میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی
کافه زیبایی

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

2.96Kبازدید

آرایش و در واقع زیبایی صورت شما می‌تواند در عین سادگی، زیبا به نظر برسد. آرایش، همیشه به‌معنای استفاده از همه‌ نوع لوازم آرایشی به‌صورت غلیظ و زیاد از حد نیست. شما می‌توانید به شکلی آرایش کنید که زیبایی طبیعی صورت خود را به‌نوعی برجسته کنید؛ این‌گونه جلوه‌ی بهتری خواهد داشت و جدا از اینها، آرایش شما با هر استایلی از لباس می‌تواند مناسب باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که آرایش را دوست ندارید هم، این میکاپ را دوست خواهید داشت. در این مطلب با ما همراه شوید تا محصولاتی را که می‌توانید برای میکاپ مینیمال و ساده استفاده کنید، به شما دوستان علاقه‌مند معرفی کنیم تا شما هم بتوانید به‌راحتی میکاپ مینیمال و جذابی داشته باشید و زیبا بدرخشید.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

در این مطلب قصد داریم که آیتم‌های مورداستفاده‌ی این نوع آرایش را از نظر این‌که از چه برندی هستند و چه‌ کاری برای پوست شما انجام می‌دهند تا میکاپ شما جلوه‌ی بهتری داشته باشد، بررسی کنیم. این آیتم‌ها از کرم‌پودر و سرم‌های مراقبتی پوست گرفته تا آیتم‌های براق و شاین‌دار مانند هایلایتر و سایه هستند. در این مطلب قدم‌به‌قدم از صفر تا صد یک آرایش مینیمال را برای شما شرح می‌دهیم.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

پوست و صورت

استفاده از مرطوب‌کننده‌های مغذی صورت و پوست باعث شاداب نشان‌دادن چهره‌ی شما می‌شود. پس قدم اول این است که با توجه به جنس پوست خود محصولی را انتخاب کنید که قبل از آرایش، پوست شما را سالم و با‌طراوت نشان دهد. ما با توجه به برند‌های موجود در بازار لوازم آرایشی و مراقبت از پوست، بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. حال ممکن است این محصولات پوستی سرم، کرم، ماسک، روغن و غیره باشند. پس به کاربرد این محصولات توجه کافی داشته باشید.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

سرم‌های دیور

دیور و محصولاتش قطعا برای افراد لوکس‌پسند بسیار مناسب است اما خب داستان به همین لوکس‌بودن ختم نمی‌شود. دیور بیوتی ثابت کرده است که محصولات مراقبت از پوست و آرایشی-بهداشتی با‌کیفیت و خوبی تولید می‌کند؛ پس برای استفاده از آنها هیچ دلهره‌ای نداشته باشید و بی‌درنگ سراغ محصولاتش بروید. سرم‌های دیور که تقریبا جزء محصولات جدید این برند لوکس به حساب می‌آیند، انواع و اقسام مختلفی دارند که ما چند نمونه از آنها را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

Dior (one essential) serum

یکی از پایه‌های اساسی میکاپ، آن هم از نوع سالم و مینیمال، داشتن پوستی سالم و تمیز است. این سرم دیور را می‌توانید به‌عنوان پایه آرایش خود قبل یا بعد آرایش استفاده کنید و محدودیتی از نظر استفاده از آن وجود ندارد. کار این سرم، مراقبت و حفاظت از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر و آلودگی هواست و باعث می‌شود پوست شما سالم و تمیز باشد و همیشه بدرخشد. ترکیبات این سرم عبارتند از: (retinol, vitamin C, longoza, hyaluronic acid, and bifidus). نکته اصلی این است که این نوع سرم‌های مراقبتی برای هر نوع پوستی مناسب است.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

Dior (glow booster) serum

یکی دیگر از محصولات دیور که برای داشتن آرایشی مینیمال و پوستی سالم مناسب است، این سرم است. کار و هدف اصلی این سرم روشن‌کردن پوست صورت شما و همچنین براق‌کردن آن است. پوست روشن و براق که بدون هیچ هایلایتری بدرخشد، لازمه‌ی این سبک آرایش است.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

