چند فرمان مد برای مردان
مدل لباس مردانه

چند فرمان مد برای مردان

1.61Kبازدید

همان‌طور که می‌دانید، همیشه خوش‌تیپ بودن نیازمند تلاش خیلی زیادی است. شاید شما روش درست خرید کت و کراوات را ندانید. نگران نباشید، ما به شما آن‌چه را نیاز دارید می‌گوییم.

پیراهنتان چطور به تنتان بنشیند!

چند فرمان مد برای مردان

چرا؟ برای خرید پیراهن فقط باید دو اندازه‌ مشخص را بدانید. دور گردن و بلندی آستین. راحت بود. نه؟ دانستن این دو اندازه باعث می‌شود که برای اندازه کردن پیراهن تا حد امکان از خیاطی رفتن راحت شوید.

برای اندازه‌ دورگردن چه کار کنیم؟ دور گردنتان را طوری که سیب گلویتان را لمس کنید، اندازه بگیرید. یعنی باید به راحتی دو انگشت بین گردن شما و متر فاصله باشد. دو انگشت باید باید در کنار هم باشند نه آن‌که روی هم قرار بگیرند. این فاصله به راحتی به شما اجازه نفس کشیدن می‌دهد.

برای اندازی‌گیری بلندی آستین چه کار کنیم؟ دستتان را با زاویه 90 درجه به پهلو بزنید (حتما 90 باشد.).از یک دوست ،ترجیحا یک خیاط حرفه‌ای (اگر هم خیاط نبود اشکال ندارد)، بخواهید که از گردن تا مچتان را اندازه بگیرد. متر را دقیقا روی برآمدگی مهره‌های گردن بگذارد و بعد از گذشتن از بازو و آرنج به مچ برسد.

برای تن لباس چه کار کنیم؟ پیراهن‌های دکمه‌دار سایزهای متنوع و عجیبی دارند. این همه سایز مختلف یعنی چه؟ چیزی که لازم است بدانید این است: از همان اندازه‌هایی که قبلا گرفتید استفاده کنید. حالا دواندازه دیگر هم بگیرید. اول پهن‌ترین بخش سینه‌تان را اندازه بگیرید. حدودا جایی نزدیک نوک سینه‌ها. متر را خیلی به خودتان نچسبانید. دوم اندازه پهن‌ترین بخش شکمتان را بگیرید. جایی نزدیک نافتان. حالا شما اندازه‌های مورد نظرتان را می‌دانید. موقع خرید آنلاین یا در مغازه‌ها می‌توانید از اندازه‌ها استفاده کنید. البته این به این معنی نیست اصلا نیازی به خیاط ندارید، چون هیچ پیراهنی کاملا برای شما ساخته نشده است. پس اگر پیراهنی که از همه نظر اندازه باشد پیدا نکردید، سری به خیاط بزنید.

کتتان چطور به تنتان بنشیند!

چند فرمان مد برای مردان

چرا؟ هیچ چیز شلخته‌تر یا غیر حرفه‌ای‌تراز یک مرد با کت بدقواره نیست. به همین خاطر است که هیچ‌وقت جیمز باند، رایان گاسلینگ یا رییس جمهور را با کت بدقواره و شلخته نمی‌بینید. چون این مردها آدم حسابی هستند. پس یک راه آسان برای جلب توجه و احترام پوشیدن کت مناسب است. بیایید با کت رسمی شروع کنیم.

چطور؟ سرشانه کت باید به پهنای شانه شما باشد و تا حدی روی شانه‌تان بیفتد، طوری‌که کمی حرکاتتان را محدود کند. این یک کت رسمی‌ست نه لباس ورزشی. یقه برگردان کت نباید روی عضلات سینه بیافتد.البته اگر مدام در حال پرس سینه هستید و عضلات برآمده‌ای دارید، این اتفاق خودبه‌خود می‌افتد چون سینه ورزشکاری به درد کت نمی‌خورد. اولین دکمه از کت دو دکمه و دومین دکمه از کت سه دکمه باید به راحتی بسته شود و فشاری به آن وارد نشود. آخرین دکمه تا ابد باز می‌ماند. هنگامی که سر پا ایستاده‌اید، دکمه کت را ببندید. آستین شما دقیقا باید تا سر مچ باشد. سرآستین پیراهنتان باید حدود نیم تا دو سانتی متر از آستین کت پایین‌تر باشد. می‌خواهید کمی به روزتر باشید؟ خوب! پیراهن و کتتان را حدود 2 سانتی‌متر کوتاه‌تر کنید. کت‌های کوتاه‌تر و تنگ‌تر به نسبت کت کلاسیک بیش‌تر مد هستند.

شلوارتان چطور به تنتان بنشیند!

چند فرمان مد برای مردان

چرا؟ چون باید به کت خیلی شیکتان بیآید. شلوارتان پاره نشود و نامرتب و شلخته به نظر نرسید.

