نکات مراقبت از پوست برای روزاسه 2
کافه سلامت

نکات مراقبت از پوست برای روزاسه

1.71Kبازدید

زمانیکه روزاسه دارید ، نیاز است تا به طور مداوم از پوست خودمراقبت کنید. افراد مبتلا به روزاسه دارای پوستی هستند که به راحتی با پاک کننده ها ، کرم ها و آرایش تحریک می شود. استفاده از محصولات مناسب باعث می شود که احساس راحتی و زیبایی کنید.

هر فردی با روزاسه با عوامل متفاوتی روبروست و یا چیزهایی که آن را به وجود می آورد متفاوت است. بعضی افراد به مواد خاصی حساسیت دارند. این افراد ابتدا باید مواد حساسیت زا را کشف کنند. این مورد با سعی و خطا بدست می آید.می توان مقدار کمی از محصول مورد نظر را به مدت چند روز روی بخش کوچکی پوست امتحان کرد. تا مطمئن شوید که این محصول جدید قرمزی ایجاد نمی کند ، نمی سوزاند یا باعث لک نمی شود. اگر محصولی پوستتان را تحریک کرد از آن استفاده نکنید.

نکات مراقبت از پوست برای روزاسه

از محصولاتی که پوست را خشک می کنند استفاده نکنید

برچسب های روی محصولات مراقبت از پوست را بررسی کنید و مراقب موادی که می تواند پوست را خشک کن باشید. این مواد شامل:

–        الکل  Alcohol

–        نارون کوهی  Witch hazel

–        منتول Menthol

–        کامفور  Camphor

–        قرص نعنا  Peppermint

–        روغن اوکالیپتوس  Eucalyptus oil

–        عطر ها  Fragrances

–        پروپیلن گلیکول  Propylene glycol

هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید.

پوستهای مبتلا به روزاسه نباید آفتاب ببینند. استفاده از ضد آفتاب حتما مفید است ولی مواد موجود در این ضد آفتاب ها را قبل از استفاده بررسی نمائید. به جای استفاده از ضد آفتابهای شیمیایی از کرم های حاوی تیتانیم دی اکسید و زینک اکساید استفاده کنید تا التهاب پوستتان را کاهش دهد. همچنین ضد آفتاب های حاوی نیاسینمید (niacinamide)  کاملا مناسب هستند زیرا قرمزی صورت را کم می کنند.

از اب ولرم استفاده کنید.

به جای شستن پوست با آب داغ از آب ولرم استفاده کنید. آب داغ پوست را خشک می کند و گرما مشکلاتی را که موجب روزاسه شدن را پخش می کند.

مرطوب کنید، مرطوب کنید ، مرطوب کنید

استفاده از یک مرطوب کننده خوب تحریک و قرمزی پوست را کاهش می دهد. در انتخاب مرطوب کننده مناسب دقت کنید(حتما با متخصص مشورت کنید)

کرم مرطوب کننده و بازسازی کننده حاوی سرامید می تواند به بازسازی پوست کمک کند. سرامید ها (ceramides) پروتئین هایی هستند که در لایه چربی پوست یافت می شوند.که به جلوگیری از از دست دادن آب کمک می کنند.

همچنین استفاده از کرم بهتر از لوسیون است. لوسیون ها اغلب پایه الکل دارند که به مرور پوست را خشک می کنند.

پوستتان رابا ملایمت لمس کنید

از انگشتانتان برای شستشوی پوستتان استفاده کنید و یا کرمهای آرایشی و بهداشتی را با سر انگشتانتان و به آرامی روی صورت بزنید. مالش یا اسکراپ پوست شما را حساس تر و قرمز تر می کند.استفاده از لیف و اسفنج هم بیشتر موجب ناراحتی بیشتر پوست های حساس می شود. بعد از شستشو از یک حوله بسیار نرم برای خشک کردن صورت استفاده کنید. قبل از استفاده از هر دارو ، کرم و یا آرایشی ، بگذارید پوستتان کاملا به وسیله هوا خشک شود. اینکار از سوختن و لک شدن جلو گیری می کند.

لوازم آرایش را با دقت انتخاب کنید

آرایش می تواند علائم روزاسه را پنهان کند ولی ممکن است خشکی و تحریک پذیری آن را نیز بیشتر کند. لوازم آرایشی حاوی مواد معدنی کاملا برای افراد دارای روزاسه مناسب هستند. زیرا مواد نگهدارنده و یا افزودنی های غیر مفید ندارند.

کرم پودر حاوی سیلیکون به محافظت از پوست کمک می کند . همچنین کرم های زرد و سبز (color correction) قرمزی را پوشش می دهند. برای انتخاب کرم پودر به دنبال آنهایی باشید که ترکیبات ساده تری دارند.

از تمامی پوست خود مراقبت کنید

اگرچه روزاسه معمولا نواحی صورت را درگیر می کند ، ولی بقیه پوست خود را نادیده نگیرید.  افرادی با روزاسه ، معمولا پوست بدنشان نیز حساس تر است.

توصیه می شود که از تمامی پوستتان به درستی مراقبت کنید.

منبع : سالن زیبایی مریم رئوف

نظر بدهید