Dior snow (essence of light) serum

دیور اسنو سرم به حالت شیری‌مانند است و به صورت شما نرمی و لطافت می‌بخشد. این سرم همچنین صورت شما را از خشکی درمی‌آورد و آن را براق و سالم نشان می‌دهد. استفاده از این سرم برای پوست خشک یا مختلط بهتر است اما از آنجایی که برای محافظت است، افرادی با پوست چرب هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

محصولات کُدَلی

محصولات برند کدلی فرانسه از آن دسته محصولات مراقبت از پوست طبیعی و با‌کیفیتی هستند که در کشور ما خرید آن ممکن است. محصولات کدلی را در داروخانه‌های سراسر کشور همچنین شعبه‌های مختلف فروشگاه‌های روژا، سفیر و غیره… می‌توانید تهیه کنید. قیمت محصولات کدلی به نسبت کیفیت بالایی که دارند، خوب و مقرون‌به‌صرفه است. شما براساس نیاز پوست خود می‌توانید از محصولات این برند استفاده کنید! پس اجباری نیست که دقیقا از محصولات معرفی شده، استفاده کنید. در اینجا ما دو محصول مراقبت از پوست این برند را به شما معرفی می‌کنیم که برای روتین قبل یک آرایش مینیمال و ساده مناسب است.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

Caudalie vinosource moisturizing matifying fluid

این کرم آبرسان مات کدلی، برای قبل آرایش بسیار مناسب و ایده‌آل است؛ به‌خصوص برای افرادی که علاقه‌ای به داشتن آرایش براق ندارند. این کرم به‌محض استفاده، پوست را مات و همچنین به مکانیسم آبرسانی پوست کمک می‌کند. چربی پوست را کنترل و تاثیر رادیکال‌های آزاد روی پوست را کاهش می‌دهد (به دلیل داشتن عصاره‌ی انگور). این محصول برای پوست‌های چرب و مختلط مناسب است.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

Caudalie Soleil Divin Anti-Aging Face Sun Care

پوست ما از هر نوعی باشد یا میکاپ ما با هر سبک و سیاقی که باشد، کرم‌های ضدآفتاب قسمت مهمی از روتین روزانه‌ی ما باید باشند. اگر تاکنون نسبت به استفاده از کرم ضدآفتاب بی‌توجه بوده‌اید از همین فردا شروع کنید. توجه کنید که ضدآفتاب با پوست شما سازگاری داشته باشد و مخصوص پوستتان باشد. این ضدآفتاب که اس‌پی‌اف آن ۵۰ است، از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر محافظت می‌کند. این کرم، سفت‌کننده پوست و ضد‌پیری است. یکی از مزایایی که این ضد‌آفتاب دارد این است که برای هر نوع پوستی مناسب است و حساسیتی ایجاد نمی‌کند. رایحه‌ی دلنشین گل یاسمن این ضدآفتاب، پوست شما را خوش‌بو می‌کند.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

از آنجایی که محصولات مراقبت از پوست با برند‌های مختلف در بازار موجود هستند، پس شما به‌راحتی می‌توانید محصول موردعلاقه‌ی خود را بین آنها پیدا کنید. به دلیل اینکه این محصولات زیاد هستند، ما برند‌های آنها را نام برده و از بعضی از آنها فقط عکسی می‌گذاریم تا حداقل با شکل ظاهریشان آشنا شوید.

محصولات مراقبت از پوست (مراقبت قبل آرایش مینیمال)

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

بعد از اینکه مراقبت‌های پوستی را انجام دادید، می‌توانید به سراغ آیتم‌های آرایشی بروید! در این قسمت ماجرا برای داشتن آرایشی مینیمال شما به یک کرم‌ رنگ پوست (بی‌بی یا سی‌سی) یا ضد آفتاب و کانسیلر درمانی احتیاج دارید. ما چند نمونه برند را برای انجام این کار به شما معرفی می‌کنیم تا با خیال راحت، مینیمال آرایش کنید.

