برترین مانکن های مرد برتر دنیای مد
دنیای مد و لباس در دهه های اخیر، رشد شتابانی را تجربه کرده است و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به کمک صنعت مد و لباس آمده تا زمینه فراگیر شدن آن را به سراسر جهان فراهم کند. امروزه، صدها هزار صفحه در شبکه های اجتماعی، توسط بزرگان این صنعت راه اندازی شده و به تبلیغ طرح ها و یافته های خلاقانه و رنگارنگ خود مشغول هستند و کسب و کارهای جانبی ببسیاری نیز در کنار آنان شکل گرفته است.
دنیای مد و فشن این روزها نگاه های بسیاری را به سمت خود معطوف کرده و مخاطبان زیادی در سراسر جهان دارد. دنیایی که سبک زندگی مردمان روزگار ما را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار داده است.
همچنین باید گفت که دنیای مد و لباس همان اندازه که برای خانم ها جذاب است، برای آقایان نیز جذابیت دارد و مدل بودن فقط به زنان منحصر نیست. سوپر مدل های مرد در ویدئو کلیپ های ستاره های موسیقی پاپ حضور فعال دارند و بسیاری از لباس ها، ادکلن ها و ساعت های برندهای سرشناس جهان را تبلیغ می کنند.
دیوید گندی David Gandy
آقای گندی را Dolce Boy می نامند که به خاطر کمپین تبلیغاتی Dolce & GABBANA مشهور شد.
میمیک صورت و نوع استایل چشمان آقای گندی، هشتگ هایی را مانند SWOON در فضای مجازی به دنبال داشت. این مدل انگلیسی که کار خود را از سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز کرد، در فعالیت های خیرخواهانه و تجاری بسیاری فعال است.
گندی یکی از شاخص های اصلی ایش، بدن عضلانی و ظاهر مردانه بوده که تاثیر زیادی در شیوه طراحان اروپایی به خصوص ایتالیایی مانند Saatchi در طراحی لباس های مردانه داشته است. نشریه مشهور فروبس در سال ۲۰۱۳ میلادی، گندی را در فهرست برترین مانکن های مرد دنیا و یکی از پر درآمد ترین آن ها قرار داد. عضویت در انجمن مد بریتانیا یکی از افتخاراتی است که آقای گندی میلیاردر در سال های اخیر به آن دست یافته است.
از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد، این مانکن حضور فعالی در برنامه های تلویزیونی داشته است.
جان کورتاجارنا Jon Kortajarena
آقای کورتاجارنا یکی دیگر از بزرگان این روزهای عرصه مد و لباس مردانه به شمار می رود که در مراسم کت والک سال ۲۰۱۴ میلادی در شهر میلان ایتالیا برای Emporio Armani و در پاریس برای John Galliano روی صحنه رفت. مدل مو و فیگورهای خاص این سوپرمدل بر جذابیت وی افزوده است. آقای کورتا یکی از فعالان صنعت مد در فضای مجازی به شمار می رود که در این نشانی با بیش از ۱۵۰۰ پست، بیش از ۱٫۵ میلیون مخاطب را کسب کرده است.
این مدل سی و شش ساله اسپانیایی، امروزه به عنوان بازیگر برنامه های تلویزیونی نیز فعالیت دارد و تا کنون برای برندهایی همچون اچ اند ام، دیزل، جورجیو آرمانی، ورساچه، گس، زارا، بالی و کاوالی همکاری داشته است که افتخاری بزرگ برای هر مانکن مرد محسوب می شود.
چشمانی تاثیرگذار و چهره ای تا حدودی BABY FACE که خیلی ژورنالیستی است و حس فیلم های رمانتیک و نقاشی های دوره ویکتوریای موزه لوور پاریس را در ذهن مد بازان و نوستالژی بازها، ایجاد می کند در صورت آقای Sean Opry مشاهده می شود.
وی برای برندهای مختلف از جورجیو آرمانی تا Bttega Veneta حضور یافته است. او را یکی از موفق ترین مانکن های مرد جهان می دانند که در مراسم های مدی از جمله Yves Saint Laurent تا DSquared2 حضور داشته است. ایسنتاگرام وی بیش از نیم میلیون مخاطب دارد و در این نشانی قرار دارد. همراهی وی با تیلور سویفت در یکی از اجراهای سال گذشته بازتاب زیادی در رسانه های موسیقی و سبک زندگی داشت.
