هر آنچه باید بدانید تا بهترین مرطوب کننده را برای صورت‌تان انتخاب کنید.
کافه زیبایی

هر آنچه باید بدانید تا بهترین مرطوب کننده را برای صورت‌تان انتخاب کنید.

773بازدید

به احتمال زیاد، شما هم با ما موافقید که هرچند استفاده از مرطوب کننده، کم هزینه و ساده است، اما فواید آن چشمگیر است. ترمیم پوست، جلوگیری از چین و چروک و زیرسازی آرایش فقط چند نمونه از فواید استفاده از کرم مرطوب کننده است. اگر در انتخاب بهترین مرطوب کننده و زمان و روش استفاده از آن دچار شک و تردید هستید، در ادامه با ما همراه شوید.

هر آنچه باید بدانید تا بهترین مرطوب کننده را برای صورت‌تان انتخاب کنید.

استفاده از مرطوب کننده چقدر برای سلامت پوست اهمیت دارد؟

به خارجی‌ترین لایۀ سطح پوست، لایۀ شاخی گفته می شود. هنگامی که این لایه کار خود را به درستی انجام دهد از پوست شما در برابر هر نوع محرک و التهابی محافظت کرده و همچنین به هیدراته نگه داشتن لایه های زیرین آن نیز کمک می کند.

لایه شاخی پوست از چند ماده مختلف از جمله اسیدهای چرب و سرامیدها تشکیل شده است، بنابراین با کمک مرطوب کننده هایی که حاوی این ترکیبات هستند می توانید از لطافت و سلامت پوست تان اطمینان حاصل کنید.

آیا پوست های چرب هم به مرطوب کننده نیاز دارند؟

به نقل از https://lafarrerr.com/ استفاده از مرطوب کننده ها برای تمامی افراد، حتی کسانی که دارای پوست چرب هستند نیز می تواند مفید باشد. معمولا افرادی که پوست چرب و یا مستعد آکنه دارند نگران این هستند که استفاده از مرطوب کننده ها منجر به بدتر شدن مشکلات پوست شان شود، اما باید بدانید استفاده از این محصولات نتایجی خلاف انتظار خواهد داشت زیرا شستشوی بیش از حد پوست باعث تولید چربی بیشتر می شود. اگر پوست‌تان چرب است، حتما از مرطوب کننده پوست چرب که متناسب با ویژگی‌های این نوع پوست فرموله شده‌است، استفاده کنید.

روش صحیح استفاده از مرطوب کننده چیست؟

برای اثربخشی بهتر باید مرطوب کننده ها را بعد از تمیزکردن و قبل از خشک شدن کامل پوست تان استفاده کنید. نمناک بودن پوست باعث جذب سریع تر مرطوب کننده می شود و به پوست کمک می کند تا آب را درون خود حفظ کند.

اگر بعد از شستشوی صورت، بلافاصله از مرطوب کننده استفاده نمی‌کنید، این نه تنها یک عادت بد است، بلکه باعث آسیب دیدن پوست شما نیز می شود.

بعد از حمام حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

درست است که حمام داغ، احساس خوب و رضایت بخشی را به شما می دهد، اما این کار رطوبت پوست را از بین می برد. پس، فقط یک دقیقه از وقت خود را به استفاده از مرطوب کننده اختصاص دهید. با این کار، افزون بر اینکه پوستتان نرم و مرطوب می شود، تا حدی از استرس های روزانه رها می شوید و احساس خوبی خواهید داشت. البته، حتماً از مرطوب کننده ای استفاده کنید که مناسب پوست شما باشد.

آیا می توان از روغن های مخصوص صورت به جای مرطوب کننده استفاده کرد؟

هر آنچه باید بدانید تا بهترین مرطوب کننده را برای صورت‌تان انتخاب کنید.

در حالی که استفاده از روغن های صورت برای پوست های خشک و تحریک شده بسیار عالی هستند، اما نباید به جای مرطوب کننده از آن ها استفاده کرد.

مرطوب کننده ها حاوی مواد هومکتانت یا جاذب رطوبت هستند که مولکول های آب را به داخل پوست می کشانند، در حالی که محصولات روغنی حاوی مواد نرم کننده ای هستند که صرفاً سطح رویی پوست را درمان می کنند.

علاوه بر این، روغن های صورت می توانند روی سطح پوست، پوشش محافظ ایجاد کنند. بنابراین، اگرچه روغن های صورت همانند مرطوب کننده ها نمی توانند آب را به داخل پوست بکشند، اما به حفظ آن در پوست کمک می کنند. به همین دلیل، متخصصان توصیه می کنند اگر علاقه مند به استفاده از روغن صورت هستید، روغن را بعد از مرطوب کننده بمالید.

با این حال، افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند، باید هنگام استفاده از روغن های صورت احتیاط کنند، زیرا بسیاری از آن ها می توانند منافذ پوست را مسدود کنند.

آیا ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست مهم است؟

استفاده از محصولات مراقبتی پوست به ترتیب صحیح می تواند در چگونگی عملکرد آن ها تاثیر داشته باشد. به طور کلی، شما باید ابتدا رقیق ترین محصول و سپس محصولات غلیظ تر را روی پوست تان بزنید، برای مثال اگر برای درمان آکنه از دارو استفاده می کنید ابتدا صورت خود را شسته، سپس داروی موضعی خود را بزنید و در آخر از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.

همچنین اگر از چندین روش درمانی یا سرم استفاده می کنید، ابتدا رقیق ترین و سپس غلیظ ترین آن ها را بزنید. این کار باعث می شود محصولات غلیظ تر، مانع جذب محصولات سبک تر روی پوست نشود.

 

بهتر است از ضدآفتاب طیف گسترده استفاده کنید.

این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اشعه های فرابنفش خورشید باعث آفتاب سوختگی و اثرات بلند مدت بر سلامتی همچون سرطان پوست، پیری زودرس پوست و آسیب چشمی می‌شوند. یک ضد آفتاب با برچسب طیف گسترده می‌تواند از پوست شما در مقابل پرتوهای فرابنفش(هم UVA و هم UVB) محافظت کند.

بنابر اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، انتخاب یک ضد آفتاب طیف گسترده باSPF 30  یا بالاتر می تواند از سرطان پوست و آسیب‌هایی مانند چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری کند.

تنها برای گردی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

احتمالا هنگام استفاده از کرم مرطوب کننده از خط فک خود آن طرف تر نمی روید. اما زمان آن فرا رسیده که به گردن و قفسۀ سینۀ خود نیز اهمیت دهید. برای این منظور هم می توانید از مرطوب کننده های معمولی استفاده کنید و هم مرطوب کننده هایی که مخصوص صورت، گردن و قفسۀ سینه فرموله شده اند را خریداری کنید.

داشتن عطر و رایحه برای مرطوب کننده چقدر مهم است؟

مرطوب کننده شما هر زمان که آن را استفاده می کنید به معنای واقعی کلمه درست در نزدیک بینی شما قرار دارد، بنابراین عطر آن مهم است. به همین دلیل شاید تنها جایی ارزش خرید دارد که شما امکان انتخاب از بین چند محصول را داشته باشید یا بتوانید درب محصولات را باز کرده و آنها را ببویید. اگر پوستی مستعد به آکنه یا حساس دارید ، سعی کنید از هرگونه مرطوب کننده معطر دارای رایحه یا عطر خودداری کنید.

نظر بدهید