۱۰ سلبریتی که با وجود بیماری به شهرت رسیدند
کافه خواندنی

۱۰ سلبریتی که با وجود بیماری به شهرت رسیدند

1.7Kبازدید

برخی از چهره‌های مشهور دنیای هنر علیرغم درگیری مداوم با بیماری سخت خود، هرگز دست از تلاش برنداشتند و به موفقیت و شهرت رسیدند.

از نظر مردم عادی، چهره های مشهور زندگی بی دغدغه و راحتی دارند اما حقیقت آن است که هیچ انسانی از بیماری در امان نیست و از طرفی هم همه آدم ها در مسیر دستیابی به موفقیت با مشکلات زیادی مواجه می شوند. به گزارش روزیاتو، در ادامه به سلبریتی هایی می پردازیم که علیرغم درگیری مداوم با بیماری سخت خود، هرگز دست از تلاش برنداشتند و به موفقیت و شهرت رسیدند. این چهره های مشهور با صحبت درباره ی بیماری شان، نقش مهمی در کمک به بیماران مشابه خود ایفا کردند.

۱- لیدی گاگا
۱۰ سلبریتی که با وجود بیماری به شهرت رسیدند

در سال ۲۰۱۷، لیدی گاگا، خواننده ی مشهور و پرطرفدار امریکایی، اعلام کرد که به بیماری فیبرومیالژیا مبتلا است. او پیش از این هم در سال ۲۰۱۳ درباره ی دردهای شدیدی صحبت کرده بود که در سراسر بدنش حس می کرد اما دلیل آن را نمی دانست.

لیدی گاگا در صفحه ی توییترش نوشت: «می خوام مردم رو آگاه کنم و کسانی که به فیبرومیالژیا مبتلا هستن رو بهم پیوند بدم. همه ی ما می تونیم چیزایی که مفیده و چیزایی که مضره رو با هم به اشتراک بذاریم و با این کار به همدیگه کمک کنیم.»

افراد مبتلا به بیماری فیبرومیالژیا از اختلال در خواب، درد عضلانی، احساس خستگی زیاد، تضعیف حافظه و نداشتن تمرکز رنج می برند. نزدیک به ۴ درصد از جمعیت دنیا به این بیماری مبتلا هستند.

۲- مرلین مونرو
۱۰ سلبریتی که با وجود بیماری به شهرت رسیدند

از گذشته تا به حال حدس و گمان های زیادی درمورد مرلین مونرو، بازیگر مشهور امریکایی، مطرح بوده است. برای مثال، بعضی افراد مدعی هستند راز راه رفتن «رقص گونه» ی مونرو در نقض مادرزادی او نهفته بوده: یک پای مونرو کوتاه تر از دیگری بود. او برای پنهان کردن این نقص، هنگام راه رفتن کفلش را تکان می داد. بعضی دیگر هم می گویند مونرو به عمد پاشنه ی یکی از کفش هایش را کوتاه تر از دیگری می کرد تا شکل راه رفتنش اغواگرانه شود.

مونرو از مشکلات روحی هم رنج می برد: او مبتلا به اختلال دو قطبی بود که باعث بی خوابی، سرخوشی های مقطعی و خشم می شد. وضعیت نامساعد روحی مونرو تأثیر منفی ای در کارش و پروسه ی فیلمبرداری فیلم ها می گذاشت.

۳- کیم کارداشیان
۱۰ سلبریتی که با وجود بیماری به شهرت رسیدند

کیم کارداشیان هر لحظه و حتی زمانی که در خواب عمیقی فرو رفته هم میلیون ها دلار درآمد کسب می کند و همیشه بهترین هدایا را دریافت کرده است. اما او بهترین هدیه ی زندگی اش را در کریسمس سال ۲۰۱۷ گرفت. این هدیه در واقع درمان شدن تقریبی بیماری او به نام پسوریازیس بود که کارداشیان سال ها درگیر آن بوده است. کارداشیان در صفحه ی اینستاگرامش نوشت: «خدای من! بیماری پسوریازیس من دیگه تقریبا خوب شده! این بهترین هدیه ی کریسمسیه که گرفتم.»

کارداشیان سال ها رژیم غذای ویژه ای داشته است، پوستش را با کرم های کورتیزونی مرطوب می کند و در دورانی که تحت فشار و اضطراب است یک دوره تزریق انجام می دهد.

۴- نورمن ریداس
۱۰ سلبریتی که با وجود بیماری به شهرت رسیدند

نورمن ریداس، بازیگر سریال پرطرفدار «مردگان متحرک» بعد از یک سانحه ی رانندگی در سال ۲۰۰۵، بخشی از چشم چپش را از دست داد. در این سانحه، استخوان های قسمت چپ صورت او خرد شدند. طی عمل جراحی ای که روی صورت او انجام شد، چهار پین فلزی در صورت او کار گذاشتند و یک صفحه ی تیتانیومی را جایگزین بخشی از حفره ی چشمش کردند.