مارکوس شنکنبرگ Marcus Schenkenberg
مارکوس شنکنبرگ را یکی از فعال ترین مدل های مرد به خصوص برای کت و شلوار و لباس های زیر مردانه می دانند. این مانکن سوئدی، وقتی در حال اسکیت سواری در ونیز ایتالیا بود، توسط یکی از فعالان مد ایتالیا، کشف شد. فعالیت گسترده برای برند معروف Calvin Klein یکی از مسیرهای موفقیت آقای مارکوس در عرصه مد به شمار می رود.
همکاری با برند ورساچه و هم چنین حضور در کنار سلبریتی های هالیوودی مانند پاملا اندرسون و جسیکا سیمپسون، از جمله فعالیت های هنری آقای مارکوس در دنیای مد و سینما به شمار می رود.
البته آقای مارکوس، در پوشیدن لباس های عجیب و غریب هم خیلی فعالیت دارد و بارها در کتواکهای خود، لباس های خلاقانه ای از طراحان مد و لباس را بر تن کرده که خیلی با سبک لباس پوشیدن مردمان روزگار ما، همخوانی ندارد. اما به هر حال، برای کسب و کار آقای مارکوس و برندهای مد و لباس، شهرت آفرین بوده است. این مدل چهل و هفت ساله سوئدی،با ۲ متر قد، خیلی به سوئدی های بلوند شباهتی ندارد. وی نویسنده، بازیگر و فعال تلویزیونی نیز محسوب می شود. شنکنبرگ در بیست سال اخیر، فعالیت های فراوانی در عرصه مد و لباس داشته و به همین خاطر وی را در فهرست ۱۰ مدل برتر مرد جهان قرار داده اند.
این سوپرمدل به شش زبان آشناست و پیش تر، با ماریا کری، نیکی هیلتون، نیکی کوهلر، ویکتوریا سیلسدت و جسیکا سیمپسون نامزد بوده است. وی در برنامه های تلویزیونی مختلف نیز حضور داشته که می توان به زندگی سورئال اشاره داشت.
اواندرو سولداتی Evandro Soldati
دهمین مانکن برتر این روزهای دنیا، فردی به نام سولداتی است که مانکن موفقی از دیار فوتبال یعنی برزیل به شمار می رود. بخشی از معروفیت خود را به خاطر استایل خاص چانه و طرح استخوان بندی آن بدست آورد که چهره ویژه ای را برای اواندرو خلق کرده است.
فعالیت در کمپین تبلیغاتی لوئی ویتون شروع فعالیت های وی بود که حتی به دنیای موسیقی نیز کشیده شد و در موزیک ویدئو لیدی گاگا به نام Alejandro که توسط استیون کلین طراحی شده بود نیز، حضور یافت. دوچرخه سواری در کوهستان و مدلینگ، از فعالیت های روزمره آقای سولداتی برزیلی به شمار می رود.
این مدل سی و سه ساله برزیلی، به اندازه ۹ مانکنی که در قبل معرفی کردیم شهرت ندارد، اما مجله ووگ وی را در فهرست ۱۰ مانکن برتر مرد در سال های اخیر قرار داده است.
نوآ میلس Noah Mills
فردی همچون زمینه موفقیت خود را همیاری با Yves Saint Laurent و گوچی ایتالیا می داند. پس از آن، توانست با برندهای مطرح چون دولچه اند گابانا، تامی هیلفیگر و Bottega Veneta همکاری کند و در کمپین های تبلیغاتی انان در سراسر جهان حضور پیدا نماید.
نوآ، در فوتوشوتینگ هایی که حضور پیدا می کند، به دلیل هیکل عضلانی خود، معمولا برهنه است. نوآ نیز مانند مانکن های دیگر، با دنیای موسیقی عجین شده و ویدئو کلیپی را با تیلور سویفت، ستاره عرصه موسیقی پاپ این روزهای دنیا ساخته است که ما هیچ وقت دیگر هرگز با هم نخواهیم بود، نام دارد و در سال ۲۰۱۲ میلادی رونمایی شد.
منبع : گروه سبک زندگی سیمرغ