گل های مناسب اتاق خواب
کافه دکوراسیون

گل های مناسب اتاق خواب

1.94Kبازدید

گل های مناسب اتاق خواب ؛ 12 گل زیبا و اکسیژن ساز برای خواب آرام

فواید استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون خانه بر هیچ کس پوشیده و نبوده و کمتر خانه‌ای را می‌توان یافت که در آن اثری از گل های زیبا و گیاهان طبی و سرسبز نباشد. از این گیاهان زیبای آپارتمانی می‌توان در هر قسمنی از خانه استفاده کرد که اتاق خواب نیز یکی از آن‌هاست که در این پست از به آن پرداخته‌ایم. در ادامه با ما و گل های مناسب اتاق خواب همراه باشید.

در این مطلب به معرفی ۱۲ گونه مختلف از گل و گیاهان مناسب در اتاق خواب می‌پردازیم که وجودشان باعث ایجاد خوابی آرام و آسوده برای شما خواهد شد. همان طور که میدانید ، حضور گل و گیاه طبیعی در خانه و البته اتاق خواب باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش می‌شود و کمک می‌کند تا بهتر به خواب رفته و آسودگی بیشتری را تجربه کنید. ما نیز قصد داریم تا در این مقاله تعدادی از گیاهانی که حضور آنها در اتاق خواب باعث می‌شود تا بهتر به خواب بروید را برای شما معرفی کنیم.

گل های مناسب برای اتاق خواب کدامند؟

گیاه یاسمن سفید

گیاه یاسمن سفید

این گیاه عجیب و غریب دارای اثر ملایم و آرام بخش بر بدن و ذهن است. مطالعات کارشناسان مدعی این صحبت‌ها است که گیاه یاسمن موجب کاهش سطح اضطراب و افزایش کیفیت خواب می‌شود. بالا رفتن کیفیت و کارایی مغز و افزایش هوشیاری در اتاق‌های که افراد با گل یاسمن به خواب رفته و از خواب برخاسته‌اند تأیید شده است. با توجه به غنچه‌ها و شکوفه‌های زیبا و صورتی که بعداً به سفید تغییر ظاهر می‌دهند جایی برای تردید در انتخاب این گل برای اتاق خواب شما باقی نمی‌ماند. یکی دیگر از ویژگی‌های این گل نیز نگهداری آسان آن است که به سایر ویژگی‌های آن افزوده شده و آن را به یکی از گل های مناسب اتاق خواب تبدیل می‌کند.

گیاه لوندر یا اسطوخودوس در اتاق خواب

گیاه لوندر یا اسطوخودوس

چه کسی عطر اسطوخودوس را دوست ندارد؟ با این که گل‌ها و گیاهان شناخته شده‌ای در بین مردم وجود دارد، اما لوندر نیز با نام اسطوخودوس در بین عموم جایگاهی مناسب پیدا کرده است. علت معروف شدن این گیاه نیز کاهش اضطراب در افراد و ایجاد القای خواب است. عطر این گیاه باعث می‌شود ضربان قلب به اعتدال رسیده فشار خون پایین بیاید و در نتیجه بدن به آرامشی نسبی دست پیدا کند که نتیجه نهایی آن کاهش استرس خواهد بود. در مطالعات جدیدی که دانشمندان و گیاه شناسان انجام داده‌اند بوی گیاه اسطوخودوس باعث می‌شود گریه‌های کودک کم شده و خواب راحتی را تجربه کند. اتفاقی که هم آرامش کودک و هم احساس خوبی برای مادر در پی خواهد داشت.

در بازار نیز اسانس‌ها و خوشبو کننده‌های آرامش بخش با محصولاتی هم چون ماسک‌های تنفسی و تشک‌های طبی، همگی تلاش خود را برای ایجاد حس راحتی در بدن به کار گرفته‌اند. حال بهتر است بدانید که با قرار دادن یک گلدان از لوندرها در اتاق خواب به صورت ارگانیک از این همه مزایا بهره مند خواهید شد. پیشنهاد ما به شما استفاده از یک گلدان کوچک از لوندر در اتاق خواب است تا در کنار سایر گیاهان اتاق شما را دلنشین تر از قبل کند.

