چگونه کودک خوش پوش داشته باشیم
مدل لباس کودک و نوجوان

چگونه کودک خوش پوش داشته باشیم

2.58Kبازدید

تربیت فرزند شاید در ظاهر ربطی به شیک پوشی و ظاهر او نداشته باشد ، اما چه بخواهید و چه نخواهید والدین نقش اساسی در ایجاد سلیقه کودکان خود برای آینده دارند و بهتر است بدانید نحوه لباس پوشیدن فرزندتان در آینده و موقعیت او تاثیر گذار خواهد بود. همچنین با دیدن استایل پوشش یک کودک می توان راجع به طرز فکر والدینش تصمیم گرفت. انتخاب رنگ‌های شاد و هماهنگ در تکه‌های لباسی که یک ست را تشکیل می‌دهند، دقت کردن به رنگ پوست کودک و انتخاب رنگی که بهترین جلوه را در کنار چهره‌اش داشته باشد، توجه به سادگی طرح و مدل لباس به شکلی که چهره‌ی کودک در معرض توجه باشد و نه لباس او، اهمیت دادن به برش و دوخت تمیز و اصطلاحا «تن خور» زیبا در لباس، آگاهی از این که مدل‌های لباس و کفش کودک بهتر است با بزرگسالان متفاوت باشد و منعکس‌کننده‌ی معصومیت و سادگی دنیای کودکان باشد ، از مواردی هستند که خوش سلیقگی و توجه پدر و مادر را نشان می‌دهند. پس بهتر است به پوشش فرزند دلبندمان دقت کنیم و بدانیم چه لباسی را کی و چگونه برایش بپوشیم.

چگونه کودک خوش پوش داشته باشیم

در ابتدا از رنگبندی لباس آغاز می کنیم 

برای پایین تنه بهتر است از رنگ های تیره خاکستری، سیاه، قهوه‌ای، خاکی و سرمه ای استفاده کنید و برای بالا تنه تا حد امکان از رنگ های شاد استفاده کنید.

در انتخاب رنگ بی‌پروا باشید

برای الهام گرفتن در خصوص رنگ، توجه داشته باشید که کدام رنگ در طبیعت یا دکوراسیون اطرافتان یا در گستره مد چشم شما را می‌گیرد و بعد آیا بچه‌ شما هم با این رنگ موافق است؟اگر معمولا دیدگاهی علمی به قضیه دارید، به رابطه بین رنگ ها توجه کنید:رنگ‌های متضاد مکمل یکدیگر هستند. آنها را به همراه رنگ‌مایه‌های دارای وضوح بالا انتخاب کنید یا شدت آن را برای یک ظاهر متین و آرام تغییر دهید. فراموش نکنید که تقسیم کردن چرخه به سه قسمت، ترکیبات رنگی جالب مانند آبی سیر و خردلی را متمایز می‌کند. این را هم بدانید که لباس‌هایی که بر اساس رنگ‌های مجاور شکل گرفته‌اند می‌توانند آرامش‌بخش باشند. ضمن اینکه از ظاهر خنثی و تک‌رنگ نیز شاداب‌ ترند.

به طور مثال بهترین انتخاب برای دخترها ژاکت‌های کوتاه نیم‌تنه‌ای هستند که می‌توانند روی پیراهن‌های شادشان بپوشند. یک ترفند ساده برای جذاب کردن این ست، استفاده از قانون تکامل در ست کردن است؛ یعنی رنگی متضاد با رنگ اصلی پیراهن انتخاب کنید تا هر دو جلوه بیشتری داشته باشند. در قانون رنگ، متضاد آبی، زرد است. در این فصل می‌توانید از نمونه‌های تریکو استفاده کنید.