این یکی خیلی سخت نیست. اما از چیزی که فکر می‌کنید پیچیده‌تر است. حالا باید چه کار کنیم؟

از کجا باید شروع کنیم؟ از کمر و باسن شروع کنیم. دور کمر باید به شما بچسبد در حدی که بدون نیاز به کمربند بایستد اما تنگ نباشد. دور باسن جایی بین دو جیب پشت باید کاملا فیت تنتان باشد تا اصلا شکم ندهد. اگر کت می‌پوشید، کیف پولتان را در جیب عقب نگذارید، چون شلوارتان را خیلی زودتر از آن‌چه که باید خراب می‌کند. کیف را درون جیب کت بگذارید.

شلوار باید چسبان اما راحت باشد. شلوار خیلی تنگ به درد پسرهای دراز و باریک می‌خورد، البته اگر قصد نشستن نداشته باشند. اما شرط می‌بندم شما بیش‌تر از آن‌که سر پا بایستید، می‌نشینید. پس جای نفس کشیدن بگذارید، اما زیاده‌روی نکنید. شلوار خیلی گشاد عضلات پای شما را می‌پوشاند.

یک ساعت مچی آنالوگ داشته باشید!

چند فرمان مد برای مردان

چرا؟ چون شما یک انسان بالغ هستید و تا آخر عمرتان این مدل ساعت از مد نمی‌افتد. پس یک ساعت بخرید چون که خیلی برایتان اعتبار می‌آورد.

چطور؟ ساعت‌های زیادی در بازار موجود هستند پس خیلی سخت است که یک مدل را به شما پیش‌نهاد بدهیم. سری به کالکشن‌های جدید بزنید و براساس سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.

چطور درست ادکلن بزنید!

چند فرمان مد برای مردان

چرا؟ اگر با ادکلن‌تان دوش بگیرید خیلی خوش‌آیند نیست. برای جذاب‌تر شدن ادکلن می‌زنید نه برای فراری دادن آدم‌ها.

چطور؟ چند راه وجود دارد.

روش اول: روی نبض یا هر جایی که حرارت از بدن خارج می‌شود، اسپری کنید. نه زیر بغل که بوی مخصوص خودش را دارد. روی مچ و وسط سینه برهنه هم جای خوبی‌ست. این روش باعث می‌شود که بوی عطر به آرامی پراکنده شود. در آخر وقتی حاضر و آماده رفتن شدید یک بسپری هم جلو پیراهنتان بزنید.

روش دوم: روش کلاسیک این است که لباس بپوشید و وقتی خواستید از در بیرون بروید، ادکلن بزنید. با این روش بوی ماندگاری نخواهید داشت پس بو تند و آزاردهنده نخواهد بود. این روش برای کسانی که بینی تیز و حساسی دارند و ادکلن‌های با بوهای تند خیلی بهتر است.

چطور یک برچسب راهنمای لباس را بخوانیم!

چند فرمان مد برای مردان

چرا؟ تا بتوانیم خودمان لباس‌هایمان را بشوییم. نکند هنوز خانه مادرتان زندگی می‌کنید؟

چطور؟ فقط چند نکته را باید بدانید:

نقطه‌های مشکی: یکی یعنی آب سرد با فشار کم/ دو تا یعنی آب ولرم با فشار متوسط/ سه تا یعنی آب داغ با فشار زیاد

خط‌های زیرین: یکی یعنی فشار دائمی/ دوتا یعنی آرام

نشانه‌ها:

سطل پر آب یعنی شستن.

مثلث یعنی چلاندن

دایره درون مربع یعنی خشک‌کن برقی (به نقطه‌ها و خط‌ها توجه کنید).

مریع تنها یعنی خشک‌کردن. شکل مربع یکی از این حالات را نشان می‌دهد. آویزان کردن/ خشک گردن بدون نیاز به اتوکشی/ خشک کردن افقی.

اتو یعنی اتوکشی ( راحت‌ترین شکل بود)

دایره یعنی خشک‌شویی اما اگر یک اکس روی آن بود یعنی خشک‌شویی ممنوع.

چطور شلوار جین بخریم!

چند فرمان مد برای مردان

چرا؟ شلوار جین خوب و باکیفیت به چشم دیگران می‌آید. اما بعضی از مردها شلوار بگی و گشاد می‌خرند که به دردشان نمی‌خورد.