گیاه زبان مادر شوهر یا گل ماری

گیاه زبان مادر شوهر یا گل ماری

یکی از گیاهان توصیه شده برای بهبود کیفیت هوا در محیط داخلی خانه و به ویژه اتاق خواب گیاه مذکور است. گیاهی سخت جان و مقاوم که نگه داری از آن بسیار آسان است. با این گیاه همیشه یک گام جلوتر خواهید بود. مورد عجیبی که این گیاه از خود بروز می‌دهد آزاد سازی اکسیژن نسبتاً زیادی در هنگام شب است و در موازات این کار دی اکسید کربن فضا را نیز بیشتر جذب می‌کند، این امر باعث می‌شود بدن اکسیژن خالص بیشتری دریافت کرده و عملکرد ذهنی و مغزی هنگام خواب بهبود پیدا می‌کند. قابلیت دیگر این گیاه سم زدایی از هوای خانه است. این گل برخی از سموم خانه‌ها را که شامل فرمایید و بنزن است را از هوا فیلتر کرده و محیطی عاری از آلودگی در اختیار ساکنین قرار می‌دهد. گل زبان مادر شوهر را می‌توان یکی از زیباترین گل های آپارتمانی و البته یکی از مناسب ترین گل های اتاق خواب دانست که در بسیاری از خانه‌های ایرانی از آن نگهداری می‌شود.

گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا به عنوان یکی از استراتژیک ترین گیاهان دنیا محسوب می‌شود. دلیل این موضع را باید در سازمان هوا و فضای آمریکا موسوم به ناسا جستجو کرد. این مجموعه عظیم و پیشرفته که به تکنولوژی‌های روز دنیا تجهیز می‌شود برای بهبود کیفیت اکسیژن موجود در محیط فعالیت افراد خود از گیاه آلوئه ورا استفاده می‌کند. گیاهی که در هنگام شب اکسیژن تولیدی بالایی داشته و باعث خواب عمیق‌تر افراد ساکن در آن محل می‌شود. گیاهی که حتی بر اثر غفلت از آن و فراموشی در آبیاری آن با مقاومت بالای خود به خوبی به زندگی خود ادامه می‌دهد. مصری‌ها این گیاه را گیاه جاودانگی دانسته و آن را بسیار پر فایده می‌دانند. وجود آلوئه ورا در خانه به خودی خود مفید بوده و اگر از آن به عنوان یک دارو یا مکمل استفاده شود تمام خاصیت‌های آن شکوفا می‌شود. ژل این گیاه با کاربرد پزشکی به منظور ضماد بر روی پوست قرار می‌گیرد و سوزش و خشکی پوست را التیام داده و در جوانسازی پوست تأثیر قابل توجهی دارد. اگر به دنبال یک مورد ایده آل از گل مناسب اتاق خواب هستید آلوئه ورا بدون شک بهترین گزینه برای خانم‌ها است.

گیاه گاردنیا

گیاه گاردنیا گیاه گاردنیا

یک گیاه آپارتمانی جذاب و دوست داشتنی که با برگ‌های همیشه سبز و شکوفه‌های زیبای خود گل یا گیاهی محبوب برای اتاق خواب محسوب می‌شود. این گیاه که با رعایت نکات مراقبتی، گلی مفید و آرامش دهنده به فضا محسوب می‌شود در تمام خانه‌ها امکان رشد نموده خواهد داشت. محافظت از نور مستقیم برای ایجاد اکسیژن کافی و لازم باعث شده اتاق خواب محیطی ایده آل برای این گیاه به حساب بیاید. از آنجا که در حال معرفی گیاهانی هستیم که در اتاق خواب به شما برای خوابی آسوده کمک کنند، این گل نیز با برگ‌های اکسیژن ساز خود در زمره مسکن‌ها به شمار می‌رود. با سرمایه گذاری بر روی این گل خانه خود را از گزند بیماری‌های روحی و استرس مراقبت کنید بدون نیاز به دارو و هزینه آرامش خانه خود را تأمین نمایید.

گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی

برای این که این گیاه را با گل ماری اشتباه نگیرید. هر دوی این گیاهان با اکسیژن سازی شهرت پیدا کرده و ظاهری نزدیک به هم دارند. گیاه عنکبوتی نیز برای خود یک کارخانه اکسیژن سازی به حساب می‌آید و درست مانند گل ماری قهرمان بی چون و چرای پاک کردن هوا است. آزمایشات بزرگی بیان می‌کنند که این گیاه عوامل سرطان زا در هوا را حذف کرده و به یک تصفیه کننده طبیعی شهرت دارد. از آنجا که این گیاه در از بین بردن فرمایید که در چسب‌ها، پرکننده درزها و مواردی از این قبیل به کار می‌رود و تمامی آنها در خانه‌های ما یافت می‌شود، وجود یک گیاه عنکبوتی یک مزیت محسوب شده و کمک فراوانی به تمیز کردن خانه ما می‌کند. با حذف. این عوامل و حفظ سطح اکسیژن اتاق، خوابی راحت و عمیق پیش روی شما خواهد بود.

گیاه والرین

گیاه والرین

گیاه والرین یک گیاه گلدار جاودانه است که با دارا بودن گل‌های سفید و صورتی تابستان‌های شما را سرشار از انرژی و نشاط می‌کند. وقتی برای انتخاب گل اتاق خواب اقدام می‌کنید باید گوشه چشمی به این گل زیبا داشته باشید. عطر دلنشین گل‌های این گیاه که در قرن شانزدهم به عطر تبدیل شد یکی از چندین ویژگی این گیاه همه کاره است. ریشه این گیاه با عنوان یک چای یا دمنوش مورد استفاده قرار می‌گرفته و پزشک رومی گالین، از این گیاه به عنوان دارویی برای از بین بردن بی خوابی استفاده می‌کرده است.
نسخه اصلی این دارو خود گیاه و عطر دلپذیر آن است که با استشمام آن سریعاً به خواب خواهید رفت. پس توجه کنید که این گل را در محیط اداری استفاده نکنید؛ چرا که خواب آلودگی برایتان در پی خواهد داشت. با تصفیه‌ای که هوای اتاق را در برمی‌گیرد، نیازی به تصفیه کننده‌های صنعتی و غیر واقعی نخواهید داشت. کافیست این گیاه را در پشت پنجره قرار داده تا روزی حدوداً شش ساعت نور خورشید جذب کند، پس از آن است که با تمام توان به خانه شما خدمت خواهد کرد و شب هنگام شما را به خوابی عمیق فرو خواهد برد. چرا همین حالا قصد نمی‌کنید گیاهی این چنین با ارزش را به اتاق خواب خود اضافه کنید؟

گیاه عشقه همیشه سبز یا پاپیتال

گیاه عشقه همیشه سبز یا پاپیتال

گزینه‌ای مناسب به عنوان گل اتاق خواب محسوب شده و خواص بیشمار آن باعث می‌شود بدون درنگ آن را در پشت پنجره اتاق خواب خود قرار دهید، اما شاید تنها نکته‌ای که این گیاه را در رقابت با سایر همنوعان خود تضعیف کرده و از رقابت خارج می‌کند زیبایی کم و بدون گل بودن آن است. این گیاه رونده که به عنوان گیاه دوم از لحاظ کارایی در ناسا مورد استفاده قرار می‌گیرد، تنها به نور خورشید نیاز دارد تا رشد خود را بدون وقفه ادامه دهد. مطالعات جدید نشان دهنده آن است که برگ‌های این گیاه آلرژی افراد را در فصول خاص کاهش می‌دهد. علایم بهبود خواب افرادی که از این گیاه در خانه‌های خود استفاده کرده‌اند نیز حاکی از تأثیر مثبت این گل در افزایش خواب و بالا رفتن عمق خواب در افراد دارد. بهترین روش برای حفظ و نگه داری این گیاه آویزان کردن گلدان بوده تا برگ‌های آن به زیبایی از آن فرو بریزد و منظره‌ای دیدنی ایجاد کند. نکته مهمی که در به کارگیری این گیاه اهمیت دارد این است که نباید کودکان و حیوانات در معرض ارتباط مستقیم با این گیاه قرار بگیرند، علت نیز در برگ‌های سمی این گل بوده که موجب مسمومیت و آسیب‌های دیگر می‌شود. پس حتماً موارد ایمنی این گیاه را در نظر داشته باشید.

گل سوسن یا اسپاتیا فیلوم

گل سوسن یا اسپاتیا فیلوم

گل مورد نظر به دلیل مقاومت در برابر نور کم و هم چنین اکسیژن سازی فراوان شهرت یافته است و از دسته گیاهان مقاوم و گل مناسب اتاق خواب به شمار می‌رود. اما مزیت دیگر این گل در فیلتر کردن هوا از آلودگی‌های است که حتی فیلترهای صنعتی نیز قادر به انجام آن نیستند. اتیلن و بنزن که از سوختن مواد شیمیایی و سوخت خودروها ایجاد می‌شود توسط این گیاه کاملاً جذب شده و اکسیژن خالص در اختیار شما قرار می‌دهد. وجود این گل در اتاق خواب شما در فصول سرد و هنگامی که آلاینده‌های هوا مرزهای خطر را رد می‌کنند بهترین راه مقابله با آلودگی هوا است. نکته مهم استفاده از این گیاه در ادارات است که کارایی مغز را افزایش داده و موجب خون رسانی بهتر به سر خواهد شد. با نگهداری از این گل در اتاق خود و آبیاری هفتگی آن خیال خود را از هر نظر راحت کرده و زیبایی آن را تقدیم چشمان افرادی که به اتاقتان وارد می‌شوند هدیه کنید.

