نحوه لباس پوشیدن برای افراد ریز نقش و لاغر 2
کافه خواندنی

نحوه لباس پوشیدن برای افراد ریز نقش و لاغر

2.63Kبازدید

خوش لباس بودن برای ریز نقش‌ها با همین لباس‌های موجود ترفندهایی دارد که چندان هم سخت و ناممکن نیست. در این جا ما به شما ریز جثه‌ ها خواهیم گفت که چطور و با چند نکته ساده، خوش پوش و آراسته باشید .

اصول لباس پوشیدن برای افراد ریز نقش و لاغر

اصول لباس پوشیدن برای افراد ریز نقش و لاغر

در تمام دنیا تولیدکنندگان سرشناس برای لباس مخصوص افرادی با جثه ریز و ظریف حساب جداگانه‌ای باز کرده اند به همین دلیل معدود افراد کوتاه قد و ریز نقش نگرانی از بابت پوشش خود ندارند.
اما از آن جایی که این موقعیت در داخل کشور و بخصوص میان تولیدکنندگان داخلی چندان جدی گرفته نمی‌شود، خوش لباس بودن برای ریز نقش‌ها با همین لباس‌های موجود ترفندهایی دارد که چندان هم سخت و ناممکن نیست. در این جا ما به شما ریز جثه‌ها خواهیم گفت که چطور و با چند نکته ساده، خوش پوش و آراسته باشید .

 

لباستان باید اندازه‌تان باشد

بهتر است خانم‌ها و آقایان ریز نقش مراقب اندام خود باشند. چاقی و اضافه وزن همه فرضیه‌های شما را برای داشتن ظاهری مناسب و انتخاب لباسی درخور به هم می‌زند. اما بعد از رعایت این اصل مهم، فراموش نکنید که باید لباسی کاملا در سایز و اندازه خودتان بپوشید.

داستان شما با بقیه خیلی فرق می‌کند که با نیم سایز بالا و پایین هم ممکن است خوش‌پوشی‌شان چندان خدشه‌دار نشود، برای شما نپوشیدن لباس‌های گشاد و بزرگ یا تنگ و کوچک خیلی اهمیت دارد زیرا شما را ریزتر از آنچه که واقعا هستید نشان خواهد داد. مناسب‌ترین اندازه برای شما سایزی است که با آن در قد و اندازه‌های یک جثه معمولی به نظر می‌رسید.

 

کفش پاشنه‌دار برای شما بهتر است

پوشیدن کفش‌های لژدار یا پاشنه‌دار برای شما انتخاب مناسب‌تری است. البته در صورتی که با پوشیدن آنها احساس راحتی کنید. اشتباه نکنید کفش‌هایی با پاشنه‌های خیلی بلند را نمی‌گوییم.مناسب ترین اندازه پاشنه برای شما بین 5 تا 7 سانت است.

 

شلوار مناسب شما اینجاست

تا می‌توانید سراغ شلوار‌های جذب و تنگ نروید. این شلوارها پاهای شما را باریک و قد شما را کوتاه‌تر از چیزی که هستید نشان خواهد داد. مناسب‌ترین گزینه برای شما شلوارهای راسته و یا دمپا گشاد (معمولی) است.

 

کیف بزرگ ممنوع

برداشتن کیف‌هایی با سایز بزرگ هم از آن اشتباهاتی است که هیچ گاه نباید مرتکب آن شوید. این کیف‌ها شما را ریزتر نشان خواهد داد. در مقابل سراغ گزینه‌های متوسط و معمولی که این روزها طرفدار زیادی هم دارد، بروید.

 

عمودی، یقه هفت و تک رنگ

این سه نکته را در خرید لباس‌های خود رعایت کنید. لباس‌هایی با طرح‌های عمودی با یقه‌های هفت با ایجاد خطای دید شما را کشیده‌تر از حد معمول نشان خواهد داد. به ویژه اگر همه اقسام لباس شما تک رنگ انتخاب و هماهنگ شده باشد.

 

کوتاه نپوشید

کوتاه پوشیدن اصولا هیچ‌وقت مورد تائید ما نیست، در این مورد تاکید دو چندان است، پس حواس‌تان باشد هیچ‌گاه شلوار، مانتو، دامن و پیراهن‌های کوتاه نپوشید، اگر دنبال بلند و کشیده‌تر به نظر رسیدن هستید، دور هر لباس کوتاه را خط بکشید.

 

سراغ لباس‌های ضخیم زمستانه نروید

شما با غرق شدن در لباس‌های بافت کلفت و با حجم سنگین بسیار ریزتر از حد معمول به چشم خواهید آمد. پس برای زمستان با یک بارانی یا پالتوی مناسب سایز خود که کمربندی ظریف و کم عرض دارد و با انتخاب چکمه‌ای پاشنه‌دار، درشت تر به نظر برسید.

 

لباستان ظریف باشد

پوشیدن لباس‌های حجیم و شلوغ که به ظاهر قرار است حجمی به اندام شما اضافه کند به هر شکلی برای جثه کوچک و ظاهر ریزنقش شما بسیار نامناسب خواهد بود. پس بهتر است با انتخاب لباس‌های ظریف در کنار رعایت کردن نکات بالا ظاهر و قدی مناسب از خود نشان دهید.

 

منبع: چهاردیواری جام جم

نظر بدهید