عمل زاویه دار کردن فک
کافه سلامت

همه چیز راجب عمل زاویه دار کردن فک

894بازدید

عمل زاویه سازی فک یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار می باشد که به زیبایی برخی ها کمک و برای بعضی از افراد نامناسب است

عمل زاویه سازی فک

عمل زاویه دار کردن صورت یا زاویه سازی صورت (Face Modeling) که برای مادلینگ چهره استفاده می شود، از عمل های زیبایی عمدتا غیر تهاجمی است که بین مردان و زنان شیک پوش مشکل پسند روزگار، معروفیت زیادی پیدا کرده است.

عمل زاویه دار کردن صورت، علاوه بر فرم دهی به صورت و چانه ، می تواند گزینه ای برای جوانسازی پوست و زیبایی پوست نیز شده و پوست های چروک خورده را تا حدی صاف کند. البته عمل زاویه دار کردن صورت، مثل هر عمل زیبایی،روش های مختلفی دارد که البته هر یک، دارای معایب و مزایایی است. عمل زاویه دار کردن صورت باید توسط پزشک متخصص انجام شده و متقاضی عمل، باید پس از بررسی ها و معاینه های انجام شده،کاندید عمل باشد.

بعضی از نازیبایی هایی که افراد در چهره خود می بینند، بعضا باعث کاهش اعتماد به نفس می شود و مسائل روانشناسی می تواند فرد را از مراجعه غیر ضرور برای عمل زیبایی به متخصص زیبایی، منصرف کند. در عمل زاویه دار کردن صورت، رفع غبغب که یکی از مشکلات متداول بین مردان و زنان از سنین ۳۰ سال به بعد است، تا حدی رفع می شود.

می توان با عمل زاویه دار کردن به چهره، چانه را حالت داد. در واقع در عمل زاویه دار کردن صورت، حالت صورت شما به صورت V شکل خواهد شد و طرفداران زیادی دارد. نقاطی از صورت شما که نقش کلیدی در زیبایی دارند، برجسته می شود تا تناسب و تعادل و توازن در عناصر صورت حفظ شود و چهره زیباتری پیدا کنید. این نقاط برجسته ساز، زاویه فک، خطوط فک، گونه و چانه است که با روش های گوناگونی، در فرآیند زاویه سازی صورت در دستور کار متخصص زیبایی قرار می گیرد.

در عمل زاویه سازی صورت، تغییراتی روی فک انجام می شود و فک کشیده تر شده و حالت «وی» پیدا می کند. پس در عمل زاویه سازی صورت ، فک، کوچک تر شده و با لاغر تر به نمایش درآمدن صورت و برجسته سازی گونه و چانه، صورت متفاوت تری در اختیار مشتاقان طراحی چهره و استایل ، قرار می گیرد. البته عمل زاویه دار کردن صورت علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی هم دارد.

عمل زاویه دار کردن صورت برای چه افرادی مناسب است؟

شاید این سوال برای شما مطرح شود که عمل زاویه دار کردن صورت مخصوص چه افرادی است و به چه افرادی توصیه می شود. این عمل زاویه دار کردن صورت برای همگان قابل استفاده نیست. هر فردی، کاندید عمل زاویه دار کردن صورت نیست. اما افرادی که دارای فک عریض و پهن، فک مربعی شکل، افراد دارای چانه دایره ای شکل و افرادی که گونه های چاق دارند، گزینه های خوبی برای عمل زاویه دار کردن صورت هستند. مخصوصا خانم هایی که فک آن ها ، فرم مردانه دارد.

عمل زاویه دار کردن صورت به چه افرادی پیشنهاد نمی شود؟

عمل زاویه دار کردن صورت برای افرادی که صورت خیلی لاغر دارند اصلا مناسب نیست. عمل زاویه دار کردن صورت برای افرادی که پوست افتاده و شل دارند، توصیه نمی شود. هم چنین اگر فک پایینی شما کوچک است یا صورت چاقی دارید یا بینی بزرگ، این عمل توصیه نمی شود. همچنین اگر قسمت بالایی صورت شما به نسبت قسمت پایینی، باریک و کوچک باشد، این عمل توصیه نمی شود.

روش های مختلف برای انجام عمل زاویه دار کردن صورت

روش های زاویه دار کردن صورت متفاوت است. یکی از روش ها، زاویه دار کردن صورت با تزریق ژل است. در این روش غیر تهاجمی، آناتومی صورت شما توسط پزشک معالج، بررسی می شود. قسمت هایی که باید تزریق انجام شود و برجسته شود، بررسی می شود.

ماندگاری ژل، بین شش ماه تا حداکثر سی و شش ماه است. مراقب باشید که ژل مرغوب با استاندارد و تایید شده وزارت بهداشت در کلینیک ها برای زاویه دار کردن صورت شما استفاده شود. از روش های دیگر زاویه دار کردن صورت، استفاده از روش تزریق چربی است. به صورت سرپایی و بی حسی موضعی بوده و چربی اضافه از یک قسمت بدن گرفته و پس از آماده سازی چربی، به نواحی از صورت توسط پزشک، تزریق می شود.

تزریق فیلر

گفته شده که روش زاویه دار کردن صورت با تزریق چربی بهتر از زاویه دار کردن صورت با تزریق ژل است. استفاده از روش مجبوب زاویه سازی صورت با نخ زیر پوست از دیگر روش های موجود است. در عمل لیفیتنگ صورت نیز از این روش استفاده می شود. شاهد زخم روی صورت با این روش نیستیم.

تزریق فیلر و بوتاکس نیز از دیگر روش های زاویه دار کردن صورت است. همه این ها روش های غیر تهاجمی در زوایه دار کردن صورت است. در روش تهاجمی، نیاز به اتاق عمل و بیهوشی است. در این روش، بخشی از استخوان فک با مته و اره مخصوص، برش داده می شود.

اگر خواهان انجام عمل زاویه دار کردن صورت هستید حتما پیش از اقدام به این عمل چه به صورت تهاجمی و چه غیر تهاجمی، با پزشک متخصص مشورت کنید و از جلسه مشاوره غافل نشوید.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

نظر بدهید