راه تشخیص تناژ پوست
کافه زیبایی

چگونه متناسب با رنگ پوست خود، آرایش کنیم؟

1.01Kبازدید

چگونه مثل حرفه ای ها آرایش کنیم؟ نکاتی در خصوص آرایش مناسب با رنگ پوست :

قبل از هر اقدامی برای آرایش کردن لازمه رنگ مایه پوست خودمون رو بشناسیم و بر این اساس تصمیم بگیریم که از چه رنگ هایی برای آرایشمون استفاده کنیم. کوچک ترین اشتباه در انتخاب رنگ کرم پودر، رژ یا سایر اقلام میتونه آرایشتون رو به کلی به هم بریزه و زیباییتون رو تحت تاثیر قرار بده. اگر هنوز نمی دونید تناژ پوستتون چیه؟ استفاده از چه رنگ هایی آرایشتون رو جذاب تر میکنه؟ و چه رنگ هایی با توجه به رنگ پوستتون، ممنوعه؟ این مطلب خیلی بهتون کمک خواهد کرد پس لطفا تا انتها همراهیمون کنید.

تناژ پوست چیه؟

خیلی از افراد به اشتباه فکر میکنن که تناژ پوست، همون رنگ سطح پوسته در حالیکه تناژ (Undertone) به ته رنگ و رنگ خاموش زیر سطح پوست گفته میشه. در حالیکه ممکنه رنگ پوست شما بر اثر نور خورشید تغییر کنه، ته رنگ پوست همیشه ثابت میمونه. توجه داشته باشید که ممکنه دو نفر رنگ پوست مشابهی داشته باشن ولی زمینه پوستشون متفاوت باشه. خب اول از همه لازمه بدونیم که کلا چند نوع تناژ پوست داریم؟ تناژ پوست به سه دسته تقسیم میشن:

تناژ سرد (cool): زمینه قرمز، صورتی مایل به آبی
گرم (warm): زمینه هلویی، زرد، طلایی
طبیعی (netural): ترکیبی ار تناژ سرد و گرم

اگر دقت کرده باشید روی یکسری از لوازم آرایشی مثل کرم پودر ها، تناژشون بصورت C , w و N نوشته شده که در انتخاب کمکتون میکنه.

راه تشخیص تناژ پوست

راه های تشخیص تناژ پوست:

همانطور که گفتیم آرایش با رنگ پوست میتونه جذابیت آرایش رو بالا ببره ولی چطور رنگ پوست رو تشخیص بدیم؟ در ادامه راههای تشخیص رنگ پوست رو براتون آماده کردم که میتونید مطالعه کنید.

تشخیص با کمک رگ ها:

به رگ های مچ دستتون نگاه کنید. اگه رگ هاتون به رنگ آبی و بنفش هستند، تناژ پوستی شما سرده، اگر رگ ها رنگ سبز هستند، زمینه پوستتون گرمه و اگه رگ هاتون ترکیبی از دو رنگ سبز و آبی باشن، تناژ پوستیتون طبیعیه. در اصل این رگ ها نیستند که رنگشون متفاوته، این هاله ی رنگ پوسته که باعث میشه رگ ها به رنگ سبز دیده بشن

استفاده از لباس یا کاغذ سفید:

برای تشخیص رنگ مایه پوست، یه لباس سفید بپوشید یا یه کاغذ سفید کنار صورتتون قرار بدید و جلوی آینه بایستید. اگر پوستتون در مقایسه با رنگ سفید به زردی بخوره یعنی تناژش گرمه. اگر مایل به صورتی یا قرمز بود یعنی زمینه پوست سرده و در صورتی که رنگ پوستتون به طوسی و خاکستری بزنه، احتمالا تناژ پوستتون طبیعی و بین سرد و گرمه

واکنش پوست در برابر نور خورشید:

اگر جزو افرادی هستید که پوستتون زیر نور خورشید برنزه میشه خیلی کم پیش میاد که بسوزه، احتمالا تناژ پوستی گرمی دارید ولی اگه پوستتون برنزه نمیشه و میسوزه، میشه گفت که زمینه پوستتون سرده.