چگونه کودک خوش پوش داشته باشیم

برای پسران هم انتخاب دو تن‌ پوش روی هم بسیار جذاب است. مثلا ترکیب تی‌شرت و پیراهن که باعث شده این ست متفاوت از بقیه لباس‌های پسرانه باشد. برای این ترکیب باید یک اصل کلی را بدانید، اگر تی‌شرت طرحدار است، روی آن از پیراهن ساده استفاده کنید و زیر پیراهن‌های چهارخانه، تی‌شرت ساده به کار ببرید. پیراهنی که انتخاب می‌کنید هم بهتر است از نمونه‌های اسپرت باشد که آستین‌هایش تا می‌خورد ، چون بچه‌ها علاقه‌ای ندارند هنگام بازی آستین مزاحم داشته باشند. در نگاه اول این ست نیمه‌رسمی به نظر می‌رسد ولی به سرعت با حذف پیراهن، تبدیل به لباسی مناسب برای بازیگوشی می‌شود. تغییر کاربری سریع، این ست را به نمونه‌ای به دردبخور و مصرفی تبدیل می‌کند.شلوار جین بهترین تن‌ پوش برای پسربچه‌هاست ، چون مقاومت لازم برای بازی‌های آنها را دارد. برای راحت بودن بچه‌ها بهتر است سراغ نمونه‌های تنگ و برش دار نروید. شلواری با برش آزاد به تن اغلب پسربچه‌ها با اندام ریز، متوسط یا درشت خوب می‌ایستد. تا زدن پایین شلوار جین هم از مدهای امسال است که بد نیست به تیپ کودکان خود اضافه کنید.

چگونه کودک خوش پوش داشته باشیم

مناسب ترین گزینه ی زیبایی برای دختر نازنینتان ، یک پیراهن با دامن چین چینی است، چین های لباس، البته تا سر زانو، به او این امکان را می دهد تا آنجا که دلش بخواهد بازی کند و فعالیت داشته باشد، البته این قانونِ همراه کردن جوراب شلواری با دامن را، از الان برایش ملکه ی ذهن کنید.می توانید متناسب با لباس دخترتان، یک کفش همرنگ یا هم طرح با لباسش برایش تهیه کنید، کفش های عروسکی بهترین گزینه و کفش های پاشنه دار، بدترین انتخاب برای یک کودک خوش پوش هستند.

چگونه کودک خوش پوش داشته باشیم

معجزه بادی های دکمه دار

اگر فرزند پسر یا دخترتان هنوز نمی تواند بایستد و تنها چهار دست و پا راه می رود، در انتخاب پیراهن و تی شرت مناسب او دقت بیشتری به خرج دهید. پیراهن ها و تی شرت های زیر دکمه داری که با حرکات او از شلوار بیرون نمی آیند، می توانند انتخاب خوبی برای کوچولوی شما باشند و پوشیدن این مدل ها از شلخته جلوه دادن دلبندتان جلوگیری می کند.برای انتخاب یک ست رسمی برای نوزاد یا کودک نوپای تان سخت نگیرید. او حتی با یک لباس جین هم می تواند خوش تیپ به نظر برسد، مخصوصا وقتی این لباس با یک پاپوش راحت و زیبا و یک کلاه خوش رنگ هماهنگ شود.

چگونه کودک خوش پوش داشته باشیم

جزئیات را به رسمیت بشناسید

دکمه های لباس، بند کمر شلوار، دوخت روی پارچه و جزئیاتی از این دست همه می توانند در آراسته شدن کودک شما سرنوشت ساز باشند. نگویید کسی نمی بیند و متوجه این جزئیات نمی شود؛ اگر شما آنها را می بینید، باید اطمینان داشته باشید که دیگران هم اهمیت شان را احساس می کنند.

همه ی اجزا نباید همرنگ باشند

کمک گرفتن از یک طیف رنگی می تواند ظاهر کودک تان را زیبا کند، اما این تنها راه برای زیبا شدن کودک تان نیست. از اینکه به ترکیبی که اصول همرنگی در آن رعایت شده یک رنگ شاد و متفاوت اضافه کنید، نترسید. برای مثال اگر از طیف آبی استفاده کرده اید، می توانید با یک سرخابی زیبا به آن جان دهید و همچنان کودک تان را به عنوان یک شیک پوش کوچولو معرفی کنید.

مهم ترین موضوع راحتی فرزندمان است

زیبایی مهم است، اما نباید به خاطر زیباتر شدن کودک تان آرامش او را بگیرید. کودکی که کفش هایش عذابش می دهد، زرزری های پیراهنش تنش را می زند و پاپیون روی گردنش آزارش می دهد، نمی تواند در مهمانی لبخند به لب داشته باشد. کودک اخمویی که زیباترین لباس را به تن کرده، نمی تواند نظر هیچ کسی را به خود جلب کند.

چگونه کودک خوش پوش داشته باشیم

لباس‌های یک‌ تکه و سرهمی

درست است که لباس‌های یک‌ تکه و سرهمی تنوع کمتری نسبت به دیگر لباس‌ها دارند اما با اضافه کردن یک ترکیب متناسب یا لوازم جانبی زیبا، می‌توانید ظاهری متفاوت را به‌وجود بیاورید.

منبع:شیکسون

نظر بدهید