چطور از دکوراسیون شلوغ خلاص شویم؟
کافه دکوراسیون

چطور از دکوراسیون شلوغ خلاص شویم؟

777بازدید

خانه اولین مکان برای هر انسانی برای رسیدن به آرامش است و شلوغ بودن دکوراسیون نه تنها آرامش را صلب می کند بلکه دسترسی به وسایل را دشوار و عملکرد خانه و زیبایی را نیز از دکوراسیون دور می نماید از جهت اهمیت این موضوع با نکاتی در ادامه برای اجتناب از داشتن دکوراسیونی شلوغ با ما همراه باشید.

بهترین راه برای جلوگیری از داشتن اتاق های شلوغ این است که در مورد آنچه می خرید و یا انتخاب میکنید خوب فکر کنید طبیعی است که بخواهید خانه خود را به بهترین وجه ممکن تزئین کنید ممکن است آنچه در فروشگاه ها می بینید زیبا و جالب به نظر برسند اما فراموش نکنید مشکلات از زمانی شروع می شود که بدون هیچ گونه برنامه ریزی برای خرید، این کار را انجام دهید.

تزئین خانه به معنای پر کردن آن با وسایل نیست خریدهای تصادفی که تناسبی با سبک مبلمان و دکوراسیون کلی فضا ندارند می توانند دکوراسیون را آشفته و شلوغ نشان دهند بنابراین شما باید یک هدف را در ذهن داشته باشید و آنچه را برای رسیدن به آن لازم دارید در نظر بگیرید.

چطور از دکوراسیون شلوغ خلاص شویم؟

بسیاری از افراد برای چیدمان و خرید وسایل منزل و پر کردن خانه عجله میکنند اما این یک اشتباه واقعی است . دلیل این امر نیز خرید موارد ناسازگا،ر از بین بردن هارمونی در اتاق ها است که در نتیجه منجر به تنش می شود.

شما باید هر اتاق خانه خود را با دقت مطالعه و تحلیل کرده و نوع مبلمان و لوازم جانبی مورد نیاز را پیدا کنید علاوه بر این ، سعی کنید بین دکوراسیون همه اتاق ها در منزل “گفتگو” برقرار کنید.

– به خانه خود بنگرید و وسایل آن را متناسب با آن انتخاب کنیدبرای مثال مبلمان سلطنتی و بزرگ ایده خوبی برای خانه های کوچک نیستند و یا مبل ال شکل در صورت کم بودن فضا و یا داشتن طرح پلانی خاص به جای زیبایی میتواند مانعی برای رفت و آمدها و گرفتن آرامش شما شود پس هر مبلمان و اقلامی که صرفا زیبا هستند میتوانند برای خانه شما مناسب نباشند!

افراط درعناصر تزئینی و اکسسوری هایی که در قفسه ها ، کمدها ، کابینت و غیره چیده شده اند یکی دیگر از مشکلات بزرگ است زیرا بیشتر آنها غیر ضروری هستند سعی کنید از به کار بردن موارد اضافی بپرهیزید و از خریدهای اضافی هم اجتناب کنید!

این نکته را فراموش نکنید هرچه اشیاء بیشتری جمع کنید ، گرد و غبار و آلودگی بیشتری نیز برای تمیز کردن خواهید داشت .

نکته مهم برای جلوگیری از شلوغی این است که باید فضای زیادی برای عبور و حرکت در خانه شما وجود داشته باشد پس موانع را تا حد ممکن از میان بردارید سعی کنید فضاهای مرکزی خانه آزاد باشند و مبلمان را در نزدیکی دیوارهای یک اتاق قرار دهید.

همیشه مطمئن شوید که هوا به راحتی بتواند در فضا گردش کند باز بودن فضا برابر با بهداشت هر فضایی است اطمینان حاصل کنید که بین عناصر مختلفی که در یک اتاق قرار می دهید هماهنگی وجود دارد و سعی کنید محیطی دنج ایجاد کنید. راحتی باید هدف اصلی شما باشد .

بعضی اوقات ، خانه تبدیل به یک اتاق ذخیره سازی برای انواع کالاها ، مبلمان و عناصر تزئینی می شود. بنابراین ، به جای اینکه اجباراً هر چیزی که آسیب دیده باشد یا برای منزل شما مناسب نیست را ذخیره کنید از آنچه مانع آرامش شماست خلاص شوید و آرامش را برای جسم روح و خانه خود به ارمغان آورید!

چطور از دکوراسیون شلوغ خلاص شویم؟

منبع : تحریریه دکوبوم

نظر بدهید