نکات مهم در خرید سایه چشم
کافه زیبایی

نکات مهم در خرید سایه چشم

1.26Kبازدید

چشم ها زیباترین عضو صورت هستند که در وهله اول به چشم میخورند، روش های مختلفی برای زیباتر کردن چشم ها وجود دارد، یکی ازاین روش ها سایه زدن است که با دانستن روش درست سایه زدن می توان چشم ها را زیباترکرد. بنابراین لازم است تا فن و فوت سایه زدن را یاد بگیریم.

سایه چشم محصولی پر طرفدار و سازگار با هر نوع پوستی است که جلوه زیبایی برای پوست ایجاد می کند و ضمن یکدست کردن پوست باعث خوش رنگی آن نیز می گردد. با این همه برای کسانی که به دنبال تنوع در آرایش و هماهنگی بیشتر مابین اجزاء صورت و پوست خود هستند. سایه چشم یک محصول آرایشی است که روی پلک‌ها و در زیر ابروی هر فرد از آن استفاده می‌شود.

هنگام خرید سایه چشم اگر از آن رنگی که به پوست شما می آید اطمینان ندارید می توانید از مشاور پوستی که اغلب در مغازه های لوازم آرایشی هستند کمک بگیرید. همیشه سایه ای را انتخاب کنید که رنگ آن متناسب با پوست شما و رنگ چشمتان باشد.

همیشه سایه های گران قیمت با کیفیت تر نیستند اما در اغلب موارد چنین فکری درست نیست زیرا در سایه های گران قیمت تر که عموما پودر مانند هستند رنگدانه هایی با کیفیت بهتر وجود دارند و اصولا این سایه ها بادوام تر و ماندگارتر می باشند.

هنگام خرید حتما از استاندارد و اصل بودن محصول اطمینان خاصل نمایید. بهتر است مغازه ها و فروشگاه های معتبر را انتخاب نمایید زیرا لوازم آرایش خصوصا آنهایی که در ارتباط با چشم هستند باید با حساسیت انتخاب و خریداری شوند.

نکات مهم در خرید سایه چشم

سایه ها در رنگها و گونه های مختلف یافت می شوند، کرم ،پودری.

سایه پودری یا کرم ؟

سایه در نوع پودری و کرم موجود است ، نوع استفاده از نوع کرم آسانتر است زیرا شما با یک حرکت می توانید سایه بزنید ولی نوع پودری دوام و پوشانندگی بیشتری دارد و اگر به نوع کرم آن علاقه مند هستید می توانید برای افزایش دوام آن ، انرا با سایه پودری مخلوط نمایید. انتخاب اکثر خانم ها سایه مخلوط از این دو است که هم استفاده از آن آسانتر و هم دوام خوبی دارد. با این حال انتخاب به شما بستگی دارد، هر دو را امتحان و ببینید کدام نوع روی پوست شما بهتر عمل می کند سپس انتخاب کنید.

نکاتی برای انتخاب نوع رنگ سایه:

– اگر چشمانی روشن دارید دقت کنید که که از سایه های هم رنگ با تناژ چشم خودتان استفاده نکنید و سایه چشمتان رنگ دیگری و یا روشن تر از رنگ چشمتان باشد.به عنوان مثال اگر چشمتان سبز یا آبی هست از سایه چشم سبز یا آبی استفاده نکنید.اگر چشمتان قهوه ای است می توانید از اکثر رنگ های سایه چشم استفاده کنید.ولی اگر چشمتان روشن و یا آبی است رنگ های بنفش و یاسی می تواند مناسب باشد.

– بهتر است از سایه های کم رنگ و مات تر برای روز استفاده کنید و سایه های براق را برای شب بگذارید.این سایه های براق برای مهمانی هایی که در شب هستند بسیار مناسب می باشند.

– هنگام استفاده از چند رنگ سایه باید حتما قلموی آرایشیتان را تمیز کنید و یا از چند قلم مو استفاده کنید.وگرنه آرایشتان خراب می شود و رنگ های سایه با هم مخلوط می شوند.

– اگر می خواهید چشمانتان در مرکز توجه در صورتتان قرار بگیرند می توانید از سایه چشم های تیره تر استفاده کنید و وقتی آرایشی صورتتان تمام شد می توانید آرایشی لب ها و جاهای دیگر صورتتان را کم رنگ تر انجام دهید.

– هنگام استفاده از سایه‌های تک رنگ، رنگ بسیار روشن آن را زیر ابرو بزنید و پشت پلک را از تک رنگ استفاده کنید.

– در اکثر اوقات ترکیب به اندازه و درست رنگ‌ها و کنار هم چیده شدن آن‌ها با اندکی ادغام می‌تواند چشم شما را زیباتر و جذاب‌تر کند.

نکات مهم در خرید سایه چشم

هنگامی که صحبت از انتخاب رنگ است قدم اول تست کردن انواع رنگها بر مبنی رنگ پوست و رنگ لباس است.

پوستهای مایل به زرد:

از رنگهای آبی ، خاکستری مایل به آبی ، ارغوانی روشن و یا صورتی در وسط چشم و تنالیتۀ تیره تر همان رنگها در کناره های چشم استفاده کنید و بالای استخوان چشم را با رنگ کرمی براق برجسته کنید.

پوستهای گندمی روشن:

شما می توانید از اکثر رنگهای سایه استفاده کنید. اما از تنالیته های روشن علی الخصوص اگر موهای تیره دارید می توانید از رنگهای تیره نیز استفاده کنید . استفاده از رنگهایی چون ارغوانی ، بنفش ، سبز و یا آبی یه همراه خط چشمی به همان رنگ بسیار کار آمد است.

پوستهای سبزه روشن:

از رنگهایی که یک درجه از پوست شما تیره تر است استفاده کنید و یا از رنگ طلائی که درخشش خاصی به شما می دهد. از رنگ براق کرمی برای زیر ابرو و بالای استخوان چشم برای برجسته شدن چشمتان استفاده کنید.

نکات مهم در خرید سایه چشم

پوستهای تیره:

سعی کنید از رنگهایی که یک درجه از پوست شما روشن تر باشد استفاده کنید. در سایه هایتان رنگ طلائی و یا نقره ای اضافه کنید. اگر مایل به استفاده از سایه های تیره هستید از خط چشم تیره نیز استفاده کنید..

پوستهای قهوه ای روشن :

سایه های قهوه ای براق شما را بسیار زیباتر می کند. اما از رنگهایی مانند سبز و آبی و ارغوانی نترسید تنالیته براق آنها به چشم های شما جذابیت می دهد.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

نظر بدهید