تازه های مد و لباسکافه خواندنی

کفش جیر را چگونه تمیز کنیم

137بازدید

کفش، بوت و کت جیر در دنیای مد خیلی محبوب هستند. اما مشکلی که اکثر افراد با جیر دارند، خراب شدن و از ریخت افتادن بسیار سریع آن است. همچنین عوامل طبیعی در زمستان مانند باران، تگرگ و برف زیاد با لباس های جیر رابطه خوبی ندارند. با این همه، با کمی برنامه ریزی و توجه بیشتر در نگهداری و تمیز کردن کفش جیر می توانید کفش های خود را در بارندگی هم بپوشید. در این مقاله، پنج راهکار برای تمیز کردن کفش جیر ارائه خواهیم کرد.

کفش جیر را چگونه تمیز کنیم

استفاده از اسپری های مراقبت کننده جیر

همانطور که بدون کرم ضد آفتاب به ساحل نمی روید، بدون مراقبت کافی از کفش جیر هم نباید به خیابان بروید. این دقیقاً همان کاری است که مدل های استریت استایل انجام می دهند تا همیشه کفش های تمیز و نویی داشته باشند. در اکثر مغازه های کفش فروشی یا کفاشی ها، اسپری های محافظ جیر برای فروش وجود دارند. اگر نوع مرغوب این اسپری ها را انتخاب کنید، لایه ای کوچک از آن می تواند ماه ها روی کفش تان باقی بماند و به دفع خاک کمک کرده، و لکه ها را قبل از آنکه به وجود آیند از بین ببرد. یک نکته که باید قبل از استفاده از اسپری به خاطر داشته باشید: ما توصیه می کنیم قبل و بعد از استفاده از اسپری، از یک فرچه مناسب جیر استفاده کنید.

استفاده از آرد ذرت برای پاک کردن مایعات

اگر بر روی کفش جیر خود هر نوع مایعی ریختید، بر روی آن قسمت با کمک پارچه ای تمیز یا حوله، به آرامی ضربه بزنید و سپس لایه ای از آرد ذرت به آن بزنید. بگذارید تا یک شب کامل همانطور باقی بماند و سپس روز بعد کفش تان را با فرچه مناسب جیر، فرچه زده تا پودر خشک شده را پاک کنید.

استفاده از سرکه سفید برای لکه های خشک شده

برای تمیز کردن کفش جیر از لکه های خشک شده، مانند خاک، کمی متفاوت تر باید رفتار کنید. برای رفع سریع کثیفی، قسمت مورد نظر را با سنگ سمباده پاک کنید. برای لکه های غلیظ تر، مقدار کمی سرکه سفید را با کمک یک حوله تمیز به آن بمالید. تا زمانی که لازم است و تا زمانی که لکه کاملا از بین رود، این کار را تکرار کنید. این روش، راهکار خوبی برای خلاص شدن از لکه های نمک و آب هم می باشد.

استفاده از مسواک برای احیاء کفش جیر

اگر کفش جیر تان کمی کهنه به نظر می رسد، با مسواک تمیز یا حوله، آن را احیاء کنید. اگرکفش هایتان واقعا وضعیت بدی دارند، آن ها را چند ثانیه روی بخار نگه دارید (بخاری که از کتری می آید مناسب است) و بعد دوباره با مسواک پاکش کنید.

عدم استفاده از آب برای پاک کردن کفش

شاید استفاده نکردن از آب برای تمیز کردن چیزی، خیلی دور از ذهن باشد. اما در مورد کفش جیر استثنأ نباید از آب استفاده کرد. استفاده از آب برای تمیز کردن کفش جیر می تواند جنس و همینطور رنگ کفش را تغییر دهد.

در هر صورت، هیچگاه تمیز کردن کفش جیر را فراموش نکنید

مشخصا اگر کفش جیر تان را همیشه تمیز نگه دارید، می توانید مطمئن شوید کفش جیر شما، همیشه در بهترین حالت ممکن قرار دارد. به علاوه، تمیز بودن کفش، موجب می شود که شما شیک پوش و خوش استایل تر به نظر برسید. همچنین همین روند را می توانید قبل از جمع کردن و قرار دادن چکمه و کت های جیر زمستانی خود در کمد، برای فصل های گرم تر، انجام دهید.

منبع: ریموژ

نظر بدهید