تهیه رول تخم مرغ
آموزش آشپزی

آموزش تهیه رول تخم مرغ برای صبحانه‌ای مقوی

1.27Kبازدید

رول تخم‌مرغ به عنوان یک غذای خیابانی در کشور‌های غرب آفریقا مشهور است. کسانی که عاشق چای هستند این غذا را هم به عنوان صبحانه استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانید آن را همراه با یک آب میوه خنک سرو کنید. البته این غذا را می‌توانید در هر زمان از اوقات روز که خواستید به عنوان میان وعده سرو کنید

تهیه رول تخم مرغ

رول تخم‌مرغ به عنوان یک غذای خیابانی در کشور‌های غرب آفریقا مشهور است. کسانی که عاشق چای هستند این غذا را هم به عنوان صبحانه استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانید آن را همراه با یک آب میوه خنک سرو کنید. البته این غذا را می‌توانید در هر زمان از اوقات روز که خواستید به عنوان میان وعده سرو کنید بخصوص برای بچه‌های خیلی لذیذ است، چون یک نان رول مغزدار یک نان حاوی ماده میانی تخم‌مرغ است که حتما برای آن‌ها جالب خواهد بود. این یک وعده سیر کننده و مقوی خواهد بود. برای همین به کارمندان هم خوردن آن توصیه می‌شود.

این رول همانند اسکاچ تخم‌مرغ در روغن سرخ می‌شود و درست کردن آن بسیار آسان است. البته نکته اصلی برای دستیابی به موفقیت در درست کردن این دستورالعمل، آماده کردن خمیر است. خیمر باید کمی مرطوب و نرم باشد و کار کردن با آن کمی سخت است.

نگران نباشید کار چندان سختی نیست. خمیر باید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کند تا خوب وربیاید. با توجه به اینکه پس از این زمان هنوز هم نرم است، این خمیر قابل بیشتر قابل کنترل است. اگر از اندازه‌های دقیق استفاده کنید همه چیز درست از آب درخواهد آمد.

تهیه رول تخم مرغ

مواد لازم برای ۶ رول تخم‌مرغ

آرد: ۲ پیمانه
تخم‌مرغ: ۱ عدد
بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک دریا: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
جوز: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
مارگارین: ۲ قاشق غذاخوری
آب: ۸ تا ۹ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ آب پز: ۵ عدد
شکر: ۲ قاشق غذاخوری

تهیه رول تخم مرغ

طرز تهیه

۱. در کاسه‌ای بزرگ، آرد، بیکینگ‌پودر، نمک، شکر و جوز را با هم ترکیب کنید.

۲. از انگشتانتان برای مخلوط کردن مارگارین (کره گیاهی) با آرد استفاده کنید تا زمانی که مخلوطی خرده مانند شود.

۳. تخم‌مرغ خام را بهم بزنید و به ترکیب اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. خمیر باید در این مرحله خشک باشد.

۴. شروع کنید به افزودن آب، هر بار مقدار کمی اضافه کنید و خمیر را ترکیب کنید تا زمانی که خمیر نرم و چسبناک و قابل کاربری باشد.

۵. چند دقیقه خمیر را ورز دهید سپس روی آن را پوشانده و بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کند.

۶. دوباره خمیر را ورز دهید به مدت یک دقیقه و بعد آن را به ۵ قسمت مساوی تقسیم کنید.

۷ هر کدام از خمیر‌ها را باز کرده، تخم‌مرغ را داخل آن بگذارید و خمیر را خوب دور تخم‌مرغ ببندید تا کامل دور آن را بگیرد و کاملا بسته باشد.

۸. خمیر را داخل ماهیتابه‌ای گود و با روغن داغ روی حرارت متوسط گاز سرخ کنید. در حین سرخ شدن مرتب آن را بهم بزنید تا زمانی که قهوه‌ای طلایی شود.

۹. آن را داغ یا گرم سرو کنید. نوش جان

تهیه رول تخم مرغ

نکات مهم

* تمام تخم‌مرغ‌ها را داخل خمیر نپیچانید، مگر اینکه قصد داشته باشید همان موقع آن‌ها را سرخ کنید. اگر خمیر را اطراف تخم‌مرغ بپیچانید و کنار بگذارید، خمیر به ور آمدن خوب در اطراف تخم‌مرغ ادامه خواهد داد. این موجب می‌شود خمیر شکل مناسب و یکدست خود در گرداگرد تخم‌مرغ را از دست بدهد و سرخ شدن آن زمان بر می‌شود.
* رول تخم‌مرغ باید روی حرارت متوسط انجام شود. سرخ کردن روی حرارت بالا باعث می‌شود که از پخته شدن داخل آن جلوگیری شود. نگران نباشید رول تخم‌مرغ در روغنی که چندان گرم نباشد، شل نخواهد شد.
* از روغن کافی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
* همچنین می‌توانید ان را در صورت دلخواه در فر بپزید، اما رول تخم‌مرغ همانند مدل سرخ شده در روغن نرم نخواهد بود.

منبع : برترین ها

نظر بدهید