مجلات مد، همیشه از سالهای گذشته در عرصه مد و فشن حضور فعال داشتند و تنها مسئولیت آنها اطلاع درباره مد و استایل به زنان و سایر افراد نبود; بلکه بهنوعی وظیفه اطلاع بخشی و آگاهسازی زنان را هم بر عهده داشتند. تعداد بسیار زیادی مجله ها در سطح جهانی وجود دارد، اما برخی از آنها به دلایل مختلف شهرت بیشتری را نسبت به سایرین کسب کردهاند. در زیر نام چندی از مشهورترین مجلات مد جهان آورده شده است.
vogue
مطمئناً مشهورترین مجلهی مد در جهان و در صدر تمام نمودارها Vogue است. Vogue اولین بار در سال 1892 بهعنوان یک روزنامه هفتگی منتشر شد و بعداً به آرامی به یک مجله مد تبدیل شد. این کار توسط انتشارات Conde Nast در سال 1909 به چاپ رسید، که تمرکز آنها بیشتر به سمت زنان بود. سپس شروع به بزرگتر شدن کرد و تبدیل به یک مجلهی یونی سکس شد، بااینحال بازهم مجموعه زیادی از ستونها برای زنان در نظر گرفتهشده است. آنا وینتور در سال 1988 ادیتور ارشد این مجله شد. با داشتن 11 میلیون اشتراک و پخش در 23 کشور جهان، ووگ همچنان در جهان مد ادامه میدهد. آموزشگاه پیشکسوتان در دورههای مربوط به طراحی لباس، از جدیدترین متدهای آموزش مد و فشن به دانش جویان بهره میبرد و دانش جویان علاقمند به ژورنالیست مد شدن را با ژورنالهای مربوط به این حوزه آشنا میکند.
Elle
مجله اِلElle یک مجلهی فرانسوی است که در سال 1945 و با تمرکز اختصاصی بر روی لباس زنان آغاز شد. نام این مجله در زبان فرانسوی به معنای she یا her است. چند سال پس از انتشار، مجلهی Elle این شعار تبلیغاتی را برگزید: “If she reads, she reads Elle “که به نظر مضمون آن جالب است با شروع فعالیت در ایالاتمتحده، Elle اکنون در 44 کشور جهان با محوریت مد و سایر چیزهای هیجانانگیز برای زنان منتشر میشود.
Harper’s Bazaar
مجله بازارHarper’s Bazaar که در سال 1862 آغاز شد، اولین مجله مد آمریکایی است که با انتشار مطالب جالب، آموزنده و متفکرانه، طبقه متوسط را هدف قرارداد. موضوعات این مجله جدیدترین ترندها و فشن شوها، به روز رسانی های دنیای مد هم در سبک کژوال و هم در سایر سبکها، مقالههای بهروز مد و سایر مطالب مهیج را پوشش میدهد. این مجله از انتشار هفتگی به یک مجله ماهانه تبدیلشده است و اکنون به وبلاگها و سیستمعامل های دیجیتال دیگر هم گسترشیافته است. این مجله که مقر اصلی آن در نیویورک است، در 32 کشور جهان منتشر میشود.
Cosmopolitan
مجله معروف به “Cosmo”، با انتشار مطالب محور زنان در جهان مد حضور دارد. باوجود 64 نسخه بین المللی که در 35 کشور و 110 زبان منتشرشده است، میتوان اظهار داشت که Cosmo واقعاً جهانی است. این مجله از سال 1886 بهعنوان یک مجله خانوادگی شروع بهکار کرد و بهتدریج در دهه 1960 به یک مجله مربوط به سبک زندگی تبدیل شد. این مجله با هلن گورلی در سال 1965 همراه شد و مطالب پیشگوییهای مربوط به مد، جنس، روابط، فمینیسم، و همهچیزهایی را که تابو تلقی میشد، منتشر کرد. “فمینیسم بیشرمانه سرگرمکننده” موضوع مجله شد. سپس نام این مجله مانند آتش پخش شد و در پرواز به سمت غرفهها مانند هیچکس دیگر نبود. مجله cosmo همچنان به فعالیت خود در این زمینه ادامه میدهد.
BoF – Business of Fashion
bofBusiness of Fashion درواقع مجلهای است که در عصر جدید توسط Imran Amed در سال 2007 آغاز بهکار کرد. این مجله نوپا در یک دوره کوتاه، جلب نظر مردم هدف خود را کسب کرده است، مردم هدف آنهم شامل دانش آموزان، سردبیران و استایلیست ها و هر کس دیگری ست که واقعاً به مد اعتقاد دارد. BoF بر محتوای معتبر تمرکز دارد و قسمتی دارد که به نام “اقتصاددان مد” نامیده میشود. اگر از علاقه مندان به مد هستید که به داستانهای این حوزه و آنچه در ایجاد ترندهای واقعی مد، تنظیم الگوها، و تأثیرگذاری بر اقتصاد علاقمند هستید، BoF مجلهای است که به آن نیاز دارید!
