ابروهای پرپشت و زیبا
کافه سلامت

نکاتی برای داشتن ابروهای پرپشت و زیبا

2.87Kبازدید

اگر دنیای مد و زیبایی را دنبال می‌کنید حتما می‌دانید که ابروهای پرپشت و پهن این روزها بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. اما ابروهای شما ممکن است به دلایل مختلفی ضعیف و نازک شده باشد و داشتن ابروهای پرپشت برای شما به یک آرزوی محال تبدیل شده باشد. ابروها قاب چشمان شما هستند و تاثیر فوق العاده‌ای در زیبایی آن‌ها دارند و چشم‌ها نیز زیبایی چهره شما هستند. پس زیبایی ابروها تضمین کننده زیبایی چهره است و اگر چهره‌ای زیباتر دارید بهتر است روی داشتن ابروهای پرپشت و زیبا سرمایه گذاری کنید. در این مقاله چند نکته کلیدی و اثرگذار برای شما بیان خواهیم کرد که در داشتن ابروهای پرپشت و زیبا بسیار اثرگذار هستند و شما می‌توانید با رعایت این نکات ابروهای خود را تقویت کنید.

اگرچه ابروهای پرپشت مد روز و محبوب هستند اما این به معنای آن نیست که هر کسی با ابروهای پر زیبا خواهد شد. واضح است که ابروی نازک و نخ به هیچ کس نمی‌آید اما ابروهایی که بیش از حد پهن و ضخیم باشند نیز باعث می‌شوند چشمان شما کوچک‌تر به نظر برسد. پس سعی کنید به یک حالت تعادل در ابروهای خود دست پیدا کنید و دنباله رو بی‌چون و چرای ترندها نباشید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که هیچ ابرویی به اندازه ابروهای طبیعی خود شما زیبا نیست و همان فرم و شکل اصلی آن با کمی اصلاح و مرتب شدن، چهره شما را در زیباترین شکل نشان خواهد داد.

رشد موهای ابرو را تسریع کنید

در گام اول برای پرپشت کردن ابروها باید رشد موها را تسریع و تقویت کنید. هر چه موهای ابرو سریع‌تر و کامل‌تر رشد کند ابروهای شما نیز پرتر و زیباتر خواهد شد. یک راه موثر برای تقویت ابروها استفاده از مکمل‌های غذایی است، موهای ابروها تفاوت چندانی با موی سر ندارد و مصرف هر مکملی که رشد موهای سر را تقویت کند روی موهای ابرو نیز اثر مثبتی خواهد داشت. بیشتر افرادی که دچار ریزش موی سر می‌شوند در ناحیه ابرو نیز با کاهش مو مواجه هستند و این به معنای سوء تغذیه و کمبود ریزمغذی‌ها است. استفاده از مکمل‌های مخصوص پوست و مو در صورتی که توسط پزشک تجویز شوند و به اندازه و درست مصرف شوند اثر خود را در عرض چند ماه نشان خواهند داد و موهای ابروها را تقویت خواهند کرد.

ابروهای پرپشت و زیبا

یک روش دیگر برای تسریع رشد و تقویت موهای ابرو، استفاده از محصولاتی است که برای این منظور طراحی شده‌اند. سرم‌های تقویت کننده ابرو و روغن‌های طبیعی مثل روغن کرچک، روغن بادام یا آلوئه ورا و حتی روغن ویتامین E می‌تواند موهای ابروها را تقویت کند. این مواد حاوی پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد مفیدی هستند که فولیکول مو را در ناحیه ابرو تحریک می‌کنند و باعث رشد بیشتر موها می‌شوند. این مواد با آبرسانی از خشک شدن پوست و موی این ناحیه نیز جلوگیری می‌کنند و محیطی مساعد برای رشد موها به وجود می‌آورند. برخی برندها روغن‌ها و سرم‌های مخصوص ابرو تولید می‌کنند که استفاده از آن‌ها در صورتی که با مشورت پزشک انجام شود اثری چشمگیر در پرپشت شدن ابروها خواهد داشت.

