ویژگی‌ میز و صندلی های ناهارخوری
کافه دکوراسیون

۷ نکته طلایی برای انتخاب میز ناهارخوری

689بازدید

در هنگام انتخاب میز و صندلی ناهارخوری دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید میزی با طراحی بی‌نظیر و زیبا را برای فضای آشپزخانه یا اتاق غذاخوری خود انتخاب نمایید.

این روزها دیگر میز و صندلی‌های ناهارخوری جزو ثابت وسایل منزل محسوب می‌شوند. پس بهتر است که در خرید آن‌ها دقت لازم را داشته باشیم. در این مطلب شما را با تعدادی از ویژگی‌ میز و صندلی های ناهارخوری که باید داشته باشند، آشنا می‌کنیم تا شما هم بتوانید خریدی مطمئن‌ را تجربه کنید.

مواد و مصالح مورد استفاده

میز و صندلی‌های غذاخوری هم مانند دیگر مبلمان خانه، چه در طراحی و چه در مواد و مصالح دارای انواع متنوعی هستند. محبوب‌ترین نوع آن‌ها میز و صندلی‌های چوبی هستند. اگر خواستید که میز و صندلی غذاخوری چوبی تهیه کنید، دقت کنید که حتما چوب آن‌ها راش باشد. چوب راش مستحکم‌ترین و مقاوم‌ترین نوع چوب است که می‌توان از آن مبلمان مختلفی ساخت.

ویژگی‌ میز و صندلی های ناهارخوری

توجه به اتصالات در ساخت میز و صندلی

میز و صندلی‌هایی که دارای اتصالات از نوع پیچ و مهره هستند به نسبت میز و صندلی‌هایی که دارای اتصالات چسبی و میخی هستند، استحکام بیشتری دارند. معمولا در اتصال اجزای میز و صندلی‌های ناهارخوری از پیچ‌های خودکار و پیچ‌های آلنی که اتصالات محکم‌تر و مقاوم‌تری را ایجاد می‌کنند، استفاده می‌شود.

رنگ‌آمیزی

با رنگ‌آمیزی میز و صندلی‌ های ناهارخوری فضای ناهارخوری خانه را جذاب کنید. در رنگ‌آمیزی آن‌ها باید از مرغوب‌ترین رنگ‌ها و تینرها استفاده کرد. به طور حتم شما هم می‌دانید که صندلی‌های میزناهارخوری مدام در حال جابه‌جا شدن هستند. پس ممکن است در اثر برخورد با دیگر پایه‌ها و حتی دیگر قسمت‌های خانه دچار آسیب شوند. این رنگ‌ها هستند که وظیفه مراقبت از آن‌ها را بر عهده دارند. پس انتخاب جنس خوب از این جهت اهمیت می‌یابد.

ویژگی‌ میز و صندلی های ناهارخوری

جنس تشکچه‌ها و نشیمن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ میز و صندلی های ناهارخوری قسمت نشیمن‌گاه آن‌ها است. معمولا برای این قسمت تشکچه‌های نرمی تهیه می‌شود که اگر قصد داشتید مدت زمان زیادی را روی آن بنشینید اذیت نشوید. معمولا این قسمت از تخته‌های چند لایه تهیه می‌شوند و برای روی آن‌ها نیز از ابرهای متراکم، اسفنج‌های بادوام و بهترین پارچه‌ها استفاده می شود.

ویژگی‌ میز و صندلی های ناهارخوری

طراحی پایه‌های میز و صندلی

هرچه پایه‌ها صاف‌تر باشند، مدت زمان بیشتری را دوام می‌آورند. البته نباید از این نکته که پایه‌های دارای منحنی، زیبایی بیشتری دارند هم گذشت. با این حال باید دقت کرد که انحنای این پایه‌ها نباید از یک حد مشخصی گذر کند تا هم زیبایی و هم استقامت میز و صندلی‌های ناهارخوری حفظ شود.

طراحی تکیه‌گاه صندلی

تکیه‌گاه‌های خیلی بلند و یا خیلی کوتاه هر کدام به نوبه خود می‌توانند باعث آزار و اذیت شما شوند. پس بهتر است که صندلی‌هایی را انتخاب کنید که از این بابت هم آسایش و راحتی شما را مهیا کنند.

ویژگی‌ میز و صندلی های ناهارخوری

شکل کلی میزهای ناهارخوری

شما باید میز و صندلی‌ های ناهارخوری را بر اساس طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کنید. باید شکل کلی آن‌ها با طراحی داخلی خانه شما ست باشد. یادتان باشد که میز و صندلی‌های ناهار خوری جزو وسایل بزرگی محسوب می‌شوند که در دکوراسیون خانه شما تاثیر زیادی دارند.

منبع: چیدانه

نظر بدهید