دکوراسیون کتابخانه خانگی
کافه دکوراسیون

آموزش چیدمان و دکوراسیون کتابخانه خانگی کوچک

2.55Kبازدید

کتابخانه‌های خانگی کوچک اگر به درستی چیده شده باشند، جزو آن دسته از چیدمان و دکوراسیونی هستند که فضای اطراف خود و کلیت خانه را بسیار زیبا و دلنشین می‌کنند. بنابرین دکوراسیون کتابخانه خانگی کوچک مجموعه‌ای از هنر و ترفندهایی است که باید آن‌ها را آموخت. در این مطلب با آموزش طراحی دکوراسیون این نوع کتابخانه‌ها همراه باشید.

آموزش چیدمان و دکوراسیون کتابخانه خانگی کوچک

قبل از هر چیز برای طراحی دکوراسیون و چیدمان قفسه‌های کتاب ، باید بدانید که درون یک کتابخانه خانگی کوچک که جزوی از دکوراسیون کلی خانه است، نباید فقط تعداد زیادی کتاب بگذاریم. برای چیدمان و دکوراسیون کتابخانه خانگی، و مخصوصا کتابخانه‌هایی که اندازه کوچکی دارند، نکاتی وجود دارد که باید رعایت شوند. در این پست با هم و مرحله به مرحله یاد خواهیم گرفت که چگونه دکوراسیون کتابخانه خانگی جمع و جور خود را با کتاب و دیگر وسیله‌های دکوری به بهترین نحو تزیین و سازماندهی کنیم. چهار مرحله این آموزش را با هم می‌خوانیم و یاد می‌گیریم و اجرا می‌کنیم

گام اول: یک شی دکوری بلند درون کتابخانه قرار دهید

دکوراسیون کتابخانه خانگی

قبل از اینکه حتی یک جلد کتاب یا هر چیز دیگری درون قفسه کتابخانه قرار دهید، ما پیشنهاد می‌کنیم که یک شی دکوری بلند درون یکی از قفسه‌های کتابخانه قرار دهید. این شی می‌تواند یک گلدان بلند، یک مجسمه بلند و باریک و یا هر چیز دیگری باشد. ارتفاع این شی دکوری باید به اندازه ارتفاع خود قفسه بلند باشد. با این کار در قدم بعدی می‌دانید که ارتفاع اشیایی که قرار است در قفسه‌ها قرار دهید باید چقدر باشد. باید بدانید که هر شی دیگری که در کتابخانه قرار می‌دهید، نباید بلندتر از اولین شی دکوری باشد که در قفسه‌ها قرار می‌دهید. البته این کار باعث می‌شود که کتابخانه شما پر به نظر برسد و اگر به اندازه کافی کتاب یا اشیای دیگری نداشتید تا درون قفسه‌ها بگذارید، دیگر نگران جای خالی آنها نخواهید بود.

گام دوم: چند کتاب زیبا درون کتابخانه قرار دهید

دکوراسیون کتابخانه خانگی

بدون کتاب، کتابخانه شما کامل نخواهد شد. بهتر است هر کتابی را درون کتابخانه قرار ندهید. زیرا این کتابخانه برای اتاق مطالعه شما نیست و باید شکل ظاهری آن زیبایی خانه را دو چندان کند. بهتر است از کتاب‌هایی با جلد نفیس و زیبا استفاده کنید. آلبوم عکس نیز برای این کار مناسب خواهد بود. رنگ جلد کتاب‌ها باید با کلیت خانه و دکوراسیون کتابخانه هماهنگی داشته باشد. در این تصویر از کتاب‌هایی با جلد آبی و سبز خیلی روشن استفاده شده که با گلدان بلند آبی رنگ داخل کتابخانه در هماهنگی و هارمونی کامل هستند. نکته دیگر اینکه نیازی نیست که کتاب‌ها را به ترتیب قد درون قفسه‌ها بچینید. اجازه دهید کمی به هم ریختگی چاشنی کار شود. در پایان کار خواهید دید که این به‌ هم ریختگی چگونه از یکنواختی و کسل کننده بودن فضای کتابخانه جلوگیری می‌کند.

گام سوم: به هر قفسه و طبقه کتابخانه، یک ساختار مجزا بدهید

دکوراسیون کتابخانه خانگی

هیچگاه تمام طبقه‌ها و قفسه‌های کتابخانه را شبیه به هم نچینید. برای هر قفسه یک شی انتخاب کنید که جلب توجه کننده باشد. می‌توانید برای یک طبقه از یک جعبه جواهر آلات استفاده کنید و برای یک طبقه دیگر از گلدان استفاده کنید. حتی کتاب‌ها را نیز شبیه به هم نچینید. اگر در یک طبقه کتاب‌ها را از سمت راست چیده‌اید، طبقه دیگر را در سمت چپ بچینید و یک قفسه دیگر  را در وسط طبقه. می‌توانید از مجسمه‌ها، فاب عکس، چراغ و دیگر وسیله‌های تزیینی نیز استفاده کنید. ولی از همه آن‌ها به صورت یکسان در قفسه‌ها استفاده نکنید.

گام چهارم: حالا جاهای خالی را پر کنید

دکوراسیون کتابخانه خانگی

حال به مرحله آخر چیدمان و دکوراسیون کتابخانه خانگی کوچک می‌رسیم. وقتی چیدمان قفسه‌ها تمام شد، بگردید به دنبال جاهایی که خالی بودنشان خود نمایی می‌کنند و سعی کنید آنها را با وسیله‌هایی پر کنید که با کلیت دکوراسیون کتابخانه کوچک خانگی شما همخوانی داشته باشند.

وقتی پر کردن قفسه‌ها تمام شد، چند قدم به عقب بردارید و کار تمام شده را از دور نگاه کنید. اگر چیزی کم یا زیاد است به آن رسیدگی کنید. شاید بتوانید از رنگ‌های دیگر هم استفاده کنید و شاید یک رنگ در دکور شما با باقی دکور هخوانی نداشته باشد. شاید کتابخانه زیادی شلوغ شده و یا هنوز زیادی خلوت است. همه این‌ها را در نظر بگیرید و به آن‌ها رسیدگی کنید. در انتهای کار باید کتابخانه شما دکوراسیونی داشته باشد که وقتی مهمان‌ها از جلوی آن رد می‌شوند، چند دقیقه‌ای مکث کرده و زیبایی آن را تحسین کنند. کتابخانه دکوری خانگی یک کتابخانه شخصی برای اتاق مطالعه شما نیست. پس نگران کمبود جا برای کتاب‌هایتان نباشید. کتاب‌های دیگرتان را به اتاق خودتان و یا اتاق مطالعه ببرید و در آنجا از آن‌ها استفاده کنید.

منبع : توکامگ

نظر بدهید