W
مجله W ، که در سال 1972 تأسیس شد، یک مجله آمریکایی است که به دلیل محتوای معتبر و فکر برانگیز در مورد فرهنگ، مد، اخبار مشهور، شیوه زندگی و غیره شناختهشده است. این مجله، غول دیگری است که در سال 2000 توسط ناشران Conde Nast بهدست آمد و تحت هدایت آن قرار دارد. این مجله سعی بر این دارد که از محتواهایی استفاده کند که سایر مجلات مد سعی دارند از این موضوعات دور شوند. این دلیلی است که w محبوبیت خود را بهدست آورده است.
INSTYLE
مجله Instyle نه تنها برای زنان بلکه برای هر کس که به دانستن درباره لایف استایل و مد علاقه دارد، جذاب است. آریل فاکسمن، که 25 سال پیش به Instyle پیوست، رئیس محتوای مجله بود تا اینکه لورا براون چند سال پیش این موقعیت را کسب کرد. Instyle در 16 کشور جهان موجود است و در سطح بین المللی توزیع میشود.
Allure
مجله Allure یک مجله آمریکایی و یک برند است که در درجه اول به زیبایی و سلامتی زنان میپردازد. این یک ژورنال است که برای هرکسی که عادت دارد جلوی کیوسکها بایستد و از تازههای مد آگاه شود، نام آن تازگی ندارد. Allure در سال 1991 توسط لیندا ولز تأسیس شد، و در طی چند سال بعد ازلحاظ محتوای فرهنگی و جزئیات مانند اندازه و غیره، تعمیرات اساسی را پشت سر گذاشت و باوجود تقریباً میلیون ها مشترک آنلاین و بیش از 5 میلیون اشتراک، همواره در اوج میدرخشد. نام این مجله از زمان تأسیس تاکنون از اعتماد مصرفکنندگان خود برخوردار بوده است.
Numéro
مجله numeroNuméro در سال 1998 توسط الیزابت دیژان باهدف ایجاد محتوای پربار و بالا بردن استانداردها برای تأمین نیازهای زنان باهوش، روشنفکر و اجتماعی تأسیس شد. با داشتن موضوعات متنوعی از مد، سبک زندگی، طراحی، موسیقی و هنر، این مجله از زمان آغاز بهکار همچنان یکی از تأثیرگذارترین ژورنالها است.
V
مجله v توسط سیسیلیا دین تأسیس شد، در سال 1998 بهعنوان یک مجله با نسخه محدود شروع بهکار کرد و هرماه در مورد محتوای مربوط به دنیای مد و فشن، محتوای مد را منتشر میکرد. این مجله چهار نسخه فصلی دارد که عمدتاً ترندهای در حال تغییر در فرهنگ، موسیقی، مد و غیره را پوشش میدهد. استفان گان بهعنوان رئیس خلاق بصری برای این مجله شناخته میشد، که fashionistas را تشویق میکند و موضوعات بینظیری را از طریق ستونهای متن و تصاویر پیشگویی میکند. با بیش از 3 میلیون اشتراک، تلاش آنها برای داستانهای بینظیر دنیای مد، رو به رشد است.
Grazia
Grazia، برترین رهبر مد و سبک زندگی در ایتالیا، چاپ اول خود را در سال 1938 منتشر کرد. برخلاف اکثر مجلات، Grazia بهطور منحصربهفرد مد، سبک زندگی و هنرها را با امور جاری، اخبار و اقتصاد ترکیب میکند. رویکرد منحصربهفرد آن، خوانندگان پیشرفته و پویا را، هم در جوامع دیجیتالی و هم بهصورت آفلاین بهدست آورد. این مجله در 5 قاره، 20 نسخه گسترشیافته است و تعداد خوانندگان آن 35 میلیون نفر است. Grazia همچنان موضوعات و داستانهای ناگفته را به روشی که شما در جای دیگری ندیدهاید، جمعآوری کرده است.
Marie Claire
اویلین پرووست، یک افسانه صنعت مد، در سال 1937 marie claire را بنیان نهاد تا کنجکاوی سیریناپذیر خود را برای فرهنگ و سبک زندگی ارضا کند. این نخستین نسخه، فروش او را به بیش از نیم میلیون نسخه افزایش داد و در نسخه دوم، تعداد کتابها را دو برابر کرد. این مجله فقط در مورد مد، گرایشها، فرهنگ و هنر صحبت نمیکرد. بلکه صدای زنان نیز در زمانهای پس از جنگ جهانی دوم بود. این روزنامهنگاری مد و روزنامهنگاری مسئولانه را به هم نزدیک کرد و باعث جلبتوجه مردم شد. این مجله از آن زمان تاکنون به رشد خود ادامه داده و در حال حاضر در 35 کشور و 24 زبان توزیعشده است.
Vanity Fair
یک مجله دیگر و یک نام بزرگ دیگر در زیر چتر Conde Nast، نام مجله vanity fair است. این مجله نخستین بار در سال 1913، دو دهه تا سال 1936 چاپ شد و در سال 1983 پس از بهدست گرفتن آن توسط Conde Nast، احیا شد. این مجله توسط متخصصان صنعت، وبلاگ نویسان عصر جدید، علاقه مندان به مد و هر کس دیگر علاقمند به سبک زندگی، هنر و مد خریداری میشود.
منبع : طراح لباس