چطور؟شلوار جین به مرور کش می‌آید و جا باز می‌کند. خیلی‌ها موقع خرید این موضوع را فراموش می‌کنند. جین خیلی تنگ که باعث ناراحتی شما شود را انتخاب نکنید. اما اگر شلوار جین کمر راحت و آزاد و پاچه‌های چسبان داشت مورد مناسبی‌ست. البته نباید آنقدر تنگ باشد که مانع گردش خون شود. بعد از چند بار پوشیدنش جا باز می‌کند و اندازه می‌شود. اگر شلوار جین برای تیپ راحتی شماست بهتر است کمی پاچه‌هایش گشاد باشد. اما مثل خیلی‌ها کمی گشادی را با بدقوارگی اشتباه نگیرید. چون شلوار جین در عین راحتی باید خوش‌پوش هم باشد و این موضوع غیرممکن نیست. بلندی پایین شلوار و چین خوردنش تا حد کم عادی‌ست و بخشی از زیبایی شلوار است، اما این بلندی و چین نباید از حد بگذرد و پارچه لایه لایه روی هم بیفتد.

نصیحت حرفه‌های: اگر شلوار به دردبخوری نصیبتان شد از آن دو یا سه تا بخرید. اگر امروز یکی از آن‌ها را پوشیدید، مطمئن باشید برای روزهای آینده هم به یکی دیگر نیاز دارید.

چطور یک پیراهن را اتو بزنیم!

چند فرمان مد برای مردان

چرا؟ هر مردی باید بداند که چطور این کار را انجام بدهد. یک پیراهن اتو خورده و خط‌دار نه تنها نشان می دهد که شما کاربلد هستید، بلکه نشان می‌دهد که ظاهر و آراستگی برای شما اهمیت دارد. فرض کنید به یک سفر کاری رفته‌اید و پیراهن چروک خود را که برای قرار مهمتان می‌خواهید بپوشید از چمدان بیرون آورده‌اید، سراغ اتوی موجود در اتاق هتل بروید و نهایت استفاده را از آن ببرید.

چطور؟ اول در اتو آب بریزید. اتو را روی درجه جنس نخی تنظیم کنید. البته فرض بر این است که پیراهن شما نخی است.

1 – یقه را اتو بزنید. یقه به خاطر خشکی‌اش راحت‌تر اتو می‌خورد. بیرون و داخل یقه را اتو بزنید.

2 – مچ‌ها را از بیرون و تو اتو بزنید.

3 – حالا آستین‌ها را اتو بزنید. راحش این است که پارچه را زیر اتو کاملا صاف کنید تا روان‌تر و نرم‌تر اتو بخورد. اگر جایی از لباس زیادی چروک‌ است، از اسپری آب استفاده کنید.

4 – جلوی پیراهن را اتو بزنید. از چیزی که فکر می‌کنید راحت‌تر است. فقط کمی صبور باشید. حالا طرف دیگر لباس را اتو بزنید.

5 – در آخر پشت پیراهن را صاف کنید. فراموش نکنید که قسمت‌های اتو شده را صاف آویزان کنید تا دوباره چروک نشود.

چطور یک جفت کفش رسمی مناسب بگیریم!

چند فرمان مد برای مردان

چرا؟ کفش‌ها از چیزی که شما فکر می‌کنید خیلی مهم‌تر هستند. چون پایه و اساس تیپ و ظاهر شما هستند و بیش‌ترین تاثیر را بر طرف مقابل می‌گذارند. کفش‌ها بی‌آن‌که یک کلمه حرف بزنند یک راه ابراز وجود هستند. آن‌ها می‌گویند بله من این هستم. اگر از کفش‌تان خوب نگه‌اری کنید، مثل یک سرمایه ارزش‌مند برای شما می‌ماند. ما در دنیای یک‌بارمصرف‌ها زندگی می‌کنیم. اما همه چیز که یک بار مصرف نیست. خرید یک جفت کفش مناسب که از پای شما در راه رفتن و ایستادن و دویدن مراقبت می‌کند و به شما احساس راحتی می‌دهد، باارزش است. اگر به جای چند کفش ارزان، یک جفت کفش خوب بخرید کار عاقلانه‌ای کرده‌اید. تازه کفش رسمی را که شما همیشه نمی‌پوشید، پس به آن‌هایی که شما را همیشه درتی‌شرت و جین می‌بینند نشان دهید که در لباس رسمی هم می‌درخشید.

چطور؟ به این کلید واژه‌ها در خرید کفش دقت کنید.

یک‌دستی – چرمی که اصلاح نشده و بافتش دچار خراش و خرابی نیست.

رنگ گیاهی- رنگ طبیعی از رنگ‌های مصنوعی و شیمیایی بیش‌تر عمر می‌کنند. رنگ‌های شیمیایی برق و رنگ مصنوعی به چرم نمی دهند.

دست‌دوزی شده- دوختی که در کفش به کار رفته باید طوری باشد که به کفش اجازه نفس کشیدن بدهد نه با روش سیمانی که تماما کفش را چسب‌کاری می‌کنند و قسمت زیر و روی کفش را به هم می‌چسبانند.

به طور میانگین یک کفش 300 دلاری برای مدت طولانی بادوام می ماند و با عمر کردن ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

 

منبع : سُندُس

نظر بدهید