ماسک موی خانگی
کافه زیبایی

۳ ماسک موی خانگی برای تقویت و درخشان شدن موها

822بازدید

بسیاری از ما ممکن است گاهی احساس کنیم که موهایمان خشک و آسیب دیده شده و حالت خوبی ندارد. در این شرایط به سراغ ماسک موهای شیمیایی می‌رویم یا شامپوهایی که برای شست و شوی موها استفاده می‌کنیم را تغییر خواهیم داد. اما می‌توان در خانه هم ماسک درست کرد و از مواد طبیعی موجود در خانه به عنوان ماسک موی خانگی برای تقویت و درخشان شدن موها استفاده کرد. در ادامه به معرفی این ماسک‌های موی خانگی خواهیم پرداخت.

این روزها در فروشگاه‌ها ماسک‌های موی زیادی دیده می‌شود که هر یک خاصیت مخصوص خود را دارند. در این میان از محصولات باکیفیت تا محصولات بی‌کیفیت همگی شیمیایی هستند و در کنار تاثیر مثبتی که بر موها می‌گذارند، تاثیرات منفی نیز دارند. اما ماسک موهای طبیعی انتخاب بهتری هستند زیرا تاثیر منفی نمی‌گذارند اما از سوی دیگر تاثیر آن در طولانی مدت مشخص خواهد شد و به سرعت ماسک موی خانگی در موها تغییر و بهبود ایجاد نخواهد کرد.

ماسک موی خانگی

مزایای ماسک مو چیست؟

ماسک مو درمانی عمیق و مطبوع است که باید به صورت مرتب انجام شود. اما بر خلاف نرم‌کننده‌های روزانه، ماسک مو را باید کمتر استفاده کنیم و معمولاً یک یا دو بار در هفته کافی خواهد بود. ماسک‌های مو می‌توانند به ترمیم آسیب‌های ناشی از گرما یا رنگ به موهای شما کمک کنند. مواد موجود در ماسک‌های مو می‌توانند به ترمیم و درخشش موها کمک کرده و موهای شما را قوی‌تر کند. همچنین ماسک مو می‌تواند موها را از شکستگی نجات دهد.

چرا بهتر است تا از ماسک موی خانگی استفاده کنیم؟

شما می‌توانید با استفاده از ترکیبات مختلف، ماسک مو موثری را در خانه درست کنید. تهیه ماسک مو در خانه مزایای مختلفی دارد که می‌توان به استفاده از مواد طبیعی اشاره کرد. بعضی از محصولات مو از سولفات تشکیل شده‌اند که استفاده طولانی مدت از مواد و ماسک‌های سولفات‌دار برای مو خوب نیست. در نتیجه با درست کردن ماسک مو در خانه، مواد شیمیایی را کنار می‌گذارید و با مواد کاملاً طبیعی نتیجه بهتری خواهید گرفت. همچنین با استفاده از ماسک موی خانگی هزینه‌هایتان نیز برای ترمیم‌ها موها کاهش خواهد یافت زیرا ماسک‌های موی موجود در فروشگاه‌ها بسیار پرهزینه و گرانقیمت هستند. اگر هم ارزان باشند از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و آسیب بیشتری به موها وارد خواهند کرد. در ادامه چند ماسک موی خانگی را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا هر وقت که نیاز داشتید این ماسک‌های را تهیه کنید و برای بهبود موهایتان از آن استفاده کنید.

ماسک موی خانگی

دستورالعمل شماره 1: روغن آووکادو و روغن زیتون

محتوای یک آووکادو کوچک را درون یک کاسه بریزید و دو قاشق غذاخوری به آن روغن زیتون اضافه کنید و سپس آن را مخلوط کنید. پس از این که یک حالت خامه‌ای در ترکیب شما ایجاد شد می‌توانید روی موهای مرطوب یا خشک خود بمالید. البته توجه داشته باشید که بهتر است بیشتر بر روی انتهای موها تمرکز کنید. در نهایت موهای را با یک کلاه حمام بپوشانید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس می‌توانید موها را با آب گرم بشویید. خواهید دید که موها بسیار درخشان و زیبا شده‌اند و همچنین با استفاده مداوم این ماسک شاهد تاثیر آن در بهبود موهایتان خواهید بود.

دستورالعمل شماره 2: زرده تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مواد مغذی زیادی است که برای بدن و برای موها یا حتی پوست صورت بسیار مفید است. تخم مرغ‌ها دارای گوگرد زیادی هستند، این می‌تواند به درمان شوره سر و بهبود پوست سر شما کمک کند. دو تخم مرغ را بشکنید و زرده‌ها را درون کاسه جدا کنید. سپس زرده‌ها را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و سپس روی موهای خود بریزید و ماساژ دهید تا در همه‌ی قسمت‌ها پخش شود. سپس به مدت ده دقیقه موها را در کلاه حمام بپوشانید و در نهایت موها را با آب سرد بشویید.

دستورالعمل شماره 3: روغن نارگیل و عسل

این دستور‌العمل نه تنها موهای شما را بهبود می‌بخشد بلکه بوی خوبی هم خواهد داشت. دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق چایخوری عسل در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. تا زمانی که مخلوط به یک مایع نرم و صاف تبدیل شود. پس از آماده شدن، ماسک را به انتهای موهای خود بمالید. سی دقیقه صبر کنید سپس با آب گرم موها را کاملاً بشویید. اگر هنوز در موهایتان احساس چسبندگی دارید، می توانید از شامپو برای از بین بردن عسل استفاده کنید.

دینو

نظر بدهید