کرونا و ضرورت حفظ سلامت روان در خانواده..
کافه سلامت

کرونا و ضرورت حفظ سلامت روان در خانواده..

1.2Kبازدید

دوستان عزیز هموطن، در این چند روز اخیر خبرهای کوتاه و بلند درباره ی ویروس جدید کرونا در کشور به گوش میرسد که نگران کننده است ..
بله بهر روی نگرانی ما نسبت به سلامتی خود و خانواده کاملا طبیعی و منطقی است به شرط آنکه این نگرانی منطقی ،تبدیل به اضطراب و استرس منتقل شونده به اطرافیان ما نشود.

هوشیار باشیم اما هوشمند رفتار کنیم ..

راه های پیشگیری و احتیاط را ب تک تک افراد خانواده بیاموزیم مخصوصا کودکان ..شستن مرتب دستها ،روبوسی نکردن و دست ندادن چند روش ابتدایی ولی موثر در پیشگیری است .
سیستم ایمنی بدن خودمان را با تغذیه سالم و ترجیحا گیاهی تقویت کنیم ورزش کنیم و از همه مهمتر شاد باشیم و کمتر به احتمالات درگیری به این بیماری فکر کنیم ..
این بیماری متاسفانه هست و دنیا را تاحد زیادی درگیر کرده است اما نقش ما در برابر این معضل چیست؟

بهتراست خونسرد باشیم توکل کنیم و موارد احتیاط را به خوبی رعایت کنیم
برای افزایش کارایی سیستم بدن بهتر است کمتر افکار منفی را در خود تقویت کنیم زیاد پیگیر عکس و فیلم های موجود در دنیای مجازی نباشیم که دیدن این فیلم ها تاثیر خوبی بر روحیه افراد ندارد اصراری نیست که چیزی را ببینیم که می تواند از قدرت و توانایی ذهنی و جسمی ما بکاهد…

رفتار ما…

پس دوستان عزیز نگرانی نداشته باشیم و سعی کنیم در خانه نیز با رفتار  اضطرابی خود بر عزیزانمان تاثیر بد نگذاریم استرس و اضطراب قابل انتقال است الان فرزندان و همسران شما هم نگران هستند پس شمایی که این متن را میخوانید سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید از اخبار راجع به این بیماری در خانه کمتر صحبت کنید و مسیر صحبت ها در این مورد را به سمت و سوی درست تری بکشانیم ..
در آخر سرنوشت ما در دست خداوند بزرگ است و خواست خواست اوست پس توکل کنیم و محتاط باشیم …بهترین کار این که شاد باشیم و شادی را به خانواده نیز هدیه کنیم…

با سپاس

نویسنده : اعظم عسگری

نظر بدهید