چگونگی ایجاد اعتماد به نفس
کافه سلامت

چگونگی ایجاد اعتماد به نفس

1.44Kبازدید

چگونگی ایجاد اعتماد به نفس برای داشتن سلامت روان

۱- سوال انتقاد درونی از خودتان

احساس خوبی در مورد خود داشتن برای سلامت روان بسیار مهم است. فکرهای نگران کننده و منفی می توانند شما را غمگین کند و از حس بهترین بودن شما جلوگیری کند. شک و تردید می تواند به شدت ناراحت کننده باشد. تمرینات زیر می تواند به شما کمک کند که نکوهش گر داخلی خود را آرام کنید و نگرانی های خود را تسکین دهید:

چگونگی ایجاد اعتماد به نفس

  • اگر خودتان را نگران می بینید و یا حس منفی در مورد خودتان دارید، از خودتان سوالاتی بپرسید. مثلا: آیا این فکر مناسبی برای خودمونه؟، آیا این فکر درست است؟، آیا من این را به شخص دیگری می گویم؟. پاسخ به این سؤالات اغلب می تواند به کاهش شک و تردید شما کمک کند.
  • یک تفکر منفی را تغییر دهید و آن را صحیح تر یا سالمتر کنید. مثلا، شما ممکن است فکر کنید:” من هرگز چیزی به دست نمی آورم”، سعی کنید این را با فکر کردن درست انجام دهید:” گاهی اوقات من چیزها را درست نمی کنم اما کار من واقعا عالی است. خوب است که من نمی توانم همه چیز را انجام دهم، و من افتخار می کنم که می توانم انجام دهم.”

۲- تمرکز بر نقاط قوت خود

در مواقع دشوار، تمرکز بر کیفیت مهم است که می تواند به شما کمک کند تا ازاین طریق چالش های زندگی به دست آورید.

  • به عنوان مثال، ممکن است در مورد خودتان فکر کنید: “من دوست ندارم بدانم چه اتفاقی می افتد؟”در این مورد، شما می توانید خود را از نقاط قوت خود اگاه کنید. شما ممکن است به خودتان بگویید: “من دوست ندارم بدانم چه اتفاقی خواهد افتاد، اما می دانم که من در گذشته بر اتفاقات پیش بینی نشده غلبه کردم. من اعتماد به توانایی خود در مورد رسیدگی به هر چه می آید در من است. “
  • با تایید آنچه که در مورد خودتان ارزشمند است، انچه را برای سلامتی ذهنی شما ضروری است، به شما یادآوری می کند. ارزش گذاری برروی نقاط قوت شما می تواند، چگونگی توانایی و شایستگی شما را یادآوری کند.
  • مفید است که افکار خود را درباره نقاط قوت خود بنویسید یا حتی مجله ای را شروع کنید. در اینجا چند راهکار مفید برای شروع به کار شما وجود دارد: چه چیزی شما را قوی می کند؟ آیا چیزی است که شما در یک محیط خاص انجام می دهید؟ توصیف آنچه که در لحظات احساس قدرت می کنید. اعتماد به نفس؟ غرور؟ ۵ ویژگی در مورد خودتان که نقاط قوت هستند، فهرست کنید. کدام یک مهم ترین انهاست؟ چرا؟

۳- تمرین تایید هویت

خود تأییدی یک تمرین است که در آن شما با بیان یا نوشتن چیزهایی که دوست دارید خودتان را تحسین می کنید و ارزش خود را یاداوری می کنید. به طور مرتب تشخیص ویژگی هایی که در مورد خودتان دوست دارید می تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند.

  • در جلوی اینه با صدای بلند از خودت بگو. هر لحظه شما می توانید این تمرین کوتاه را انجام دهید. انجام مکرر این کار به ایجاد اعتماد به نفس شما کمک خواهد کرد.
  • یک مثال از تأیید هویت می تواند باشد: “من عاشق دوستان بزرگ هستم، و من افتخار می کنم که این گونه با دوستانم رفتار می کنم.”
  • مثال دیگری میتواند باشد: “من عاشق این هستم که موهایم فرق دارد چون متفاوت است. من خوشحالم که امروز موهایم اینطور است.”
  • مطالعات نشان می دهد که پرداختن به خود همچنین می تواند به کاهش استرس و ترویج تفکر خلاق در شرایط استرس زا کمک کند.

منبع:رسانه دکتر سلامت

نظر بدهید