تشخیص از روی رنگ جواهرات:

یه تیکه جواهر طلایی و نقره ای رو به پوستتون نزدیک کنید. اگه رنگ طلایی به رنگ پوستتون اومد، یعنی تناژ پوستتون گرمه و اگه رنگ نقره ای بیشتر بهتون اومد، یعنی زمینه پوست شما سرده. اگه جواهر نداشتید، میتونید از یه تیکه فویل طلایی و نقره ای کمک بگیرید.

راه تشخیص تناژ پوست

انتخاب آرایش مناسب:

در ادامه می پردازیم به این که چجوری با انتخاب رنگ های مناسب، آرایش بی نقص داشته باشیم:

پوست بسیار سفید:

اگر شما دارای رنگ پوست خیلی سفید هستید، احتمالا تناژ پوستتون سرده بنابراین باید سراغ کرم پودر های سرد (C) برید. از کرم پودر، رژ لب و سایه با رنگ های قرمز و تند دوری کنید. در عوض میتونید برای آرایش لب و چشم از رنگ های ملایم و صورتی استفاده کنید. اگر دوست دارید از رنگ های گرم استفاده کنید، به جای نارنجی و قرمز، به سراغ رنگ های برنز و قهوه ای روشن برید. برای رژگونه رنگ هلویی و برای هایلایتر، هایلایتر سفید انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

پوست روشن:

بهترین انتخاب برای شما، کرم پودرهای با تناژ گرم (W) هستند. همونطوری که استفاده از رنگ های نارنجی و قرمز برای پوست های بسیار سفید ممنوعه، رنگ قهوه ای هم برای شما خط قرمز محسوب میشه. برای آرایش لب و رژگونه از رنگ های صورتی و هلویی با تناژ آجری استفاده کنید. اگر دلتون میخواد رژ لب قرمز بزنید، یادتون باشه که قرمزی که انتخاب میکنید مایل به نارنجی باشه.

پوست گندمی:

افراد با این رنگ پوست، دستشون برای آرایش و انتخاب رنگ ها باز تره و اکثر رنگ ها بهشون میاد. بهتره که از کرم پودرهای با تناژ گرم (W) و طبیعی (N) استفاده کنید. رنگ سایه طلایی و برنز میتونه انتخاب هوشمندانه ای باشه و اگه تمایل به رنگ های خاص تری دارید، بنفش تیره، سبز براق و آبی رنگ های مناسبی براتون هستند. در مورد انتخاب رژ لب باید بگم که خوشبختانه تمام رنگ ها براتون مناسب هستند فقط در نظر داشته باشید در صورتی ک میخواید از رژ لب های نود استفاده کنید، رنگشون تیره تر از رنگ پوست خودتون نباشه.

پوست تیره:

افراد با این رنگ پوست باید در انتخاب کرم پودر مناسب خیلی دقت به خرج بدن و رنگی رو که به پوست خودشون نزدیک تره، انتخاب کنن. چرا که استفاده از کرم پودرهای تیره یا روشن برای شما یک اشتباه آرایشیه و روی کل آرایشتون تاثیر زیادی میذاره. برای رژگونه بهتره از رنگ های نارنجی و ارغوانی استفاده کنید و هرگز سمت رنگ های سرخابی نرید. در انتخاب رژ لب دستتون بازه و میتونید انتخاب های زیادی داشته باشید. در مورد سایه هم باید بگم همه رنگ ها بهتون میاد و نیاز نیست رنگ خاصی رو انتخاب کنید. فقط حواستون باشه که رنگ های نود و قهوه ای رو مات انتخاب کنید و سایه های رنگی، براق باشن.

راه تشخیص تناژ پوست

منبع: گل من و تو

نظر بدهید