کارهایی که نباید با معده خالی انجام دهید
کافه سلامت

کارهایی که نباید با معده خالی انجام دهید

745بازدید

گرسنگی و گلوکز پایین ، مانع از خواب رفتن ما می شود و باعث خواب سطحی و بیداری زودرس می شود. جالب اینجاست که کمبود خواب باعث افزایش سطح هورمونهای گرسنگی می شود. به همین دلیل است که ما روز بعد از اینکه شام نخوردیم بیشتر میخوریم.

به گزارش بهداشت نیوز،در این مطلب در مورد کارهایی که نمی توانید با معده خالی انجام دهید (حداقل 2 ساعت بعد از وعده غذایی شما) برای شما قرار داده ایم.

1 – مصرف داروهای ضد التهابی

آسپرین ، پاراستامول و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) را نمی توان با معده خالی مصرف کرد. نه تنها اثر آنها را کاهش می دهد بلکه باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامتی (مانند خونریزی معده) نیز می شود.

توصیه : شیر اثرات منفی داروهای ضد التهابی را کاهش می دهد. اگر در دسترس نباشد ، می توانید دارو را با آب زیادی بشویید.

2 – نوشیدن قهوه

حتی قهوه بدون کافئین تولید اسید را تحریک می کند که ممکن است در صورت نوشیدن با معده خالی باعث سوزش سر دل و سایر مشکلات دستگاه گوارش شود. صرف صبحانه حتی پس از قهوه ممکن است منجر به کمبود سروتونین و روحیه ای بد برای بقیه روز شود.

توصیه : اگر قادر نیستید از عادت به نوشیدن قهوه در صبح صرفنظر کنید ، آن را با شیر یا خامه مصرف کنید، چربی شیر اثرات منفی را کاهش می دهد.

3- جویدن آدامس

اسید گوارش تولید شده در هنگام جویدن آدامس باعث از بین رفتن پوشش معده خالی می شود. مصرف بیش از حد آدامس ممکن است به گاستریت منجر شود. همچنین از نظر علمی اثبات شده است که افرادی که آدامس می جوند غذاهایی مانند (سیب زمینی سرخ شده ، آب نبات) را بیشتر از میوه و سبزیجات ترجیح می دهند.

توصیه : آدامس های حاوی شیرین کننده های طبیعی (زایلیتول ، سوربیتول) نسبت به آدامس هایی که حاوی سیکلامات یا آسپارتام هستند ضرر کمتری دارند. از جویدن آدامس بیش از 10 دقیقه حتی با معده پر خودداری کنید.

4- رفتن به رختخواب

گرسنگی و گلوکز پایین ، مانع از خواب رفتن ما می شود و باعث خواب سطحی و بیداری زودرس می شود. جالب اینجاست که کمبود خواب باعث افزایش سطح هورمونهای گرسنگی می شود. به همین دلیل است که ما روز بعد از اینکه شام نخوردیم بیشتر میخوریم.

توصیه : پرخوری قبل از خواب نیز ایده بدی است. بهترین راه حل محصولات لبنی است زیرا آنها حاوی منیزیم و کلسیم هستند. این عناصر خواب سالم را تضمین می کنند.

5 – فعالیت شدید

عقیده ای وجود دارد که ورزش با معده خالی کالری بیشتری می سوزاند. در حقیقت ، این بر کاهش چربی تأثیر نمی گذارد. از طرف دیگر از دست دادن عضلات واقعی است. شدت تمرین نیز کاهش می یابد زیرا بدن فاقد انرژی است.

توصیه : تمرینات شدید را با ورزش هوازی جایگزین کنید. اگر مشکل گوارشی دارید ، بهتر است قبل از هر نوع ورزش یک میان وعده میل کنید زیرا فعالیت بدنی باعث تولید اسید معده می شود که برای معده خالی مضر است.

6- نوشیدن آب مرکبات

اسیدها و الیاف محکم موجود در میوه مرکبات معده خالی شما را تحریک می کند ، به ویژه برای افرادی که گاستریت دارند یا در معرض خطر ابتلا به آن هستند خطرناک است.

توصیه : آب مرکبات تازه در صورت رقیق کردن آن با آب به نسبت 1: 1 (برای مبتلایان به فشارخون) یا 2: 1 (برای دیگران) ، چیزی جز فواید آن به همراه نخواهد داشت.

7- گفتگو کردن

محققان ثابت کردند که گرسنگی باعث میشود ما کمتر آرام باشیم. این اتفاق می افتد زیرا خودکنترلی به انرژی نیاز دارد ، که در هنگام خالی شدن معده از کمبود آن برخوردار است.

توصیه : اگر قبل از بحث و گفتگو وقت ندارید ، چیزی گرم بنوشید و سعی کنید موقع گفتگو چیزی به همکار خود پیشنهاد دهید. این امر گفتگو را دوستانه تر می کند.

کاری که می توانید هنگام گرسنگی انجام دهید:

احتمالاً حدس می زنید که مناسب ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مقداری غذا بخورید. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که کمتر مشهود است و با معده خالی انجام می شود.

حل مشکلات، توانایی تمرکز و توجه شما هنگام گرسنگی بیشتر می شود. به گفته محققان ، این میراث گذشتگان اولیه ما است که تمام تلاش خود را برای تهیه غذا متمرکز کردند. هورمون گرسنگی همچنین به انجام کارهای مختلف ، تحریک کننده فعالیت مغز است.
انتخاب کنید، اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی را انتخاب کنید – دامن قرمز یا لباس جین؟ – سعی کنید آن را با معده خالی انجام دهید. تحقیقات نشان می دهد که گرسنگی افراد را به تصمیمات موفق تر منتقل می کند. مطمئناً وقتی مسائل مالی ، روابط یا سلامتی در معرض خطر باشد ، بهتر است از این روش استفاده نکنید.

بهداشت نیوز

نظر بدهید