آشپزخانه با کابینت مشکی
کافه دکوراسیون

آشپزخانه با کابینت مشکی

3.25Kبازدید

آشپزخانه با کابینت مشکی ، انواع مدل ها و رنگ های ترکیبی مناسب

آشپزخانه مکانی است مخصوص آشپزی و شاید دور هم جمع شدن اعضای خانواده هنگام میل غذا و به همین دلیل ایجاد فضایی کارآمد و زیبا در آشپزخانه، از اهمیت زیادی برخوردار است. شکل و اندازه آشپزخانه دکوراسیون آن را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از طراحان دکوراسیون داخلی، اغلب آشپزخانه با کابینت مشکی را پیشنهاد می‌کنند.

آشپزخانه با کابینت مشکی

نکاتی درمورد آشپزخانه با کابینت مشکی رنگ

ابتدا نکاتی را در رابطه با آشپزخانه‌هایی که کابینت‌هایی مشکی رنگ دارند را گفته و سپس به دنبال ایده‌هایی برای انواع مدل طراحی دکوراسیون آشپزخانه با استفاده از این نوع کابینت‌ها می‌رویم.

آشپزخانه با کابینت مشکی

در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، موادی که اغلب و به طور معمول استفاده می‌شوند عبارتند از گرانیت، روکش، چوب سخت، چوب بلوط، استیل ضد زنگ، چوب توس، شیشه و حتی PVC. هر یک از این مواد و کاربرد آنها مزایا و معایب خود را دارند و زیبا هستند و همواره نمونه‌هایی از آن‌ها را در طراحی آشپزخانه‌های ایرانی نیز مشاهده می‌کنیم. چیزی که بیشتر افراد نمی‌دانند، این است که می‌توان چیدمان آشپزخانه را هم مثل اتاق خواب و پذیرایی، طراحی و تزئین کرد.

اگر به اندازه کافی شجاع باشید و خواهان شکوه و زیبایی، آشپزخانه با کابینت به رنگ مشکی می‌تواند تحسین همگان را برانگیزد. مشکی رنگی خنثی است و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. اگر از رنگ مشکی به درستی در آشپزخانه استفاده شود، می‌تواند با تمام عناصر دیگر خانه شما هماهنگ شود.

آشپزخانه با کابینت مشکی

می‌توانید با انتخاب بافت‌های متنوع، همین رنگ مشکی را نیز پر از تنوع کنید. مثلا برای کابینت های چوبی، مشکی مات بهترین گزینه است. مرمر سیاه یکی دیگر از شگفتی‌های رنگ مشکی است. ولی اگر تمیز نگه داشتن مرمر برایتان مشکل است، می‌توانید از بافت ها و جنس‌های دیگر استفاده کنید.

آشپزخانه با کابینت مشکی

اگر به دنبال سبک‌های اعیانی و با شکوه هستید، ما پیشنهاد می‌کنیم از سیاه صیقلی استفاده کنید. سیاه صیقلی نور را بازتاب می‌دهد. در این مورد، ترکیب کابینت‌های سیاه صیقلی و کف روشن، یک پیشنهاد فوق‌العاده است. البته اگر بچه‌های کوچک در خانه دارید، رنگ سیاه صیقلی خیلی مناسب شما نیست. زیرا اثر انگشت بچه‌ها به شدت روی سطح صیقلی کابینت‌هایتان خودنمایی خواهند کرد.

بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهاد می‌کنند که در آشپزخانه با کابینت مشکی حتما از رنگ سفید و یا تناژ‌های طوسی نیز استفاده شود. نگران این نباشید که رنگ سفید یا طوسی، شکوه آشپزخانه با کابینت مشکی شما را زیر سوال ببرد. می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و عناصر شیشه‌ای به کابینت‌ها اضافه کنید تا شکوه آشپزخانه شما حتی بیشتر شود.

آشپزخانه با کابینت مشکی

بهتر است کمی از دیگر رنگ‌ها نیز در آشپزخانه با کابینت مشکی‌تان استفاده کنید. می‌توانید از دیوارهایی با کاشی سفید، یا وسایل تزئینی از رنگ‌های مختلف استفاده کنید. نگران نباشید! زیرا مشکی با هر رنگی ست می‌شود. بسته به نورپردازی و رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید، آشپزخانه با کابینت مشکی سبک‌های مختلفی را تقدیمتان می‌کند و هر بار با تغییر جزئیات می‌توانید آشپزخانه‌ای جدید داشته باشید. برای اینکه آشپزخانه‌تان شکلی مدرن به خود بگیرد می‌توانید بالای جزیره آشپزخانه لامپ‌های بزرگ و سفید بیاویزید. همانند عکس آشپزخانه مشکی رنگ زیر که در آن شاهد یکی از مدل‌های جدید اپن آشپزخانه نیز هستیم.

