید