گران ترین برندهای لباس در دنیا
کافه خواندنی

گران ترین برندهای لباس در دنیا

2.5Kبازدید

هم اکنون برندهای لباس بسیار زیادی در جهان وجود دارند که برخی از آن ها همیشه جزء برترین ها و البته گران ترین ها بوده اند

امروز فهرستی از ۱۰ گرانترین برند لباس دنیا را برای شما آورده ایم. این مارکها به خاطر سبک بازاریابی نوآورانه‌شان به مشهورترین برندها در تمام دنیا تبدیل شده‌اند. سلبریتی‌ها و قشر ثروتمند جامعه عموما از این مارکها استفاده می‌کنند. در صورتی که شما هم می‌خواهید پوشاک مد روز را از این مارکها بخرید باید یک حساب بانکی پر و پیمان داشته‌باشید.

برند شنل

شنل برندی چند میلیارد دلاری است که در ۱۹۰۹ توسط کوکو شنل پایه گذاری شد و حالا در پاریس واقع است. جرارد و آلین ورتیمیر صاحبان این مارک هستند. شنل به خاطر محصولات ساده و در عین حال لوکس شهرت بسیار زیادی دارد. این مارک در تمام دنیا شعبه دارد، در نتیجه در خیلی از کشورهای تمام دنیا میلیون‌ها نفر مشتری دارد.برند شنل به‌طور تخصصی پوشاک، لباس مجلسی، اکسسوری، جواهرات، و عطر تولید می‌کند.

گران ترین برندهای لباس در دنیا

برند گوچی

 

بدون شک گوچی یکی از مشهورترین برندهای پوشاک در ۲۰۱۷ است. درست همچون سایر برندهایی که معرفی شد، گوچی هم یک برند ایتالیایی است.فعالیت این شرکت در سال ۱۹۲۱ در فلورانس ایتالیا شروع شد. حالا یک شرکت چند میلیون دلاری به نام کارینگ مالک این مارک است. این مارک به خاطر شیوه‌ی منحصر به فرد بازاریابی از نردبان صنعت مد و فشن بالا رفت. گوچی کالاهای چرمی، ساعت، کفش، و جواهرات عرضه می‌کند. حالا بیش از ۵۵۰ فروشگاه لوکس این مارک در تمام دنیا هست و درآمد سالیانه آن ۴.۳ میلیارد دلار است.

گران ترین برندهای لباس در دنیا

برند آرمانی

در صورتی که شما در غار زندگی نمی‌کنید احتمالا این نام را شنیده‌اید. جورجیو آرمانی شرکت آرمانی را در سال ۱۹۷۵ در ایتالیا پایه‌گذاری کرد. اکنون هم دفتر مرکزی شرکت آرمانی در میلان ایتالیا است. این مارک پوشاک لوکس و مشهور زیرمجموعه‌های زیادی از جمله امپریا آرمانی، جورجیو آرمانی، آرمانی اکسچینج، آرمانی کُلتزیونی و… دارد. هدف آنها از این کار آسان‌تر کردن بازاریابی بوده‌است.

این مارک به خاطر تولید و عرضه‌ی محصولات بسیار مجلل از قبیل کالاهای چرمی، کفش، ساعت، لوازم آرایشی، اکسسوری، پوشاک، جواهرات و گوشواره معروف است. گذشته از تمام این‌ها، آنها حتی طراحی داخلی هم انجام می‌دهند. سود سالیانه این شرکت حدود ۲.۵۳ میلیارد یورو است.

گران ترین برندهای لباس در دنیا

برند دلچه و گابانا

بعد از معرفی ۴ برند قبلی این فهرست، اصلا عجیب نیست که حتی این شرکت هم ریشه در ایتالیا دارد. این شرکت توسط دومنیکو دلچه و استفانو گابانا پایه گذاری شد. آنها زمانی که در ۱۹۸۵ کار خود را آغاز کردند در حوزه‌ی فروش پوشاک، کیف دستی، عینک آفتابی، کفش، ساعت وجواهرات، لوازم آرایشی، و عطر زنانه تخصص داشند.

اما خیلی زود متوجه شدند که سهم بزرگی از بازار مد فشن را از دست داده‌اند. برای همین در ۱۹۹۲ مجموعه‌ی مردان را هم عرضه کردند. آنها در همان سال نخستین عطر خود را هم به بازار معرفی کردند. اکنون هم بیش از ۳۰۰۰ نفر در دلچه و گابانا مشغول به کار هستند.

گران ترین برندهای لباس در دنیا

برند دیور

دیور، دومین گران‌ترین برند پوشاک، در سال ۱۹۴۶ توسط یک طراح مد و فشن فرانسوی به نام کریستین دیور پایه گذاری شد. این شرکت حالا در پاریس، فرانسه واقع است. دیور برای کودکان هم پوشاک بسیار زیبا و شیک ارائه می‌کند. شرکت دیور پوشاک، ساعت، کفش و خیلی از لوازم بسیار گران‌قیمت را تولید و به بازار عرضه می‌کند. درآمد سالیانه شرکت دیور رقم حیرت‌انگیزی معادل ۴۲ میلیارد یورو است.

گران ترین برندهای لباس در دنیا

برند گس

 

پل مارسیانو و موریس مارسیانو در سال ۱۹۸۱ این شرکت را تاسیس کردند. این کسب و کار که در آغاز با یک فروشگاه آغاز شد از طریق تبلیغات به‌طور شگفت‌انگیزی رشد کرد. برند گس بیش‌تر به خاطر پوشاک جین شناخته‌شده است. علاوه بر این، آنها صدها نوع اکسسوری پوشاک همچون ساعت، کمربند، کفش و حتی عطر تولید می‌کنند و می‌فروشند. این شرکت حتی یک خط مد برجسته به نام مارسیانو دارد. پوشاک و دیگر لوازم جانبی این مارک واقعا گران است.

گران ترین برندهای لباس در دنیا

برند ورساچه

ورساچه یکی دیگر از برندهای مد و فشن است که ریشه‌های آن در ایتالیا است. جیانی ورساچه در آغاز این مارک را در ۱۹۷۸ پایه‌گذاری کرد. اما او خیلی زود در ۱۹۹۷ کشته شد. شرکت ورساچه ارائه‌کننده‌ی پوشاک مردانه و زنانه است. آنها حتی لوازم آرایشی و برخی اکسسوری‌ها همچون کمربند و ساعت را هم می‌فروشند. تقریبا ۵۰۰ نفر در شرکت ورساچه مشغول به کار هستند. اکنون هم جاناتان اکروید این شرکت را اداره می‌کند.

گران ترین برندهای لباس در دنیا

برند والنتینو

والنتینو گاروانی در ۱۹۵۹ زیرساخت‌های یک برند را ایجاد کرد و آن را والنتینو نامید. دفتر مرکزی این مارک در میلان ایتالیا است. والنتینو برندی است که خیلی از افراد مشهور و ثروتمند به خاطر طراحی‌های شیک و زیبایش به دنبال آن هستند. الیزابت تیلور، آقا خان، و ژاکلین کندی از جمله افرادی هستند که از این مارک استفاده می‌کنند. اکنون هم مالک این مارک قطر و ماهالا است. والنتینو یک برند لوکس پوشاک است نه مقضد برای مردان و زنان با حقوق متوسط.

گران ترین برندهای لباس در دنیا

برند پرادا
ماریو پرادا این مارک را در ۱۹۱۳ پایه‌گذاری کرد. کمپانی پرادا در ایتالیا قرار دارد. این شرکت پیش کسوت ترین برند پوشاک در جهان است. پرادا در آغاز یک فروشگاه کالاهای چرمی بود اما خیلی زود شروع به تولید اکسسوری‌های چرم همچون کفش، کمربند، و ساعت کرد. این شرکت پوشاک لوکس هم تولید می‌کند. تعداد کارکنان کمپانی پرادا بیش از ۱۲۰۰۰ نفر است.

گران ترین برندهای لباس در دنیا

برند فندی

 

فندی هم همچون برند آرمانی در ایتالیا پایه‌گذاری شده‌است. این مارک در ۱۹۲۵ توسط ادواردو و اَدِل فندی پایه گذاری شد. شرکت فندی در رم، ایتالیا قرار دارد. فندی دومین پیش کسوت ترین برند پوشاک در این فهرست است. خانواده فندی فعالیت اش را با یک فروشگاه پوست و چرم شروع کرد. حالا شعبه‌های این مارک در تمام دنیا هست.

گران ترین برندهای لباس در دنیا

بخش زیادی از برند فندی متعلق به لوئیس ویتون است. درست همچون خیلی از برندهای دیگر، فندی هم کفش، پوشاک، اکسسوری، ساعت، لوازم جانبی چرمی، کیف دستی زنانه و گوشواره طراحی و تولید می‌کند. اکنون هم فندی یکی از لاکچری ترین برندهای پوشاک ۲۰۱۷ است. این مارک در تمام دنیا بیش از ۲۰۰ فروشگاه دارد و سود سالیانه آن به ۱.۱ میلیارد یورو می‌رسد.

 

منبع:نیک شو

نظر بدهید