چرا زنان در خانواده سلطنتی کلاه می‌پوشند؟
کافه خواندنی

چرا زنان در خانواده سلطنتی کلاه می‌پوشند؟

821بازدید

شاید یکی از شاخص‌ترین لباس‌ها و ویژگی‌های خانواده سلطنتی پوشیدن کلاه در زنان سلطنتی باشد. ملکه، کیت میدلتون، کاملیا یا مگان مارکل همگی جزو زنان سلطنتی محسوب می‌شوند و اغلب در مراسمات رسمی با کلاه‌های شیک و متنوع حاضر می‌شوند. اما چرا چرا زنان در خانواده سلطنتی کلاه می‌پوشند؟

کلاه زنان در خانواده سلطنتی

از دهه 50، این موضوع مرسوم بوده است که زنان خانواده سلطنتی همیشه به مناسبت‌های خاص کلاه بپوشند. در واقع مدرسان ارشد و مشاوران آداب و رسوم انگلیسی معتقدند که از گذشته، زنان سلطنتی به ندرت بدون کلاه دیده شده‌اند. در اصل پوشیدن کلاه در گذشته به این دلیل بود که خانم‌های سلطنتی موهای خود را در ملا عام به نمایش نگذارند. از سوی دیگر کلاه‌ها مانع تابیدن نور خورشید به صورت افراد می‌شود و قسمتی از سر را می‌پوشاند. اما اکنون این آداب عوض شده و کلاه‌ها اغلب تزیینی هستند. در واقع فقط برای مراسماتی خاص و بسیار رسمی کلاه پوشیده می‌شود و حتی دلیل پوشیدن کلاه نیز تغییر کرده است.

چرا زنان در خانواده سلطنتی کلاه می‌پوشند؟

اکنون کلاه بیشتر جنبه احترام به رسوم و زیبایی را دارد و همه دوست دارند تا خانواده سلطنتی را به کلاه‌های شیک، به شکلی رسمی‌تر تماشا کنند. همانطور که مشاهده می‌کنید کیت میدلتون و مگان مارکل همیشه کلاه به سر ندارند و فقط در مراسماتی بسیار خاص و رسمی این رسم رعایت می‌شود.

البته این کلاه‌های تزیینی طرفدار زیادی دارند و این لباس در بین انگلیسی‌ها بسیار محبوب است. در مواردی کلاه‌ها نشانگر جایگاه اجتماعی فرد نیز بوده و به همین دلیل بهترین کلاه‌ها در اختیار زنان سلطنتی قرار می‌گیرد. بسیاری از طراحان مد انگلیسی و حتی طراحان موفق جهان معتقدند که پوشیدن کلاه یک استایل را کامل و منحصربه‌فرد می‌کند.

منیع:دینو

نظر بدهید