۵ ایده از مد افتاده در دکوراسیون داخلی
کافه دکوراسیون

۵ ایده از مد افتاده در دکوراسیون داخلی

723بازدید

در دنیای طراحی داخلی ترند‌ها می‌آیند و می‌روند و البته ممکن است آنچه در فصل گرمای گذشته مُد بوده هنوز هم خواهان خاص خود را داشته باشد. مجله اینترنتی «اینسایدر» در این باره با چند طراح داخلی صحبت کرده و درباره چیدمان از مد افتاده و آنچه هنوز از آن استفاده می‌شود نوشته است. ادامه این مطلب را بخوانید تا ببینید امسال چه نوع دکور یا چیدمانی دیگر ترند نیست و خواهان ندارد.

«دیوید گوت» طراح داخلی می‌گوید محبوبیت رنگ صورتی هزاره یا همان صورتی کمرنگ به طور رسمی در حال کاهش است. وی می‌گوید: قطعا کمرنگ شدن استفاده از رنگِ سرگرم‌کننده صورتی هزاره غم‌انگیز است. صورتی رنگ بسیار دوست‌داشتنی‌ای است، اما ما آماده پذیرفتن رنگ‌های جدید نیز هستیم. این طراح داخلی بیان می‌کند: رنگ‌های کمرنگ و گلگون ممکن است با رنگ‌های سردتر مانند سبز یا سبز تیره جایگزین شود.

۵ ایده از مد افتاده در دکوراسیون داخلی

دوران استفاده از قفسه‌های روباز در آشپزخانه گذشته است

قفسه‌های روباز و بدون در دسترسی به لوازم ضروری آشپزخانه را آسان می‌کند، اما این نوع چیدمان با اشکالاتی نیز همراه است. استفاده از قفسه باز باعث می‌شود چربی و گرد و غبار روی ظرف‌ها و لیوان‌ها بنشیند.

با توجه به این‌که بیشتر مردم به غذای خانگی رو آورده‌اند و نیاز به فضا‌های کاربردی بیش از پیش احساس می‌شود عملا قفسه‌های روباز آزاردهنده خواهند شد و مرتب و منظم نگه‌داشتنشان هم سخت‌تر از کابینت‌های معمول است.

۵ ایده از مد افتاده در دکوراسیون داخلی

به هر حال اگر علاقه به استفاده از قفسه دارید و در عین حال هم به گرد و غبار و مرتب‌سازی مداوم علاقه ندارید می‌توانید کابینت‌های شیشه‌ای مات یا رنگ‌های روشن را انتخاب کنید.

به جای رنگ‌های روشن و بژ در اثاثیه می‌توان از رنگ‌های تیره استفاده کرد

به کار بردن رنگ‌های خنثی در فضای داخلی سال‌هاست که رواج دارد. با این حال، گوت می‌گوید لوازم خانگی بزرگ مثل مبلمان بژ ممکن است به‌زودی خسته‌کننده و نازیبا جلوه کنند. این طراح داخلی می‌گوید: روکش بژ برای مبل دیگر مد نیست. استفاده از مبلمان بژ به قدری فراگیر شده است که مشتریان دیگر به دنبال رنگ‌های بی‌نظیرتر و متفاوتی هستند.

۵ ایده از مد افتاده در دکوراسیون داخلی

کاشی‌های یکدست سفید دیگر خواهان ندارند

«شلبی گرین» طراح داخلی می‌گوید دیگر از کاشی‌های یکدست سفید استفاده نمی‌شود. وی ادامه می‌دهد: هنوز در خانه‌ها از کاشی استفاده می‌شود، اما می‌توان آن را با چاشنی خلاقیت مخلوط کرد. این طراح داخلی پیش‌بینی می‌کند که کاشی‌های رنگارنگ و لانه‌زنبوری و هشت ضلعی به آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدرن راه پیدا کنند.

۵ ایده از مد افتاده در دکوراسیون داخلی

استفاده از قاب با تصاویر گل و گیاه از مد افتاده است

تصاویر چاپی گیاهان به‌ویژه برگ درخت خرما که از چند سال پیش محبوب شده بود، از مد افتاده، اما انواع اکسسوری و وسایل دکوری جایگزین این مدل قاب‌ها شده است.

شلبی گرین می‌گوید استفاده از تصاویر گیاهان بیش از حد معمول شده و دیگر منحصر به فرد نیست. در عوض، مردم اکنون به سمت آثار هنری نقاشی شده با دست یا عکاسی گرایش پیدا کرده‌اند.

۵ ایده از مد افتاده در دکوراسیون داخلی

منبع: همشهری آنلاین

نظر بدهید