معروف‌ترین کیف‌های شنل
کافه خواندنی

معروف‌ترین کیف‌های شنل

2.55Kبازدید

کوکو شنل که تنها با ارائه یک کیف برای رهایی خود از کیف‌های دستی، تاریخ این اکسسوری محبوب بانوان را تغییر داد، امروزه چندین مدل کیف با رنگ‌ها و مدل‌های متفاوتی را در کالکشن‌ها ارائه می‌کند. این مسئله باعث شد تا در این مطلب با توجه به ووگ برای شما داستان و خصوصیات برخی از این کیف‌ها را بازگو کنیم.

Chanel 2.55

گابریل کوکو شنل اولین کیف‌دستی را که به‌طور شخصی برای او بود، در تاریخ ۱۹۲۹ طراحی و ارائه کرد. مادمازل‌ در همان سال‌ها از کیف‌های سنگینی که حتما باید به دست گرفته و لذت رهابودن دست و قراردادن در جیب را از او می‌گرفت، خسته شده بود. او سپس در تاریخ فوریه ۱۹۵۵ با ارائه کیف آیکونیک شنل 2.55 تاریخ کیف‌ها را تغییر داد!

معروف‌ترین کیف‌های شنل

علل تغییر تاریخ کیف‌ها توسط مادمازل با استفاده از این کیف، ابداع بند دوشی در اکسسوری محبوب بانوان برای اولین بار بود! به گفته منابع، اگر طراحی این کیف به‌علت علاقه‌نداشتن مادمازل به دست‌گرفتن کیف نبود، منابع الهام او احتمالا به یتیم‌خانه‌ای که در آن همراه خواهرش بزرگ شده بود و کیف‌های دوشی مردان باز می‌گردد.

معروف‌ترین کیف‌های شنل

جزئیات شنل 2.55

مادمازل گابریل نام این کیف آیکونیک را از تاریخ ارائه آن انتخاب کرده است. به این صورت که عدد دو از دومین ماه سال در واقع فوریه و 55 نیز از سال 1955 که ارائه شد، انتخاب گشته است.

یک زیپ مخفی کوچک برای حفاظت از نامه‌های عاشقانه پنهانی ایجاد شده است و همین‌طور جیب کوچکی مناسب برای نگهداری یک رژ وجود دارد.
این کیف به‌علت داشتن بند دوشی محبوبیت پیدا کرده بود و از همان ابتدا بند آن زنجیره بود اما شنل پس از شروع جنگ جهانی به‌علت کمیاب‌شدن مواد، مجبور به استفاده از بندهای چرمی شد.

برخلاف تصور شما با وجود این که مادمازل، لوگو شنل را که از دو C تشکیل شده است، در 1925 طراحی کرده بود اما قفل این کیف پس از حضور کارل لاگرفلد و در 1980 مزین به لوگو معروف برند شد.

معروف‌ترین کیف‌های شنل

Chanel classic

شنل کلاسیک توسط کارل لاگرفلد برگرفته از کیف 2.55 ارائه شد؛ با این تفاوت که قفل مزین به لوگو برند بود و تغییراتی در جزئیات صورت گرفته بود.

معروف‌ترین کیف‌های شنل

Chanel boy

کارل لاگرفلد این کیف را اولین بار در کالکشن ready to wear F/W 2011 ارائه کرد و از همان روز هم جزو لیست کیف‌های به‌یادماندنی شنل قرار گرفت. این کیف نیز مدرنیزه کیف شنل کلاسیک می‌باشد که با الهام از کیف‌های شکارچیان ارائه شده است.

معروف‌ترین کیف‌های شنل

لاگرفلد برای ارائه این کیف از شخص گابریل شنل الهام گرفته است. او در مصاحبه‌ای نیز ذکر می‌کند که گابریل برای ارائه کالکشن‌ها و… خود از الگو و استایل مردانه به‌شدت الهام می‌گرفت که تمامی ما از این موضوع آگاه هستیم و این در واقع روح برند شنل را تشکیل داده است. این مسئله وام‌دار علاقه زیاد گابریل به Boy Capel بازیکن چوگان، معشوقه‌اش می‌باشد. لاگرفلد نیز با برگزیدن نام «بوی» بر این کیف نیز ادای احترامی به عشق جاودان گابریل و معشوقه او کرد.

معروف‌ترین کیف‌های شنل

کارل لاگرفلد بعدها این مدل کیف را با طرح گرافیتی که در آن به‌جای دوخت همیشگی که بر تمامی کیف‌های چرم شنل وجود داشت، از رنگ استفاده کرده بود، طراحی کرد. به همین ترتیب نام این کیف Chanel boy grafiiti قرار گرفت.

معروف‌ترین کیف‌های شنل

Chanel grand shopping tote

این کیف بیشتر با نام اختصاری GTS شناخته می‌شود. از مشخصه‌های این کیف که لوگوی بزرگ روی چرم آن است، رویای حقیقت‌یافته افرادی که دنبال کیف‌های ظریف و مجلل هستند، می‌باشد اما متاسفانه شنل به تولید این کیف آیکونیک به‌علت راحت‌نبودن افراد حین دست‌گرفتن پایان داد.

معروف‌ترین کیف‌های شنل

Chanel gabrielle

کیف شنل گابریل را کارل لاگرفلد در کالکشن S/S 2017 ارائه کرد و او در این مورد می‌گوید: همه او را کوکو صدا می‌زدند اما نام حقیقی او گابریل بود و این نام برای کیفی که تمام کدها و روح بنیان‌گذار خود را همراه دارد، مناسب است.

معروف‌ترین کیف‌های شنل معروف‌ترین کیف‌های شنل

Chanel perfume bottle

آیا تصور می‌کردید که عطر محبوب No.5 شنل به‌عنوان کیف در دست شما قرار گیرد؟ طراح این کیف، کارل لاگرفلد نیز در این مورد می‌گوید: من سالهاست که در شنل مشغول هستم اما هرگز فکر نمی‌کردم از این عطر محبوب به‌عنوان کیف در کالکشن‌ها استفاده کنم! این کیف در دست بسیاری از سلبریتی‌ها همچون ریحانا، کریس جنر و… دیده شده است.

معروف‌ترین کیف‌های شنل

Chanel milkcarton

زمانی که کارل لاگرفلد کالکشن A/W 2014 خود را در یک سوپرمارکت ارائه می‌کند و مدل‌ها در حال خرید تنقلات لباس‌ها را به نمایش می‌گذارند، چندان بعید نیست که شما را با یک کیف از پاکت شیر سورپرایز کند!

معروف‌ترین کیف‌های شنل

Chanel giant hoop

این کیف نیز توسط کارل لاگرفلد برای S/S 2013 ارائه شده بود. این کیف شاید در نگاه اول برای بیننده تعجب‌آور باشد اما با توجه به صحبت‌های لاگرفلد و مدلی که با مایو شنا کیف را در طول صحنه حمل می‌کند، این کیف اورسایز که در طراحی آن از کیف شنل 2.55 و دو حلقه بزرگ به عنوان دسته استفاده شده است، بسیار مناسب رفتن به پلاژ می‌باشد. چرا که فضای بسیار بزرگی برای حمل تمام وسایل شما دارد و همین‌طور به‌وسیله دو حلقه محکم می‌توانید حوله خود را بدون این که بر شن و… کشیده شود، بر آن قرار دهید.

معروف‌ترین کیف‌های شنل

منبع : مجله اینترنتی مدوپیا

نظر بدهید