با موهایی که دارید کنار بیایید

شما ممکن است به طور ژنتیکی ابروهای نازک و کم مویی داشته باشید. در این شرایط استفاده از مکمل‌ها و محصولات تقویت کننده ابرو تاثیر چندانی در داشتن ابروهای پرپشت و پهن نخواهد داشت و شما باید با ابروهایی که دارید کنار بیایید. سعی کنید تا حد ممکن به موهای ابرو دست نزنید و اجازه دهید رشد طبیعی خود را داشته باشید. فقط موهای اضافی را بردارید و سعی کنید با برس کشیدن و حالت دادن به سمت بالا، آن‌ها را پرتر و پهن‌تر نشان دهید. اگر این کارها نتیجه کافی برای شما دربر نداشت می‌توانید از محصولات آرایشی برای تیره کردن ابروها و پرپشت نشان دادن آن‌ها کمک بگیرید. محصولات مختلفی وجود دارند که می‌توان با کمک آن‌ها قسمت‌های خالی ابرو را پر کرد مثل مداد ابرو، ژل رنگی ابرو و یا سایه ابرو. البته دقت کنید که بهتر است از این محصولات به مقدار کم استفاده کنید تا ابروهای شما غیرطبیعی به نظر نرسند. تیره کردن ابروها با رنگ مو به اندازه یک تا دو درجه نیز می‌تواند به پرپشت دیده شدن آن‌ها کمک کند به شرطی که ابروهای شما به طور طبیعی روشن باشند.

ابروهای پرپشت و زیبا

موهای ابرو را مرتب نگه دارید

بهترین راه برای داشتن ابروهای پرپشت این است که به موهای ابرو فرصت دهید تا رشد کنند. در این مدت شما نباید از موچین استفاده کنید چون هر تار مو ارزشمند است و در زیبایی ابروهای شما اثر خواهد داشت. این زمان حداقل 15 هفته به طور خواهد انجامید اما ممکن است تا یک سال هم نیاز باشد که از برداشتن موهای ابرو خودداری کنید. در این مدت شما مجبور نیستید ابروهای نامرتب و به هم ریخته‌ای داشته باشید. هر روز دوبار موهای ابروها را برس بزنید و موهایی را که به نظر نامرتب و اضافی می‌رسند قیچی کنید تا ابروها منظم و یکدست شوند. در واقع شما در این مدت هم ابروهای خود را اصلاح خواهید کرد با این تفاوت که به جای موجین، از قیچی مخصوص ابرو استفاده می‌کنید. برداشتن و کندن موهای ابرو باعث ضعیف شدن و به هم ریختن شکل طبیعی ابرو خواهد شد در حالی که قیچی کردن حتی اگر باعث تقویت رشد موها نشود به مرتب‌تر دیده شدن آن‌ها کمک خواهد کرد.

ابروهای پرپشت و زیبا

از تماس محصولات پوست با ابرو جلوگیری کنید

یکی از دلایل ریزش موهای ابرو و ضعیف شدن آن‌ها که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد تماس محصولات مراقبت پوست و آرایش است. شما هر روز صورت خود را با شوینده‌ها می‌شویید، از سرم و مرطوب کننده و مواد آرایشی استفاده می‌کنید و مقداری از این مواد با ابروهای شما تماس پیدا می‌کنند. این محصولات برای پوست شما ساخته شده‌اند و با بافت موهای ابرو هماهنگی ندارند در نتیجه ممکن است باعث بسته شدن فولیکول‌های ابرو شوند و ریزش ابروها را به دنبال داشته باشند. به طور مثال کرم شب که اثر مرطوب کننده قوی دارد می‌تواند به موهای ابرو صدمه بزند و در درازمدت آن‌ها را ضعیف و نازک کند. پس سعی کنید موقع استفاده کردن از این محصولات، مراقب ابروهای خود باشید تا با ابروهای شما تماس پیدا نکنند. موقع شستن صورت و اسکراب کردن سعی کنید پوست زیر ابروها را نیز بشویید و لایه برداری کنید تا پوسته‌ها و چربی و مواد باقیمانده روی آن‌ها نیز کاملا پاک شود.

ابروهای پرپشت و زیبا

صبر داشته باشید

صبر در هر کاری کلید موفقیت است و داشتن ابروهای پرپشت هم از این اصل مستثنی نیست. شاید پس از چند هفته صبر کردن امید خود را از دست دهید و تصور کنید که این فاصله‌های بین موها هرگز پر نخواهد شد. اما موهای ابرو هم مثل موی سر، دوره رشد چند ماهه دارد و شما باید صبر و تحمل داشته باشید تا این دوره برای همه موها کامل شود. تحت هر شرایطی از برداشتن ابروها خودداری کنید و سعی کنید با شانه زدن و مقدار کمی آرایش آن‌ها را مرتب و زیبا نشان دهید. البته شما باید فرم طبیعی ابروهای خود را بپذیرید و انتظار بیجا نداشته باشید، همه قرار نیست شبیه به هم باشند و اگر ابروهای شما به اندازه ابروهای لیلی کالینز و کارا دلوین پرپشت و تیره نمی‌شود هیچ اشکالی ندارد. شما قرار است زیباترین نسخه خودتان باشید نه این که به یک کپی ناشیانه از دیگران تبدیل شوید.

ابروهای پرپشت و زیبا

منبع : The Every Girl
منبع : بپوش رو

نظر بدهید