گیاه بامبو

گیاه بامبو

استفاده از گل در اتاق خواب یک ضرورت نیست اما وجود آن باعث بدست آمدن ثمرات فراوانی می‌شود. بامبو که به صورت نی و لوله‌های کلفت قرار گرفته در ظرف آب شناخته می‌شود از لحاظ زیبایی یک مدل خاص به شمار می‌رود اما ملاک گیاهان آپارتمانی تنها زیبایی محض نیست. مواردی هم چون نگه داری و پاکسازی هوای منزل نیز در کنار مزیت جلوه‌های بصری گیاه قرار می‌گیرد. با این حال بامبو ضمن دارا بودن تمامی این موارد تضمین یک خواب عالی و راحت را به شما می‌دهد در صورتی که شما اجازه ورود آن را به اتاق خواب خود صادر کنید. ریشه‌های گیاه نیز ضمن خواص گرما بخشی به محیط باعث ایجاد یک حالت نشاط در خانه خواهد شد. از طرفی نگهداری آسان و بدون دردسر را نیز به قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن باید افزود که باعث می‌شود این گل یکی از گیاهان آپارتمانی سایه دوست و مقاوم به شمار برود.

گل یا گیاه ژربرا

گل های مناسب اتاق خواب

این گل‌ها یا گیاه مورد نظر کمک خاصی به شما نخواهد کرد و مانند سایر گیاهانی که قابلیت‌های فراوانی داشتند نیست، اما با رنگ بندی و زیبایی گل‌هایش حس خوبی را برای شما ایجاد خواهد کرد. این گل که به عنوان یک مکمل می‌تواند در کنار سایر گیاهان قرار گیرد در هر اتاقی امکان قرارگیری دارد، صورتی، نارنجی، سفید، زرد و حتی بنفش، رنگ‌هایی هستند که می‌تواند محیطی دوست داشتنی پدید بیاورد. در ضمن آنتی آلرژیک بودن این گیاه نیز باعث می‌شود تا شما را مجاب کند به عنوان یک گل یا گیاه کمکی از آن بهره مند شوید. فقط باید مراقب انتشار قارچ‌های که از این گیاه منتشر می‌شود باشید تا آسیبی به محیط خواب شما وارد نشود.

گیاه پوتوس

گیاه پوتوس

با این گیاه آسوده بخوابید. شعاری که به گیاهان پوتوس، یکی دیگر از گل های مناسب اتاق خواب داده شده است. برگ‌های مرمر شکل این گل ساخته شده‌اند تا بیشترین اکسیژن خالص را به هوا بازگردانند و استثنایی‌ترین تصفیه کننده هوا به حساب بیایند. این گیاه که به صورت تهاجمی رشد می‌کند و محدودیتی برای خود قائل نیست با نگه داری آسان و راحت خود این مژده را به خانم‌های خانه دار می‌دهد که اتاق خواب خود را با آن تزیین نمایند. هر چند برگ‌های این گیاه سمی بوده و نباید آنها را خورد، اما با مراقبت از این گل از دسترس کودکان و حیوانات گیاهی سرشار از مزیت را به خانه خود درآورده‌اید.

با این گل‌ها و گیاهانی که مطرح شد اکنون شما می‌توانید بهترین گزینه را به عنوان گل مناسب اتاق خواب خود راه دهید؛ اما رعایت نکات زیر نیز به صورت تمام و کمال شما و خانه شما را امن‌تر خواهد کرد:

پیش از خرید حتماً در مورد سمی یا غیر سمی بودن گیاهان اطلاعی را بدست آورید. فروشندگان و مطالب اینترنتی بهترین روش برای کسب اطلاعات در مورد گیاهان هستند.

مطمئن شوید که هر هفته برگ‌های گیاهان را نظافت کرده‌اید تا در عملکرد آنها اختلالی به وجود نیاید. همان طور که می دانید گیاهان از طریق برگ‌هایشان فرایند رشد را طی می‌کنند.

یک ترکیب ایده آل از گیاهان در اتاق خواب جمع آوری کنید. گاهی ممکن است فقط به دلیل زیبایی از گیاهی استفاده کنید و به دنبال زیباترین گل های آپارتمانی بروید، اما بهتر است موارد دیگر همچون تولید اکسیژن و تصفیه هوا را نیز لحاظ کنید. انتخاب گیاهان معطر را نیز فراموش نکنید.

دانشمندان توصیه کرده‌اند حداقل سه و حداکثر هجده گل و گیاه در خانه خود نگهداری کنید که این اعداد با توجه به مساحت خانه و امکانات نگهداری از آنها متغیر خواهد بود.

اکنون که تمامی موارد و نکات در مورد وجود گل در اتاق خواب مورد بررسی قرار گرفته و تعدادی از گل های زیبای اتاق خواب نیز معرفی شدند، نوبت شما است تا انتخابی ایده آل برای خانه و اتاق خواب خود انجام دهید و فضایی جدید و آرام‌تر را تجربه کنید

 

 

نظر بدهید