معرفی برند رودآرته
کافه خواندنی

معرفی برند رودآرته

1.71Kبازدید

رودآرته Rodarte یکی از برندهای جدید و موفق در زمینه طراحی و تولید پوشاک زنانه است که توسط دو خواهر طراح به نام‌های کیت و لارا مالیوی تاسیس شده است. برند رودآرته در مدت عمر کوتاه خود توانسته است جوایز متعددی را در زمینه طراحی لباس به دست آورد و فرصت همکاری با برندهای خاصی مثل Gap و Target  را نیز در تیراژهای محدود داشته است.

زندگی نامه خواهران مالیوی و تاسیس برند رودآرته

کیت و لارا مالیوی Kate and Laura Mulleavy خواهران طراح آمریکایی هستند که برند رودآرته را تاسیس کرده‌اند. لارا مالیوی متولد آگوست ۱۹۸۰ و کیت مالیوی متولد فوریه ۱۹۸۲ است. مادر آن‌ها ویکتوریا رودآرت یک دورگه ایتالیایی ومکزیکی و پدر آن‌ها ویلیام پری مالیوی یک آمریکایی با رگه ایرلندی است. لارا دانش آموخته رشته ادبیات انگلیسی و کیت فارغ التحصیل رشته تاریخ است و هر دوی آن‌ها تحصیلات خود را در دانشگاه برکلی کالیفرنیا به اتمام رسانده‌اند. پس از فارغ التحصیلی در سال ۲۰۰۲ این دو خواهر به خانه بازگشتند تا بتوانند به حرفه مورد علاقه خود یعنی طراحی لباس بپردازند.

معرفی برند رودآرته

در سال ۲۰۰۵ بود که برند رودآرته توسط کیت و لارا تاسیس شد و نام آن از نام خانوادگی مادری خواهران مالیوی با تلفظ اسپانیایی آن اقتباس شد. آن‌ها در اولین مجموعه خود تنها ده عدد لباس را به نمایش گذاشتند اما همین نمایش موفق باعث شد که تصویر آن‌ها روی جلد مجله Women’s Wear Daily برود و فرصت ملاقات با سردبیر مجله ووگ یعنی آنا وینتر افسانه‌ای را پیدا کنند. خواهران مالیوی در سال ۲۰۱۰ با ایمی واسکات طراح لباس فیلم همکاری کردند و تعدادی از لباس‌های فیلم تحسین شده “قوی سیاه” را طراحی کردند. کیت و لارا تجربه نویسندگی و کارگردانی یک فیلم به نام Woodshock را با هنرنمایی کریستین دانست در سال ۲۰۱۷ داشته‌اند که البته به اذعان منتقدین و بینندگان این فیلم تجربه چندان موفقی نبوده است.

جوایز و افتخارات برند رودآرته

مجموعه‌های متعددی از لباس‌های برند رودآرته در موزه‌های هنری برتر جهان از جمله موزه متروپولیتن نیویورک، موزه تکنولوژی فشن نیویورک و موزه هنرهای لس آنجلس برگزار شده است. این برند تنها یک سال پس از تاسیس خود نامزد جایزه انجمن طراحان فشن آمریکا شد و این افتخار در دو سال بعد از آن نیز تکرار شد تا این که خواهران مالیوی در سال ۲۰۰۹ توانستند عنوان طراح برتر سال را در بخش لباس زنانه ازآن خود کنند. در نوامبر سال ۲۰۱۳ خواهران مالیوی جایزه برترین طراحی پارچه را از انجمن طراحان پارچه سوییس کسب کردند، آن‌ها نخستین زنانی بودند که موفق به اخذ این جایزه ارزشمند می‌شدند. در کنار موفقیت در کار طراحی پارچه و لباس، فیلم‌های کوتاه متعددی که این دو خواهر تولید کرده‌اند برنده جوایزی هم شده است.

معرفی برند رودآرته

سبک طراحی خواهران مالیوی

کیت و لارا در شمال کالیفرنیا بزرگ شده‌اند و هویت آن‌ها با فرهنگ ساحل غربی آمریکا گره خورده است و نشانه‌های همین فرهنگ را می‌توان در سبک طراحی برند رودآرته مشاهده کرد. اگرچه خواهران مالیوی هرگز در زمینه مد و فشن اموزش ندیده‌اند اما زمینه‌های متعددی مثل خاطراتت کودکی، سفرها و علم و هنر الهام بخش کارهای آنان بوده است. الک سات Alec Soth نویسنده آمریکایی با همکاری عکاس حرفه‌ای کاترین اوپی Catherine Opie در کتابی به نام “ذهن‌های پشت رودآرته” به ویژگی‌های این برند و تحلیل سبک خواهران مالیوی پرداخته است و درباره جریانات الهام بخش کار آن‌ها به همراه تصاویری در این ارتباط، مطالبی را بیان کرده است.

معرفی برند رودآرته

در این کتاب آمده است “کیت و لارا در کار فشن بسیار وسواسی و تمامیت طلب هستند و ترجیح می‌دهند همه چیز تحت کنترل آن‌ها باشد. آن‌ها هنگام طراحی لباس سعی می‌کنند داستانی را با لباس‌ها بیان کنند، داستانی که توسط استفاده کننده لباس بیان می‌شود و نه برای او. با این روش می‌توان شخصیت را از طریق لباس‌ها بیان کرد بدون آن که نیازی به تاثیر گرفتن از افراد دیگر در میان باشد. در هر صورت برند رودآرته یک برند جوان است و طراحان آن هنوز در ابتدای راه خود هستند. پس باید منتظر ماند و دید که آن‌ها برای آینده و مشتریان آتی خود چه داستان‌هایی را ساخته و پرداخته‌اند.

 

منبع:مجله قرمز

نظر بدهید