سالم نگه داشتن ریه ها
کافه سلامت

چند روش ساده برای سالم نگه داشتن ریه ها

1.03Kبازدید

داشتن ریه های سالم می تواند باعث بهبود سیستم تنفسی و همچنین سوخت و ساز راحت تر بدن شود در این پست شما با چند روش ساده برای سالم نگه داشتن ریه ها آشنا خواهید شد که با انجام آن ها خواهید توانست ریه های خود را سلامت کنید.

آسپرین بخورید

برای داشتن ریه های سالم سعی کنید تا حد ممکن از آسپرین استفاده کنید تحقیقات نشان داده است کسانی که روزانه به میزان ۳۲۵ میلی گرم آسپرین استفاده می کنند و آن را به صورت ثابت در رژیم غذایی خود حفظ می کنند حدود ۲۲ درصد کمتر نسبت به کسانی که از استفاده این ماده معدنی استفاده نمی کنند دچار تنگی تنفس می شوند البته ناگفته نماند که برای استفاده از این ماده حتما باید با پزشک خود مشورت کنید و حتما با تجویز شخص پزشک اقدام به استفاده از این ماده معدنی کنید.

از دمبل استفاده کنید

شما می توانید برای کمک به تقویت ماهیچه ریه خود روزانه از دمبل استفاده کنید و دمبل بزنید این کار می تواند ماهیچه قفسه سینه شما افزایش می یابد که در نتیجه آن ریه های شما فضای بیشتری را برای جای دادن اکسیژن در خود پیدا می کنند پس سعی کنید در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کرده و یا تعدادی دمبل خریداری کنید و در خانه نسبت به این ورزش اقدام کنید پس از گذشت ۱ الی ۲ ماه خواهید فهمید که این ورزش چقدر تاثیر مثبت در تنفش شما خواهد داشت. ناگفته نماند که برای شروع این ورزش حتما با یک مربی ورزش خوب مشورت کنید تا وی تعداد و دفعات این حرکت را به شما بگوید.

آب بنوشید

تحقیقات ثابت کرده است که نوشیدن آب و همچنین جذب خوب ان می تواند از مسیر های مربوط به ترشحات نمدار دستگاه تنفسی نگهداری کند و آن ها را بهبود بخشد. به همین منظور کسانی که مداحی می کنند و یا وظیفه سخنرانی در یک همایش را برعهده دارند معمولا از یک لیوان آب در کنار خود استفاده می کنند و هر چند دقیقه ای مقداری از آب آن را می نوشند این کار باعث مرطوب شدن دستگاه های تنفسی و تارهای صوتی می شود البته ناگفته نماند که نوشیدن آب به مقدار زیاد می تواند مانع از سرفه های مکرر شود. پس زمانی که سرفه های پشت سرهم سراغتان آمد حتما آب بنوشید. بهتر است بدانید که نوشیدن ۸ لیوان آب در روز برای سلامتی توصیه شده است استفاده از آب ضمن کمک به سوخت و ساز بدن باعث شادابی و زیبایی پوست شما نیز خواهد شد.

ملحفه رخت خواب خود را بشویید

شاید ندانید اما گرد و خاک موجود در ملحفه های شما می تواند در طول شب که خواب هستید راه نایژه های شما را مسدود کند که در نتیجه این عمل باعث بروز سرفه های شدید در هنگام خواب و همچنین خارش گلو می شود همچنین نتیجه مطالعات صورت گرفته در این خصوص نشان از آن دارد که تعویض و شستشوی ملحفه ها می تواند حدود ۶۶ درصد از موجودات ذره‌بینی واقع در ملحفه ها را کاهش دهد که نتیجه این شستشو ریه هایی سالم را برای شما به ارمغان می آورد.

غذا را خوب بجوید

شاید باورتان نشود ولی محققان ثابت کرده اند که ماهیچه های معده نقش به سزایی در حرکت کردن دیافراگم بدن دارد به این صورت که هر چه شما غذای خود را بیشتر بجوید و مدت زمان زیادی را صرف آن کنید نتیجه آن تقویت و ثبات ریه های شما خواهد بود پس حتما هنگام خوردن غذا را خوب بجوید.

منبع : ویبره

نظر بدهید