تمیز کردن کفش سفید
کافه خواندنی

چند روش تضمین شده برای تمیز کردن کفش سفید

944بازدید

یک کفش سفید می‌تواند برای هر استایل و موقعیتی یک معجزه باشد! اما چرا آن‌ها را انتخاب نمی‌کنیم؟ چون تمیز کردن کفش سفید را بلد نیستیم.
دختران خوش‌تیپ و پسرانی که به مد اهمیت می‌دهند از قدرت پنهان کفش‌های سفید باخبرند. آن‌ها خوب می‌دانند که یک جفت کتانی پارچه‌ای سفید می‌تواند برای هر استایل و موقعیتی یک معجزه باشد! اما چرا آن‌ها را انتخاب نمی‌کنیم؟ چون تمیز کردن کفش سفید را بلد نیستیم. اما با خواندن این مطلب از این به بعد با خیال راحت سراغ کفش و کتانی سفید خواهید رفت.

چند روش تضمین شده برای تمیز کردن کفش سفید

لکه‌های روغنی:

از یک شامپوی ملایم، آب ولرم و مسواک یا یک دستمال کهنه استفاده کنید و به آرامی لکه روی کفش را از بین ببرید.

مایع سفید کننده:

سوال اینجاست، برای تمیز کردن کفش سفید می‌توان از مایع سفیدکننده استفاده کرد؟بله، اگر واقعا لازم است می‌توانید این کار را بکنید. اما باید مطمئن شوید که شوینده‌ی کاملا در آب رقیق شده است.

در اکثر راهنماهای شست‌وسشوی کفش سفید توصیه می‌شود از فرمول زیر استفاده کنید: یک پیمانه سفیدکننده + پنج پیمانه آب

استفاده از میزان غلیظ‌تر سفیدکننده به معنای قرار دادن کفش‌های سفید در برابر ریسک لکه‌های ناجور زرد رنگ است.

مسواک را داخل مایع سفیدکننده‌ی رقیق شده فرو ببرید و خیلی ملایم روی سطح کفش بکشید. بعد کفش را با آب ولرم آبکشی کنید.

پارچه و سرکه:

برای لکه‌های کوچک و جزئی ناشی از گرد و خاک و کثیفی روی کفش سفید می‌توانید از معجزه‌ی سرکه استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که باز هم به یک محلول رقیق شده نیاز دارید. یک دستمال پارچه‌ای را به سرکه آغشته کنید و به آرامی کتانی‌های پارچه‌ای سفید را با آن بشویید و لکه‌های کوچک سطحی را از بین ببرید.

تمیز کردن کفش سفید

مسواک:

چطور جلوی زرد شدن لژ سفید کفش را بگیریم؟ برای تمیز کردن لبه‌های لاستیکی و از بین بردن لکه‌های غیرقابل دسترس روی کفش، از مسواک آغشته به محلول آب ولرم و صابون ملایم استفاده کنید.

ماشین لباسشویی:

نه تنها توصیه نمی‌کنیم کتانی‌های سفیدتان را با ماشین لباسشویی بشویید بلکه در مورد بندها هم روی شستن با دست تاکید می‌کنیم. برای تمیز کردن بند کفش از همان ترکیب آب ولرم و صابون ملایم استفاده کنید. بندها را داخل محلول بگذارید و با دست بشویید. بعد آن‌ها را زیر نور آفتاب بگذارید تا خشک شود.

خشک کردن کفش:

هرقدر کفش‌ها زودتر خشک شوند، احتمال بدرنگ شدن و خراب شدن آن‌ها کمتر می‌شود. برای این که پروسه‌ی خشک شدن کفش‌ها بعد از شست‌وشو سریع شود، داخل کفش‌ها را از دستمال حوله‌ای پر کنید. دستمال حوله‌ای رطوبت را به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود کفش خیلی زود خشک شود.

لاک سفید:

کتانی‎هایی مثل آدیداس استن اسمیت با جنس چرم و رنگ سفید ممکن است در استفاده‌ی طولانی مدت بعد از چند سال دچار خط و خش شوند. این اتفاق برای کتانی کانورس هم ممکن است بیفتد. می‌توانید خیلی تمیز و بادقت خط و خش‌های روی کفش را با یک لاک سفید بپوشانید.

تمیز کردن کفش سفید

کلام آخر

بعد از دانستن این قواعد، باید به یک نکته‌ی دیگر هم توجه کنید. شاید داشتن یک جفت کفش سفید پس از خواندن قواعد شستن آن به نظرتان کمی دست و پاگیر باشد؛ اما دقیقا برعکس است! داشتن آن‌ها به قدری لذت‌بخش است که می‌تواند یک جفت کفش روزمره‌ی سفید را به اصلی‌ترین آیتم استایل شما تبدیل کنید.

منبع:مجله دلتا

نظر بدهید