۵- بلا حدید
5

در سال ۲۰۱۵ معلوم شد بلا حدید، مدل مشهور امریکایی، به بیماری لایم مبتلا است. مادر و برادر او هم بر اثر نیش یک کنه به همین بیماری مبتلا شدند. این بیماری نشانه های مختلفی دارد مثل سردرد، درد عضلانی و احساس ضعف، تب و خستگی. بیماری لایم همچنین می تواند باعث بی حس شدن دست و پا، بی خوابی و افسردگی شود.

بلا حدید تقریبا هر روز سرم تزریق و آنتی بیوتیک مصرف می کند. او بارها به دلیل وضعیت نامساعدش مجبور شده است برنامه ی فوتوشوت هایش را تغییر دهد یا لغو کند.

۶- لیل وین
۱۰ سلبریتی که با وجود بیماری به شهرت رسیدند

لیل وین، رپر مشهور امریکایی، علیرغم ابتلا به صرع توانسته در حرفه ی خود به موفقیت زیادی برسد. طبق گفته های وین، مادرش به او یاد داده که این بیماری را «رام کند». در سال ۲۰۱۷، وین بعد از سه حمله ی صرع فوراً به بیمارستان منتقل شد.

لیل وین در یکی از مصاحبه هایش گفته است: «قبلا هم تجربه ی حمله های صرع رو داشتم اما این دفعه واقعا بد بود. حتی ممکن بود بمیرم، به خاطر همین به آمبولانس زنگ زدم. این حمله ها انفاقی نیستن و وقتی دائما مضطرب و خسته باشید و استراحت نکنید این حمله ها اتفاق میفتن.»

۷- سلنا گومز
۱۰ سلبریتی که با وجود بیماری به شهرت رسیدند

در سال ۲۰۱۵ معلوم شد سلنا گومز، خواننده ی مشهور و پرطرفدار امریکایی به بیماری لوپوس مبتلا است. لوپوس نوعی بیماری خودایمنی است که نشانه های آن بروز ضایعات پوستی، احساس خستگی و دردهای مفصلی است. سلنا به خاطر بیماری اش دائما دچار حمله های عصبی می شود. او حتی تور کنسرت هایش را به خاطر انجام شیمی درمانی لغو کرد.

گومز بعد از یک دوره شیمی درمانی، بهبود پیدا کرد اما به دلیل عوارض به وجود آمده به پیوند کلیه نیاز پیدا کرد. در سال ۲۰۱۷، فرانسیا ریسا، دوست سلنا، یکی از کلیه هایش را به او اهدا کرد.

۸- جیجی حدید
۱۰ سلبریتی که با وجود بیماری به شهرت رسیدند

جیجی حدید، مدل مشهور امریکایی، از بیماری هاشیموتو رنج می برود. هاشیموتو نوعی بیماری خود ایمنی مزمن است که بر اثر آن غده ی تیروئید به تدریج از بین می رود و هیچ درمانی روی آن اثر گذار نیست. حدید در سال های اخیر با کاهش وزن رو به رو بوده است که منتقدانش علت آن را آنورکسی (بی اشتهایی عصبی) و اعتیاد به مواد مخدر می دانند.

حدید در صفحه ی توییترش نوشت: «تو چند سال گذشته داروهای زیادی مصرف کردم تا نشانه های بیماری ام مثل خستگی مفرط و اختلال در سوخت و ساز کنترل بشه و بدنم بتونه گرماش رو حفظ کنه. من دیگه در مورد ظاهر بدنم توضیح نمیدم، همون طور که هر کس دیگه ای هم که فرم بدنش با طرز فکر شما در مورد زیبایی همخونی نداره، نباید این کارو بکنه…»

۹- جرارد باتلر
۱۰ سلبریتی که با وجود بیماری به شهرت رسیدند

جرارد باتلر، بازیگر مشهور اسکاتلندی، در سن ۱۰ سالگی به دلیل عوارض یک بیماری عفونی تحت جراحی قرار گرفت. در نتیجه ی این مسأله، باتلر در گوش راستش از شنوایی کامل برخوردار نیست و هر دو گوش او مشکل تینیتوس یا اصطلاحا وزوز گوش دارند. به گفته ی باتلر، او لبخند کج مشهورش را مدیون مشکل گوش هایش است چون این لبخند به ویژگی خاص او تبدیل شد.

۱۰- شر
۱۰ سلبریتی که با وجود بیماری به شهرت رسیدند

در یکی از سال های دهه ی ۹۰ میلادی بود که معلوم شد شر، خواننده ی مشهور امریکایی، به ویروس اپشتین بار مبتلا است. این ویروس از خانواده ی ویروس هرپس انسانی است که اغلب باعث بروز سرطان می شود. عوارض این بیماری عبارتند از خستگی مزمن، افسردگی و مونونوکلئوز عفونی. شر سال ها  درگیر این بیماری بوده است، با این وجود او با جدیت به کار خود ادامه می دهد. در سال ۲۰۱۴، او تور کنسرت هایش را لغو کرد و به طرفدارانش قول داد به محض بهبودی، اجراهایش را از سر بگیرد.

 

منبع : ایران آرت

نظر بدهید