آشپزخانه با کابینت مشکی

در آشپزخانه با کابینت مشکی رنگ به یک لوستر و نور طبیعی نیاز خواهید داشت. اگر اشپزخانه شما بزرگ باشد، می‌توانید در وسط آن یک جزیره آشپزخانه با کابینت‌های مشکی قرار دهید. ولی همیشه با یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ مشکی در آشپزخانه، فضا را بسیار تیره می‌کند. به همین خاطر اگر از جزیره آشپزخانه مشکی استفاده می‌کنید، سعی کنید کابینت‌های دیگر، مشکی نباشند.

ایده‌ها و مدل های آشپزخانه با کابینت مشکی

کابینت‌های چوبی همراه با رنگ مشکی در آشپزخانه

آشپزخانه با کابینت مشکی

استفاده از چوب و عناصری با رنگ چوب بدون شک آشپزخانه با کابینت مشکی را بی‌نهایت زیبا می‌کند. این عناصر در کنار کابینت‌های چوبی و مشکی مات، طرحی فوق‌لعاده برای آشپزخانه‌های جنگلی هستند. توجه کنید استفاده از چوب برای طراحی رنگ آشپزخانه فنگ شویی نیز توصیه می‌شود.

ترکیب سیاه و سفید در آشپزخانه

آشپزخانه با کابینت مشکی

پاکی و روشنی سفید، به همراه شکوه و قدرت مشکی، ترکیبی خارق‌العاده را ایجاد می‌کند.

چیدمان کابینت‌های مشکی

آشپزخانه با کابینت مشکی

فرم U شکل، یکی از پرطرفدارترین چیدمان‌های کابینت آشپزخانه است. همانطور که در شکل بالا می‌بینید، در این فرم، کابینت‌ها سه دیوار را اشغال می‌کنند. در فضاهای U شکل باید دقت کنید که مطابق با شکل آشپزخانه کابینت‌ها را بچینید و همچنین فضای کافی در وسط آشپزخانه قرار دهید تا رفت و آمد و حرکت به مشکل نخورد. این مورد را مخصوصا بایستی در دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک آپارتمانی رعایت کنید.

استفاده از کمی رنگ قرمز کنار مشکی در آشپزخانه

آشپزخانه با کابینت مشکی

ترکیب قرمز و مشکی همیشه با شکوه است. چه سبک آشپزخانه شما قدیمی باشد و چه مدرن و امروزی باشد.

آشپزخانه سفید و کابینت‌های مشکی

آشپزخانه با کابینت مشکی

مشکی رنگی است که هرگز از چشم نمی‌افتد. می‌توانید با ترکیب آن با آشپزخانه‌ای با دیوار و کف و سقف سفید، تضادی با شکوه بوجود آورید.

شجاع باشید

آشپزخانه با کابینت مشکی

هنوز در مورد انتخاب آشپزخانه با کابینت مشکی شک دارید؟ مطمئنا پس از خواندن این پست نظرتان تغییر می‌کند. به ترکیب دیوار‌های سفید و کابینت‌های مشکی نگاه کنید؟ از این‌هم با شکوه‌تر؟ همیشه می‌توان با ترکیب سیاه و سفید ترکیبی بی‌نظیر و دلیرانه ایجاد کرد. مطمئن باشید بعد از دیدن آشپزخانه شما، دهان همه به تحسین باز می‌شود.

نکاتی برای نگهداری و نظافت آشپزخانه به رنگ مشکی

آشپزخانه با کابینت مشکی

رنگ تیره همیشه با شکوه و شیک است، و در عین حال به نگهداری و نظافت زیادی نیاز دارد؛ چرا که گرد و غبار و اثر انگشت روی رنگ‌های تیره به شدت خودنمایی می‌کنند. پس باید به صورت مداوم کابینت‌ها و پیشخوان‌های مشکی را تمیز کنید. وقتی می‌خواهید آشپزخانه با کابینت مشکی را انتخاب کنید، نکات بالا را همیشه در ذهن داشته باشید.

آشپزخانه مشکی؛ آری یا نه؟!

آشپزخانه با کابینت مشکی

اغلب افراد، رنگ‌های روشن مثل سفید، طوسی و کرم را برای آشپزخانه خود، و مخصوصا طراحی دکوراسیون شپزخانه‌های عروس انتخاب می‌کنند. افراد شجاع‌تر، رنگ‌های گرم‌تر مثل قرمز یا زرد را انتخاب می‌کنند. ولی رنگ مشکی رنگی نیست که هرکسی به سراغش برود. ممکن است تصور کنید که آشپزخانه با کابینت مشکی زیادی غیر معمول و تاریک است. ولی همان طور که در عکس های بالا از آشپزخانه‌های مشکی رنگ دیدید، آشپزخانه‌هایی با رنگ مشکی، دارای شکوه و زیبایی هستند که در دیگر آشپزخانه‌ها نمی‌توان یافت. اگر آشپزخانه با کابینت مشکی به درستی طراحی شود و ترکیب رنگ و نورپزدازی در آن عایت شود، هر کسی که این آشپزخانه ها را می‌بیند، شگفت زده می‌شود و غبطه می‌خورد.

 

نظر بدهید