چاق کننده های باورنکردنی
کافه سلامت

چاق کننده های باورنکردنی

1.66Kبازدید

آب میوه

با اینکه مصرف انواع میوه ها در رژیم غذایی بسیار توصیه می شود اما با این حال، مصرف بیش از حد آب میوه به جای آن در طول روز می تواند شما را چاق کند. بنابراین باید گفت خوردن آب میوه به جای میوه اصلا کار درستی نمی باشد چرا که در هر یک لیوان آب میوه نسبت به قطعات مشابه آن در خود میوه چندین برابر کالری ذخیره شده است که این انرژی اضافی به وزن بدن اضافه می شود .

چاق کننده های باورنکردنی

غلات

اما با وجود اینکه کاملا سالم به نظر می رسند اما در انواعی ازغلات صبحانه کارخانه ایی، چربی، شکر و انرژی هایی وجود دارد که اینها باعث می شوند روی سطح قند خون شما تاثیر گذاشته و نه تنها مصرف آنها در رژیم غذایی مناسب نمی باشد بلکه باعث می شود شما چاق شوید.

میوه خشک شده

میوه های خشک دارای بسیاری از خواص مفید و غیر قابل شمارش می باشند که مصرف روزانه آنها بسیار توصیه شده است اما با توجه به غلظت قندی که در آنها ذخیره شده است می توانند به مانند آب میوه در بدن عمل کرده و انرژی و قند بسیار بالایی را در مقایسه با همان مقدار از آن به عنوان یک میوه تازه در بدن ذخیره کنند و علاوه بر این میوه خشک شده نسبت به تازه ی آن فیبر و مواد مغذی  کمتری دارد.

چاق کننده های باورنکردنی

نوشیدنی های رژیمی

کسانی که روزانه از نوشیدنی های رژیمی استفاده می کنند ۷۰ درصد نسبت به کسانی که اصلا از این نوشیدنی ها استفاده نمی کنند چاق می شوند که دلیل آن اضافه شدن انواع  شیرین کننده های مصنوعی به این نوشیدنی ها است که علاوه بر آن به سلول های مغز هم آسیب هایی را وارد می کند.

سالاد

در حالی که سالاد حاوی سبزیجات و دیگر مواد تشکیل دهنده سالمی می باشد، اما غالبا برای سرو آن از انواع سس های شیرین که حاوی چربی و انرژی زیادی می باشد استفاده می شود. سالاد را با چاشنی آبغوره و آبلیمو  بخورید.

چاق کننده های باورنکردنی

سوپ

در حالی که سوپ می تواند به کم کردن وزن کمک بسیاری کند اما در دستور غذایی بسیاری از سوپ ها مقادیر قابل توجهی از انواع چربی و انرژی وجود دارد، به خصوص آنهایی که حاوی محصولات لبنی می باشند که اینها خود چاق کننده اند. به این ترتیب اگر می خواهید در برنامه رژیم غذایی خود سوپ را بگنجانید بهتر است برای درست کردن آن تنها از انواع سبزیجات تازه استفاده کنید.

سس گوجه فرنگی

در سس گوجه فرنگی اگر چه مواد مغذی زیادی وجود دارد اما چربی بسیاری هم به آن اضافه شده است که مصرف روتین آن نه تنها درست نمی باشد بلکه خود چاق کننده است.

سیب زمینی سرخ شده

باید گفت ممکن است که سیب زمینی سرخ شده نسبت به چیبس فیبر و ویتامین بیشتری داشته باشد اما به طور کلی ها درصد چربی و انرژی ذخیره شده در آن بسیار بالا بوده و به دلیل نمک زیادی که دارد مصرف آن در در طولانی مدت وزن شما را بالا برده و عاملی چاق کننده است.

چاق کننده های باورنکردنی

ذرت بوداده

پاپ کورن یا همان ذرت بوداده شده دارای چربی اضافه شده زیادی بوده و کالری زیادی را در بدن ذخیره می کند که خوردن آن به چاق شدن بدن کمک زیادی خواهد کرد.

شیرینی گرانولا

در حالی که شیرینی گرانولا بدون شک مغذی و سرشار از فیبر است ، اما حاوی مقادیر بالایی از شکر و روغن و انواع چربی ها و انرژی می باشد که مصرف آن به ایجاد اضافه وزن در بدن کمک بسیاری خواهد کرد.

 

منبع:مجله تغذیه و سلامتی کم کال

نظر بدهید