کلارنس (درمانی و پرفروش)

کلارنس برند درمانی و آرایشی است. محصولات این برند باکیفیت، با قیمتی نسبتا مناسب (در ایران) عرضه می‌شود. شما با توجه به پوست خودتان بی‌بی کرم یا سی‌سی آن را می‌توانید خریداری کنید و خبر خوب این است که برند کلارنس، کانسیلر‌های درمانی هم دارد که شفاف‌کننده است و همچنین تمامی تیرگی‌های دور چشم شما را می‌پوشاند. این هم اضافه کنید که بی‌بی کرم اصلا حالت مات روی صورت شما ندارد؛ پس اگر پوست شما چرب است، بعد از چند ساعت برق می‌افتد و نیازی به استفاده از هایلایتر نیست.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

گرلن (لوکس و درمانی)

نام برند گرلن را شاید با عطر و ادکلن‌های خوشبو‌یی که دارد، بشناسیم اما باید بگوییم این برند، لاین لوازم آرایشی و مراقبت از پوست هم دارد و آیتم‌های بسیاری را می‌توانید از این برند تهیه کنید. این برند بی‌بی کرم و کانسیلر فوق‌العاده‌ای هم دارد! پیشنهاد ما استفاده از بیبی گلو گرلن است که پوست شما را مانند پوست بچه‌ها نرم و صاف می‌کند.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

کلینیک (درمانی و با‌کیفیت)

اگر طرفدار محصولات درمانی باشید، دست‌کم یک بار نام برند کلینیک را شنیده‌اید! این برند بسیار با‌کیفیت است و از نظر قیمتی هم مناسب است. خبر خوب این است که تمام محصولات این برند از سایه تا رژلب، حتی تمام کرم‌پودر‌های آن درمانی هستند و آسیبی برای پوست شما ایجاد نمی‌کنند. این برند کانسیلر و کرم‌پودر‌های مختلفی به‌طور تخصصی برای هر نوع پوستی دارد. پس با خیال راحت با توجه به نوع پوست خود از کرم‌پودر‌های این برند استفاده کنید. نکته: البته این برند چون درمانی است، کاور خیلی بالایی ندارد(هم کرم‌پودر و هم کانسیلر) اما برای داشتن یک میکاپ مینیمال و ساده، قطعا مناسب است و صورت شما را به زیبایی هرچه بیشتر نشان می‌دهد.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

پوستی براق و درخشان

شمایی که در حال خواندن این مطلب هستید، دوست دارید میکاپ ساده داشته باشید؛ پس باید نسبت هایلایتر و رنگ‌ها و انواع مختلفی را که به کار می‌برید، بدانید.

هایلایتر‌های جامد استیکی

برند میلک کازمتیکس (Milk Cosmetics) یکی از برند‌هایی است که هایلایتر‌های استیکی بسیار خوش‌رنگی دارد که حالت طبیعی و براق‌بودن نرمالی به استخوان گونه‌ی شما می‌دهد. شما از این هایلایتر‌ها می‌توانید روی استخوان گونه، زیر ابرو، بالای لب و استخوان نوک بینی استفاده کنید.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

هایلایتر‌های مایع، پیگمنت قوی‌ای دارند و درخشان هستند اما بعضی از آنها رنگ‌ها و حالت ملایم‌تری دارند؛ مانند هایلایتر‌های مایع از برند فرانسوی (بنفیت). هایلایتر‌های بنفیت حالت درخشان طبیعی‌ای به صورت شما می‌دهد.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

گونه‌های سرخ یا (Sun kissed)

بدون رژگونه‌ی مناسب، آرایش مینیمال معنایی ندارد! انتخاب رژگونه‌ی مناسب بستگی به رنگ پوست شما و نوع آرایشی که انجام می‌دهید،دارد. برای مثال اگر شما از کرم‌پودر برنزه و تیره استفاده می‌کنید، بهتر است رژ‌گونه‌ی مورداستفاده‌ی خود را از تنالیته‌های رنگی: قهوه‌ای(شکلاتی،هویجی)، بژ، طلایی و رزگلد انتخاب کنید یا اگر کرم‌پودر شما مانند پوستتان سفید و روشن است از رژگونه‌های: گلبهی، قرمز، هلویی، رزی و… استفاده کنید. دو برند را ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اما شما می‌توانید از هر برندی استفاده کنید و این برند‌های نام‌برده در حد پیشنهاد هستند.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

