چطور از موهای خود در زمستان مراقبت کنیم 2
کافه سلامت

چطور از موهای خود در زمستان مراقبت کنیم

1.84Kبازدید

واقعا مراقبت از مو ها در زمستان و تابستان و به طور کلی فصل های مختلف متفاوت است . واقعیت این است که تغییر شرایط آب و هوایی روی لطافت پوست و مو موثر بوده و در ظاهر و زیبایی ان تاثیر دارد .

چطور از موهای خود در زمستان مراقبت کنیم

شما باید با توجه به نوع آب و هوا و درجه گرمی و سردی آن مراقبت های خاصی از موها و پوست خود داشته باشید .

با اب داغ موهای خود را نشویید

شاید دوش آب داغ در فصل زمستان بسیار لذت بخش باشد یا اینکه ساعتها زیر دوش آب گرم نشستن حال خوبی به شما بدهد اما باید بدانید دوش آب داغ و بخارت آن در حمام به ریشه موها آسیب وارد می کند . اب داغ باعث از بین رفتن چربی و پروتیین و کراتین موجود در ریشه موها شده و آنها را خشک شکننده می کند ضمن انکه رنگ موها را تار و کدر می نماید بنابراین سعی کنید در زمستان به جای دوش آب داغ از آب ولرم استفاده کرده و مدت طولانی در حمام نمانید .

از شامپو مناسب استفاده کنید

اگر موهای خشک دارید در فصل زمستان به دلیل خشک بودن هوا و سرما خشکی مو بیشتر میشود بنابراین باید از شامپوهایی استفاده کنید که چربی مورد نیاز مو را تامین کرده و موها را لطیف کند . ضمن انکه نباید شامپو روی مو زیاد بماند و یا اینکه چندین بار مو را شامپو زدن اشتباه است . در حین شامپو زدن نباید موها را بکشید یا اینکه به ان فشار وارد کنید شامپو زدن را به ارامی و با ملایمت انجام دهید.

نحوه خشک کردن موها در زمستان در سلامت مو موثر است

با موهایتان مهربان باشید و در هنگام خشک کردن انها را نکشید و با فشار خشک نکنید . به جای استفاده از حوله های زبر و ضخیم از یک پارچه نرم و لطیف برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید . بهتر است به جای خشک کردن موها یک پارچه نرم به دور موها بپیچید و برای ساعتی بگذارید روی موها بماند . این روش بهترین راه برای خشک کردن موها به خصوص در فصل زمستان است .

موهایتان را بعد از حمام چرب کنید

اگر موهای خشکی دارید فصل زمستان و سرما باعث میشود موها زبرتر و خشک تر شوند برای جلوگیری از ریزش و شکننده شدن موها با یک مرطوب کننده مناسب موهای خود را مرطوب و چرب نگه دارید میتوانید از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن بادام برای چرب کردن موها استفاده نمایید اما به یاد داشته باشید نباید خیلی موها چرب شوند چون چربی زیاد مو خودش دلیلی برای ریزش آن می باشد .

در فصل زمستان کمی موهایتان را کوتاه کنید

فصل تابستان می تواند باعث زبر و شکننده شدن انتهای موها و بروز موخره گردد کوتاه کردن انتهای موها در فصل زمستان باعث میشود اسیب دیدگی های مو برطرف شده و موها رشد بهتری داشته باشند ضمن انکه ظاهر بهتری هم پیدا می کنند . فصل پاییز بهترین زمان برای کوتاه کردن انتهای موها می باشد .

برای خشک کردن مو از سشوار استفاده نکنید

سشوار چون خیلی سریع و با دمای زیاد موها را خشک می کند باعث شکننده شدن موها و از بین رفتن چربی آنها میشود برای خشک کردن مو حتی الامکان از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید به ارامی و با دمای محیط موها خشک گردند .

با موهای خیس بیرون نروید

در فصل زمستان موها دیرتر خشک میشوند و آسیب پذیری بیشتری دارند اگر موهایتان خیس است قبل از بیرون رفتن انها را خشک کنید و با موی خیس بیرون نروید .

از میوه های زمستانی برای تقویت مو استفاده کنید

مراقبت از مو با میوه های زمستانی : میوه های مثل پرتقال و نارنگی و لیمو و انار سرشار از ویتامین هستند که برای سلامت و رشد و لطافت مو بسیار ضروری می باشند . خوردن این میوه ها یا اب میوه انها برای سلامت مو بسیار موثر است .

به مدت طولانی در حمام نمانید

بخار اب و گرمای حمام به مدت طولانی باعث سست شدن ریشه موها و خشک شدن انها و از بین رفتن چربی مو میشود . زیاد ماندن در حمام به دلیل اینکه در فصل زمستان از اب گرم بیشتر استفاده میشود و بخارات حمام بیشتر است برای موها مضر بوده و باعث آسیب به آنها میشود . زمان حمام کردن خود را در زمستان کوتاه کنید .

در فصل زمستان اجیل بیشتر بخورید

مراقبت از مو با آجیل : آجیل حاوی مقدار زیادی اسید های چرب خوب است که برای درخشندگی و شفافیت مو بسیار مفید می باشد . در فصل زمستان چون موها حساس تر میشوند بیشتر آجیل بخورید .

منبع:لوکس بیوتی

نظر بدهید