پارچه های مناسب برای لباس فصل تابستان
کافه خواندنی

پارچه های مناسب برای لباس فصل تابستان

3.25Kبازدید

افزایش دمای هوا در فصل تابستان باعث می شود تا شرایط سختی را بخاطر گرما و عرق کردن در محل کار و بیرون از خانه داشته باشید. برای این‌که از گرمای طاقت‌فرسای در امان بمانید باید در انتخاب لباس تابستانی دقت کنید. لباس‌هایی سبک، گشاد و با رنگ روشن از خانواده سفید و کرم انتخاب کنید زیرا لباس‌هایی با رنگ روشن بر خلاف لباس‌های تیره رنگ نورخورشید را جذب نمی‌کنند. علاوه بر این‌ها انتخاب جنس مناسب پارچه‌ی لباس تابستانی بسیار اهمیت دارد. لباس مناسب فصل تابستان باید سبک و راحت باشد و همینطور بتواند با انتقال هوای گرم باعث خنکی بدن شود.

پارچه مناسب برای لباس تابستانی: پارچه‌های نخی

پارچه های مناسب برای لباس فصل تابستان

پارچه‌های نخی پرزدار و نرم هستند و به عنوان یکی از رایج‌ترین پارچه‌های الیاف طبیعی به راحتی شناخته می‌شوند. پارچه های نخی برای تمام شرایط آب‌وهوایی مناسب هستند برای همین است که این نوع از پارچه‌ها در سراسر جهان بسیار محبوب هستند و به طور گسترده‌ای استفاده می‌شوند. شما می‌توانید از پارچه‌های نخی در آب‌وهوای گرم و خشک و همینطور گرم‌ومرطوب استفاده نمایید. الیاف طبیعی پارچه‌ی نخی باعث می‌شود تا هوا آزادانه در سراسر پارچه  و لباس‌تان گردش کرده و اینگونه بدنتان احساس خنکی خواهد کرد. درست مانند یک خنک‌کننده برایتان عمل می‌کند که همه جا با شما همراه است به همین دلیل این پارچه‌ها برای دوخت لباس تابستانی بسیار مناسب هستند. فقط این نکته را هم مدنظر داشته باشید که لباس‌های نخی سریع چروک می‌شوند و به هنگام شست‌وشو اندازه آن تغییر کرده و کوچکتر می‌شوند.

 

پارچه مناسب برای لباس تابستانی: پارچه‌های چیت

پارچه های مناسب برای لباس فصل تابستان

این نوع پارچه‌ها از پنبه بافته شده‌اند و چهارخانه و شطرنجی شکل می‌باشند. از آنجا که پارچه چیت یک نوع پارچه نخی به حساب می‌آید شما را در روزهای گرم و خشک و همینطور گرم و مرطوت خنک نگه خواهد داشت. این پارچه‌های چیت بسیار ظریف و نرم هستند که باعث می‌شود هوا به خوبی در آن جریان داشته و بدن را از گرما حفظ نمایند و برای لباس‌های تابستانی مناسب باشند.

شاید بتوان گف پارچه‌های چیت از پارچه‌های جین تقلید کرده‌اند و شاید با نگاه اول نتوان آن‌ها را از هم تشخیص داد ولی پارچه‌های چیت بر عکس پارچه‌های جین بسیار سبک هستند که باعث می‌شود برای استفاده در فصل تابستان ایده آل باشد.

 

پارچه مناسب برای لباس تابستانی: پارچه ریون

پارچه های مناسب برای لباس فصل تابستان

ریون که به آن ابریشم مصنوعی نیز گفته می‌شود از سلولز استخراج شده‌ی درختان ساخته می‌شود. بهترین استفاده از آن در آب‌وهوای گرم و خشک است ولی چون الیاف آن طبیعی نیست به خوبی نمی‌تواند رطوبت را از بدن دور کند و برای همین برای آب‌وهوای گرم و مرطوب مناسب نمی‌باشد. از آنجا که این پارچه خیلی نازکتر از پارچه‌ی نخی است و بسیار سبک است برای تزئین لباس‌ها نیز استفاده می‌شود.

 

پارچه مناسب برای لباس تابستانی: پارچه کتانی

پارچه های مناسب برای لباس فصل تابستان

پارچه‌های کتان از الیاف گیاه کتان ساخته می‌شوند و به خاطر خنکی فوق‌العاده و طراواتش در آب‌وهوای گرم بهترین انتخاب می‌باشد. کتان را می‌توانید در هر نوع آب‌و‌هوای گرمی بپوشید. پارچه کتان قدمت طولانی دارد و مردم قرن‌های طولانی ار آن استفاده می‌کردند. بافت طبیعی آن باعث می‌شود تا بدن عرق نکند و هوا بین پوست و لباس جریان داشته و بدن را خنک نگه دارد. لباس‌های از این جنس بسیار سبک و راحت هستند.

 

پارچه مناسب برای لباس تابستانی: ترکیبی

پارچه های مناسب برای لباس فصل تابستان

پارچه‌های ترکیبی از ترکیب پارچه‌های نخی و نایلون و پلی‌استر و ریون تشکیل یافته‌اند. پارچه‌های ترکیبی بخاطر اینکه رطوبت بدن را به خوبی جذب می‌کنند بسیار شناخته شده هستند. از استفاده‌های آن می‌توان به لباس‌های ورزشی اشاره کرد که در حد بالایی عرق بدن افراد را جذب می‌کنند. همین عامل باعث می‌شود تا از این پارچه‌ها برای لباس تابستانی استفاده شوند. برای همین برای آب و هوای مرطوب بسیار مناسب هستند. پارچه های ترکیبی شکل خود را حفظ می‌کنند و نیاز به اتو و مواظبت ندارند. این پارچه‌ها به خوبی در برابر حرارت مقاوم هستند به طوری که شما می توانید بدون هیچ نگرانی در مورد آسیب یا کوچک شدن لباس آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید و مطمئن باشید که مشکلی پیش نخواهد آمد.

منبع:پایلا

نظر بدهید