نحوه آرایش زیر ماسک
کافه زیبایی

نحوه آرایش زیر ماسک برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست

1.19Kبازدید

با وجود گسترش جهانی ویروس کرونا، دنیا در حال عادت کردن به استفاده از انواع ماسک‌های صورت است. در نگاه اول ممکن است آرایش کردن زیر ماسک برای برخی از افراد غیرضروری به نظر برسد؛ اما، شما هنوز هم می‌توانید با استفاده از چند نکته اصولی، زیباتر دیده شوید. ما قصد داریم در این مطلب نحوه آرایش زیر ماسک صورت برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست را به شما آموزش دهیم.
برای کارمندان بخش‌های خدماتی و افرادی که دوباره شروع به فعالیت در جامعه کرده‌اند، تنظیم روتین آرایشی و زیبایی با وجود یک تکه پارچه غول‌پیکر که نیمی از صورت شما را پوشانده است، چالش بزرگی خواهد بود. بنابراین ما با سه هنرمند حرفه‌ای در زمینه گریم و آرایش صورت صحبت کرده‌ایم تا نحوه آرایش زیر ماسک صورت و مهم‌ترین نکات مربوط به آن را بشناسیم. صحبت‌های مدیر آرایش هنری Glamsquad «کلی جی. بارلت» (Kelli J. Bartlett)، هنرمند ملی مجموعه Sephora، «هلن فیلیپس» (Helen Phillips) و مشاور هنری LORAC «کلسی دینیهان» (Kelsey Deenihan) را با هم می‌خوانیم :

1. با کرم مرطوب کننده و آبرسان صورت شروع کنید.

پوسیدن ماسک برای مدت طولانی، به دلیل ایجاد اصطکاک پس از مدتی به راحتی باعث تحریک پوست می‌شود. برای خنثی کردن این اثر منفی، قبل از شروع برنامه آرایشی خود از یک کرم مرطوب کننده قوی استفاده کنید تا علاوه بر آبرسانی، یک لایه محافظ روی پوست شما ایجاد کند. این لایه باعث می‌شود تا ماسک روی پوست شما بلغزد و آسیب کمتری دریافت کنید.

2. از یک کرم پودر سبک و غیرکامدوژنیک استفاده کنید.

استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب یک امر ضروری است؛ اما، اگر می‌خواهید آرایش صورت خود را تا حد ممکن سبک نگه دارید و از ایجاد لکه روی ماسک خود جلوگیری نمایید، ما به شما توصیه می‌کنیم که از یک کرم سبک BB با SPF پایین استفاده کنید. همچنین برای جلوه بیشتر چشم‌ها، گودی زیر آن‌ها را با کانسیلر قوی (ترجیحا ضدآب) بپوشانید.

3. برای تثبیت کرم پود خود، پرایمر و پنکک یا پودر فیکس کننده بزنید.

استفاده از یک پرایمر و کرم پودر خوب می‌تواند از پخش شدن آرایش شما در زیر ماسک و در طول روز جلوگیری کند. سعی کنید از یک پرایمر مات کننده استفاده کنید که آرایش شما به خوبی روی آن بنشیند. در نهایت نیز از یک پنکک یا پودر فیکس کننده شفاف برای تثبیت آرایش خود استفاده کنید.

نحوه آرایش زیر ماسک

4. با استفاده از سایه‌های براق و هایلایت چشم‌های خود را برجسته کنید.

اگر می خواهید آرایش شما تاثیر کاملی بر مخاطب‌تان داشته باشد، مهم‌ترین نکته این است که روی آرایش چشم‌هایتان تمرکز کنید، به خصوص زمانی که دهان شما پوشیده است. با کمک گرفتن از سایه‌های براق که به راحتی قابل استفاده هستند، می‌توانید توجهات را به سمت چشمان خود جلب کنید.

5. از زیبایی ابروهای خود غافل نشوید.

وقتی نیمی از صورت شما پوشیده است، ابروهای نامنظم و به هم ریخته بسیار برجسته می‌شوند و می‌توانند چهره شما را بد جلوه دهند. فراموش نکنید که همیشه چند دقیقه از وقت خود را برای مرتب کردن ابروهایتان اختصاص دهید تا از ظاهر آراسته‌تری برخوردار شوید. پس از کندن موهای سرگردان، آن‌ها را با برس و ژل ابرو منظم کنید و سپس با مداد ابرو نقاط کم‌پشت را پر کنید.

6. مژه‌های خود را مرتب کنید و چند لایه ریمل بزنید.

کشیدن خط چشم سنگین، روشی سریع برای کوچک‌تر کردن چشمان شما است. در حالی که با وجود پوششی مانند ماسک صورت، هدف این است که چشمان شما بزرگ‌تر و بازتر دیده شوند. متخصصان آرایشی توصیه می‌کنند که کشیدن خط چشم کامل را کنار بگذارید و به جای آن ریمل بزنید. همیشه مطمئن شوید که قبل از ریمل زدن، مژه‌هایتان را مرتب کرده و با فرمژه حالت داده‌اید. سپس، برای تیره‌تر شدن آن‌ها چند لایه ریمل بزنید. همچنین برای جلوه بیشتر چشم‌ها، یک لایه اضافی فقط روی مژه‌های مرکزی خود اضافه کنید.

نحوه آرایش زیر ماسک

7. به جای رژ لب، از بالم لب استفاده کنید.

برای مرطوب نگه داشتن لب‌هایتان به جای رژ لب، بالم لب را انتخاب کنید. اصطکاک ماسک صورت به شدت تحریک کننده است و در نتیجه لیسیدن مداوم لب‌ها می‌تواند به بافت اپیدرم پوست آسیب برساند. با این حال، استفاده از بالم لب حاوی مواد مرطوب کننده‌هایی مانند شی باتر، یک لایه محافظتی برای جلوگیری از خشک شدن لب‌های شما در هنگام استفاده از ماسک صورت ایجاد می‌کند.

شما چه ترفندهایی را برای نحوه آرایش زیر ماسک صورت می‌شناسید؟ تجربیات و اطلاعات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Real Simple

دینو

نظر بدهید