نکاتی برای پخت کباب برگ مجلسی
آموزش آشپزی

نکاتی برای پخت کباب برگ مجلسی

1.53Kبازدید

مدت زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

نکات طلایی کباب برگ؛ چطور در منزل کباب برگ مجلسی و رستورانی درست کنیم.

«کباب برگ» از جمله کباب های مورد علاقه ایرانی هاست که معمولا در رستوران ها سرو می شود. با وجود تصوری که مردم از سخت بودن مراحل تهیه کباب برگ دارند اما خبر خوب این است که می توانید با رعایت برخی نکات به راحتی یک کباب برگ مجلسی و رستورانی خوشمزه در خانه درست کنید.

 

مواد لازم برای تهیه کباب برگ :

گوشت فیله گوسفند یا گوساله یک کیلوگرم

پیاز یک عدد بزرگ

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

زعفران در صورت دلخواه

 

** برگ رزماری، روغن زیتون، سرکه قرمز، برگ بو، میخک، سیر و جوز هندی برای مرینیت یا مزه دار کردن گوشت به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه کباب برگ :

برای تهیه کباب برگ مجلسی و رستورانی از یک روز قبل یا اگر فرصت زیادی ندارید حدود ۶ ساعت قبل، گوشت را مزه‌دار کنید. برای این کار ابتدا گوشت را خوب بشورید و خشک کنید. گوشت را روی تخته گوشت بگذارید و با استیک کوب حسابی بکوبید تا پهن شود و قطر آن به حدود نیم سانتیمتر برسد.

 

اگر گوشتی که استفاده می کنید ضخامت زیادی دارد و با استیک کوب هم به پهنای دلخواه شما نمی‌رسد بهترین کار این است که ابتدا با یک چاقوی تیز و با دقت از پهنا به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و سپس هر قسمت را با بیفتک کوب آنقدر بکوبید تا به قطر و ضخامت دلخواه برسید. یادتان باشد بهتر است پهنای کباب کوبیده حدود چهار انگشت باشد یا در حدود ۸ تا ده سانتیمتر است.

 

نکاتی برای پخت کباب برگ مجلسی

گوشت را روی سطح کار قرار دهید، با دست روی گوشت را بگیرید و به سیخ بکشید

 

در مرحله بعد گوشت را در یک عدد برگ رزماری، آب پیاز رنده شده، روغن زیتون، سرکه قرمز، کره آب شده، روغن زیتون، برگ بو، میخک، جوز هندی، زعفران و دو حبه سیر رنده شده سیر بخوابانید. در این مرحله به گوشت نمک اضافه کنید چون نمک باعث می‌شود گوشت آب بیندازد و کباب شما سفت و خشک شود. بهترین زمان برای نمک زدن به گوشت کباب در اواسط پخت آن است.

 

حالا زمان آن است که گوشت را به سیخ بکشید. گوشت را روی سطح کار قرار دهید، با دست روی گوشت را بگیرید تا در جای خود ثابت بماند. سپس سیخ را آرام آرام از زیر دست تان وارد گوشت کنید، تکه های گوشت باید پس از سیخ کشیدن به هم چسبیده باشند، سیخ را روی حرارت قرار دهید و با دقت زیر و رو کنید تا گوشت کباب شود ( بهترین آتش برای کباب آتش ذغال است )، برای درست کردن یک کباب برگ نرم و آب دار باید حوصله به خرج دهید و وقت بگذارید.

 

اگر احساس کردید در زمان کباب کردن، گوشت خشک می شود، به خصوص اگر گوشت گوساله استفاده می کنید، می توانید روی گوشت ها با فرچه مقداری کره بمالید. در اواسط پخت مقداری نمک روی گوشت در حال کباب بپاشید.

 

بهتر است کباب برگ را در کنار برنج سرو کنید. زمانی که کباب برگ را در کنار نان سرو می کنید، چربی گوشت به خورد نان می رود و گوشت کباب خیلی زود خشک می شود و نرمی و لطافتش را از دست می دهد. برای کشیدن کباب از سیخ، کباب را مستقیم روی برنج بگذارید و از با دقت از سیخ جدا کنید.

 

نکاتی برای پخت کباب برگ مجلسی

بهتر است کباب برگ را در کنار برنج سرو کنید

 

نکات مهم برای درست کردن کباب برگ مجلسی و رستورانی نرم و ترد

* برای تهیه یک کباب برگ خوشمزه و ترد لازم است که از گوشت بیات شده استفاده کنید. منظور از گوشت بیات گوشتی است که حداقل سه روز از کشتار دام گذشته باشد، در این صورت شما یک کباب برگ لطیف و نرم خواهید داشت. اگر گوشتی که در اختیار دارید تازه است آن را در یخچال بگذارید و دو تا سه روز صبر کنید تا حسابی بیات و رسیده شود.

 

* گوشت مورد استفاده برای تهیه کباب برگ حتما باید گوشت فیله باشد. برخی برای درست کردن کباب برگ از گوشت راسته گوسفند یا گوساله هم استفاده می کنند اما گوشت فیله به خصوص فیله گوسفند طعم لذیذتر و بافت نرم‌تری دارد. برای طعم دار کردن کباب برگ با جای پودرهای موسوم به پودر نرم کننده گوشت، از رزماری، سرکه قرمز، کره آب شده، روغن زیتون، برگ بو، میخک، جوز هندی و سیر استفاده کنید. این مواد عطر و بویی فوق‌العاده به کباب برگ شما می بخشند.

 

برخی ترجیح می دهند برای نرم تر شدن گوشت کباب برگ، یک عدد کیوی به هنگام مزه دار کردن گوشت در مواد مرینیت گوشت رنده کنند. کیوی گوشت را نرم می‌کند.

 

* دقت کنید که وقتی گوشت را می‌کوبید، گوشت تکه تکه می‌شود. در هنگام سیخ زدن کباب باید تکه‌های گوشت را را روی تخته گوشت قرار می دهیم و با دست ثابت نگه می داریم سپس سیخ را از میان گوشت رد می کنیم و به همین ترتیب تمام گوشت ها را سیخ می کنیم.

 

منبع : blog.okcs.com

نظر بدهید