چرا نباید لباس ارزان خرید؟
کافه خواندنی

چرا نباید لباس ارزان خرید؟

721بازدید

خرید لباس ارزان عبارتی وسوسه کننده است؛ خیلی‌ها فکر می‌کنند وقتی ارزان بخرند، برد کرده‎‌‌اند؛ غافل از اینکه ارزان خریدن به هزار و یک دلیل یک باخت کامل است. از این هزار و یک دلیل، در این مقاله با چند دلیل خیلی مهم که خرید لباس ارزان را قدغن می‌کند، آشنا خواهید شد، با ما همراه باشید.

خرید لباس ارزان به ضرر جیب شماست

خرید لباس ارزان به ضرر اقتصاد فردی شما تمام می‌شود. کافی است به زمان‌هایی فکر کنید که عبارت حراج ۵۰ درصدی و تخفیف ویژه را روی ویترین مغازه‌ها یا در بنر سایت‌های آنلاین دیده‌اید و فورا برای خرید دست به کار شده‌اید.
در چنین شرایطی اغلب افراد به دلیل ارزان بودن لباس‌ها تعدادی لباس بی‌کیفیت می‌خرند که ممکن است واقعا به کارشان هم نیاید و حتی زیاد هم آن‌ها را نپوشند.

کمیت بهتر از کیفیت است؟

ممکن است فکر کنید خرید تعداد زیادی لباس ارزان باعث می‌شود بتوانید انواع استایل‌های متنوع را برای خودتان بسازید و اصطلاحا استایلیش Stylish به نظر برسید؛ اما واقعیت متفاوت با این طرز تفکر است.

کافی است استایل بازیگران و مدل‌های بین‌المللی را بررسی کنید تا متوجه شوید آن‌ها برای استایلیش بودن به تعداد زیادی لباس ارزان نیاز ندارند؛ بلکه تعداد کمتری لباس‌های با کیفیت‌‌تر می‌خرند که به فرم بدنشان می‌آید و جذابیتشان را چندان می‌کند.

خرید، راه حل نیست

واقعیت این است که خیلی از ما گاهی سراغ خرید می‌رویم چون می‌خواهیم احساس بهتری داشته باشیم.در شرایط اقتصادی فعلی خرید به سمت گزینه‌های ارزان‌‌تر می‌رود و افراد ممکن است برای داشتن احساس بهتر، خرید لباس ارزان را مد نظر قرار دهند. کافی است چند بار از پوشیدن لباس ارزانتان بگذرد و آن را شسته باشید تا متوجه شوید چقدر راحت رنگش را از دست می‌دهد، فرم پارچه‌اش عوض می‌شود و حتی ممکن است دوخت‌هایش از هم باز شوند.

چرا نباید لباس ارزان خرید؟

هدف طولانی مدت بگذارید

گاهی وقت‌ها هزینه‌های همین لباس‌های ارزان در طول یک سال اگر در کنار هم جمع شود، تبدیل به مبلغ زیادی خواهد شد؛ مبلغی که می‌تواند به راحتی صرف یک مسافرت تفریحی خوب شود و تا آخر عمر خاطره‌های خوبی برایتان باقی بگذارد؛ در حالی که لباس‌ها چند وقتی بیشتر برایتان نخواهند ماند.

خرید لباس ارزان، ضرری بزرگ برای کارگران

یکی از کارهایی که صنعت فشن انجام می‌دهد این است که به ما تلقین کند باید چطور به نظر برسیم و برای رسیدن به این هدف به چه لباس‌هایی نیاز داریم.

فست فشن به افراد جامعه القا می‌کند که برای دوست داشتنی بودن، نیاز دارند تا لباس‌هایی متنوع بپوشند. وقتی این لباس‌ها گران باشند، افرادی که وضعیت اقتصادی متوسطی دارند، چاره‌ای جز خرید لباس ارزان نخواهند داشت؛ حالا این لباس ارزان به چه قیمتی تولید می‌شود؟ به قیمت زندگی یک کارگر ساده در یک منطقه محروم که برای به دست آوردن لقمه‌ای نان مجبور است ساعت‌های طولانی در کارگاه‌های غیر استاندارد کار کند تا بتواند نیاز مشتری‌ها به لباس ارزان را برطرف کند.

کار مفید را جایگزین کنید

اگر به خرید لباس ارزان اعتیاد پیدا کرده‌اید یا خرید کردن باعث می‌شود ناراحتی‌هایتان را فراموش کنید؛ سعی کنید کار مفید دیگری را جایگزین این قضیه کنید تا بدون اینکه به خودتان و محیط اطرافتان آسیب بزنید، احساس بهتری داشته باشید.
این کار در طولانی مدت باعث بهبود شرایط اقتصادی و روحی شما خواهد شد.

منبع:مجله دلتا

نظر بدهید