رژگونه‌ی پودری

ما انواع و اقسام رژگونه‌های پودری را داریم و خیلی از آنها باکیفیت هستند. پیشنهاد ما برای شما برند جدیدی است که شاید نشناسید و برایتان جالب باشد که با آن آشنا شوید. Soap and Glory برند محصولات آرایشی و مراقبت از پوست است که با‌کیفیت بالا و پکیج‌های بسیار بانمک وینتیج در خارج از ایران طرفدار‌های خود را دارد. رژگونه‌های این برند در عین داشتن ظاهری زیبا، پیگمنت مناسب و حالت طبیعی روی پوست دارند. پس بد نیست که برای خیلی از آیتم‌های مورد‌نیاز خود به سراغ این برند جذاب بروید.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

رژگونه‌های مایع

برند نارس، که معرف حضور همه‌ی علاقه‌مندان به میکاپ است، به داشتن رژگونه‌های بسیار باکیفیت و خوش‌رنگش معروف است. رژگونه‌های مایع نارس که ظاهری شبیه به لاک دارند، برای یک میکاپ طبیعی می‌توانند مناسب باشند. این رژ‌گونه‌ها تنوع رنگی زیادی دارند.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

ابرو هرچه طبیعی‌تر، جذاب‌تر

یکی از نشانه‌های یک میکاپ طبیعی و مینیمال، داشتن ابرو‌های پرمانند و طبیعی است. اگر شما ابرو‌های کم‌پشت و بدون حالتی دارید که در آن صورت مجبور به کشیدن ابرو و استفاده از محصولات زیادی برای ابرو‌ خود هستید، پیشنهاد ما استفاده از محصولات ابروی بنفیت است. تنوع محصولات مربوط به ابروی برند بنفیت بسیار زیاد است و شما می‌توانید با توجه به نیاز شخصی خود آن را انتخاب کنید.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

اگر ابروهای پرپشت ولی نامرتبی دارید، پیشنهاد ما استفاده از ژل ابرو است که به انتخاب خودتان می‌تواند بی‌رنگ یا با رنگ ابروی شما هماهنگ باشد. برند پیشنهادی ما برای استفاده از ژل ابرو (Glossier) است که به جرئت می‌توان گفت که محصولات مراقبت از پوست و آرایشی بسیار قوی و مینیمالی دارد که شاید کمی جدید و غریب به نظر برسد اما می‌توانید یک گوشه‌‌چشمی هم به محصولات این برند پیشنهادی بیاندازید.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

چشم‌ها

آرایش چشم شما با آرایش لب باید هماهنگی داشته باشد، به این نکته حتما دقت کنید که اگر آرایش چشم شما زیاد است، آرایش لب کم و برعکس! برای یک میکاپ مینیمال استفاده از ریمل در حد اینکه مژه‌ها به حالت طبیعی به سمت بالا فر بخورد و استفاده از سایه مات تک رنگ ملایم پشت پلک با خط‌چشم گربه‌ای ریزی پشت چشم می‌تواند مناسب باشد. اگر چشم‌های شما ریز است از هایلایتر برای گوشه‌ی جلویی چشم خود استفاده کنید.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

لب‌هایی خوش‌رنگ یا درخشان

مراقبت از لب را با استفاده از لیپ‌‌بالم‌های درمانی فراموش نکنید! اگر می‌خواهید میکاپ شما خیلی مینیمال و ساده باشد با همان لیپ‌بالم‌ها یا لیپ‌گلاس‌های رنگی کارتان راه می‌افتد یا حتی می‌توانید رژ‌لب جامد مورد علاقه‌ی خود را کمی روی انگشتانتان بزنید و بعد به حالت ضربه‌ای روی لبتان بکشید تا کمی رنگ بگیرد.

میکاپ‌ به سبک مینیمال و طبیعی

در آخر این نکته را باید بگوییم که استفاده از محصولاتی که ما آنها را نام برد‌ه‌ایم، اجباری نیست شما می‌توانید از آیتم‌های آرایشی دلخواه خود استفاده کنید و این محصولاتی که ما گفتیم در حد ایده و پیشنهاد بود. هیچ چیزی مهم‌تر از این نیست که شما همان‌طور که هستید، زیبا به نظر برسید و زیبایی واقعی خودتان را برجسته کنید. میکاپ مینیمال و ساده برای آن دسته از دوستانی است که تمایل دارند زیبایی طبیعی خود را بیشتر نشان دهند.

 

منبع : مجله اینترنتی مدوپیا

نظر بدهید