دکوراسیون مدرن
کافه دکوراسیون

چطور برای منزل خود یک دکوراسیون داخلی مدرن انتخاب کنیم؟

1.1Kبازدید

همه‌ ما دوست داریم یک خانه‌ی مدرن داشته باشیم اما زمانی که به شروع یک پروژه فکر می‌کنیم بسته به تجربه، بودجه، سلیقه و زمانمان، برایمان هیجان انگیز یا ترسناک خواهد بود.

اگر شما به هیچ وجه کارهای تزئیناتی را انجام نداده اید، ممکن است احساس کنید که نمی‌دانید چگونه یا از کجا شروع کنید. و ممکن است شما کارهای تزئیناتی انجام داده باشید و بتوانید تمام کارها را با هم انجام دهید و از هرکجا که می‌خواهید شروع کنید. اما اگر با یک طرح، یک قطعه‌ی الهام بخش، یا یک طرح رنگی شروع کنید، بتوانید بهترین تغییرات و دکوراسیون را ایجاد کنید. دکوراسیون داخلی خانه و منزل باید جذاب و دوستداشتنی باشد تا اعضای خانواده بعد از یک روز کاری خسته کننده وقتی به خانه‌ی خود بازمیگردند به مکانی شاد و پر انرژی برسند.

دکوراسیون مدرن

در ادامه به توضیح قدم هایی که باید برای داشتن دکوراسیون داخلی شیک و ارزان بردارید را توضیح می‌دهیم.

سبک‌تان را پیدا کنید:

سبک مورد نظرتان سنتی است یا مدرن؟ تمایل دارید منزلتان را به سبک دکوراسین داخلی 2019 فرانسه طراحی کنید یا به سبک کلبه‌ی چوبی؟ باید به این سوال ها پاسخ دهید.

شما باید زمانی را اختصاص دهید تا سبک مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید و برای ایجاد یک فضای زیبا برنامه ریزی کنید.

طرح‌تان را روی کاغذ بیاورید:

بعد از مشخص کردن سبک مورد علاقه‌ی خود، شما باید مانند هر برنامه‌ی کاری، طرحی را که برای پروژه‌ی خود در نظر دارید را روی کاغذ بیاورید. با انجام این کار شما باعث می‌شوید زمانی که وارد کار اجرایی شدید، سردرگم نشوید.

با آنچه دارید شروع کنید:

افراد کمی هستند که بتوانند با یک اتاق خالی و جدید شروع کرده و آغاز به تزئین منزلشان بکنند. بیشتر افراد در منزلشان مبلمان و فرش، سرامیک و رنگ دیوار و رومیزی و … وجود دارد که شما نتوانید به یکباره همه‌ی آنها را دور بریزید و از نو بخرید. اگر وسایلی را دوست دارید که خب استفاده می‌کنید اما اگر وسایلی را دوست ندارید می‌توانید روش هایی برای پوشاندن آنها و یا تغییر رنگ آنها انجام دهید تا برایتان زیبا و دیدنی باشند.

با هنر شروع کنید:

معمولا هنری که شما برای زندگی با آن انتخاب می‌کنید بیانگر آن چیزی است که شما دوست دارید. مثلا اگر نقاشی های زیبایی با طرح منظره ای که با رنگ روغن را انتخاب کنید، احتمالا شما یک دکوراسیون داخلی سنتی یا رسمی را دوست خواهید داشت. اما اگر عکس های سیاه و سفید یا رنگ های سفید را انتخاب کنید، شاید بخواهید فضای داخلی خود را با طراحی مدرن تری طراحی کنید. وسایل هنری و تزئینی خانه‌ی شما را زیباتر و دلنشین تر خواهد کرد.

پارچه ها را با رنگ هایی که دوست دارید انتخاب کنید:

متداول ترین روشی که برای شروع یک پروژه‌ی تزئینی انجام می‌دهیم انتخاب پارچه با رنگ ها ، الگو ها و بافت های زیبا و قشنگ است. از رنگ های موجود در پارچه برای رنگ آمیزی دیوار ها و سایر لوازم جانبی استفاده کنید.

دکوراسیون مدرن

از طرح ها و الگو های جالب استفاده کنید:

شما می توانید یک الگو و یا طرح برای کاغذ دیواری ، موکت ، کاشی و… انتخاب کنید. این طرح می تواند اشکال هندسی و یا هرچیزی که مدنظرتان است باشد. از آن طرح به عنوان پایه و اساس طراحی دیگر قسمت های خانه خود استفاده کنید. شاید حتی بتوانید آن طرح را در پارچه ها و جاهای مختلف منزلتان استفاده کنید.

با یک فرش تغییر بزرگی ایجاد کنید:

شما با یک فرش طرح دار، می‌توانید سایر وسایل منزلتان را ساده نگه دارید و به جای تعویض پارچه یا رنگ آمیزی دیوار روی قالیچه یا فرشتان تمرکز کنید. اما اگر می خواهید از فرش به عنوان نقطه شروع طراحی همه قسمت ها استفاده کنید ، از الگوی رنگی مناسبی استفاده کنید تا از آن رنگ ها در تمام اتاقتان و روی دیوارها ، پارچه ها ، مبلمان و وسایل دیگر استفاده کنید.

آیا به قطعات تزئینی توجه کرده اید:

اگر مجموعه ای از کریستال های زیبا ، چینی های ظریف یا مجسمه های دکوری را در اختیار دارید، می‌توانید در طراحی و تغییر دکوراسیون خود از آنها استفاده کنید. بر اساس قالب رنگی که در منزل استفاده کرده اید شما می‌توانید از آنها برای تزئینات دکور خود استفاده کنید.

از لوستر و لامپ های تزئینی استفاده کنید:

استفاده از لوستر های جذاب و زیبا به همراه لامپ های جدید، می‌توانید منزلتان را علاوه بر پرنوری زیباتر جلوه دهید. اگر به خانه ای مدرن و جدید علاقه دارید از لوستر هایی که با گلوله های توپی کریستالی همراه هستند دوری کنید. سعی کنید برای هر قسمت از منزلتان یک لوستر جداگانه بر اساس طراحی و رنگ آمیزی مکان مورد نظر استفاده کنید. اگر مکان جداگانه ای برای میزناهار خوری در نظر گرفته اید، از لوستر هایی استفاده کنید که به صورت نواری پشت هم نصب می‌شوند.

منبع : چیدانه

نظر بدهید