معرفی برندهای معروف ایتالیایی
کافه خواندنی

معرفی برندهای معروف ایتالیایی

2.19Kبازدید

تمایل همگانی به خرید از محصولات دارای برند جهانی، ما را بر آن داشت تا به معرفی معروفترین برندها در دنیا بپردازیم .. بدون تردید برندهای ایتالیایی از محبوبترین محصولات مابین ایرانیان برخوردارند .. این کشور دارای 23 برند معروف در دنیاست که در بخش اول به معرفی یازده برند خواهیم پرداخت ..

بوتگا ونتا….Bottega Veneta

شرکت کالای لوکس ایتالیایی است، که در زمینه طراحی، تولید و توزیع محصولات چرمی، ساعت، انواع لباس و کیف‌های دستی فعالیت می‌نماید. این شرکت هم‌ اکنون مالک شبکه‌ای از ۱۴۰ فروشگاه در کشورهای مختلف می‌باشد.

italy-brands10

شرکت بوتگا ونتا در سال ۱۹۶۶ در ویچنزای ایتالیا توسط مایکل تادی و رنزو زنگیارو تاسیس شد. هدف این کمپانی تولید صنعتی محصولات چرمی بود و طراحی خاصی را که اینترچیاتو نام گرفت ابداع کرد، روش بافت چرم که به نماد این کمپانی بدل شد و مورد استقبال قرار گرفت. در دهه هفتاد بوتگا ونتا از محبوب ترین برند ها در زمینه محصولات چرم بود و مشتریانی مثل ژاکلین کندی از آن ها خرید می کردند. و در سال ۲۰۰۱ توسط شرکت گوچی خریداری شد گوچی برای این برند مبلغ ۱۵۶ میلیون دلار را پرداخت کرد و در حال حاضر بخشی از گروه کرینگ بشمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر ویچنزا، ایتالیا قرار دارد.

ولنتینو….Valentino

 شرکت کالای لوکس ایتالیایی است، که در زمینه طراحی، تولید و توزیع کیف و کفش، ساعت، پوشاک و عطر فعالیت می‌نماید.

شرکت ولنتینو در سال ۱۹۶۰ توسط طراح مد ایتالیایی والنتینو گاراوانی، در شهر رم تأسیس شد.در سال ۱۹۹۸، این طراح شرکتش را به هلدینگ حوزه‌های صنعتی به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار فروخت. در سال ۲۰۰۲، هلدینگ حوزه‌های صنعتی ولنتینو را به گروه لوکس مارزوتو فروخت.در سال ۲۰۰۸ اکثریت سهام آن توسط سازمان سرمایه‌گذاری قطر خریداری گردید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر میلان، ایتالیا قرار دارد.در پایان سال ۲۰۱۱، موزه مجازی ولنتینو گاراوانی در وب‌سایتی به همین نام به‌عنوان منبعی برای زندگی و کارهای ولنتینو راه‌اندازی شد.

با توجه به اینکه والنتینو گاراوانی خودش را به‌عنوان طراحی برتر در زمینه پوشاک گران‌قیمت و شیک ایتالیایی به جهان شناساند، در سال ۱۹۶۷ برای «کالکشن بدون رنگ» اش برنده جایزه معتبر نیمن مارکوس شد. این کالکشن بود که موجب شد، تا نماد «V» به نشان تجاری جهانی ولنیتنو بدل شود.

دولچه&گابانا….Dolce & Gabbana

شرکت کالای لوکس و خانه مدایتالیایی است که در سال ۱۹۸۵ توسط دومنیکو دولچه و استفانو گابانا، دو طراح ایتالیایی، در شهر میلان تأسیس شد.در سال ۲۰۰۵ حجم مبادلات شرکت دولچه گابانا، بالغ بر ۵۹۷ میلیون یورو بوده‌است.

معرفی برندهای معروف ایتالیایی

دولچه&گابانا مخصوص اقلام بیشتر تجملی و گران‌قیمت است. همچنین بعلت دارا بودن طراحان و لباس‌های شب رسمی و پوشاک متناسب با فصل، دارای اعتبار بیشتری نیز می‌باشد.

  • لباس ساحل
  • لباس زیر
  • عینک آفتابی
  • عطر
  • کیف پول
  • پوشاک آماده
  • اوت کوتور

 ورساچه….Versace

شرکت پوشاک و خانه مد ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۸ توسط جیانی ورساچه تأسیس شد.اولین بوتیک ورساچه در سال ۲۰۰۰ در شهر رجیو کالابریا راه‌اندازی گردید. امروزه برند ورساچه یکی از بزرگترین خانه‌های مد در جهان به‌شمار می‌رود.

معرفی برندهای معروف ایتالیایی

جیانی ورساچه تا زمان مرگش، خود سمت رهبری این شرکت را برعهده داشت. دوناتلا، خواهر او نایب رئیس شرکت و همچنین مسوول روش‌های توزیع و پخش ورساچه بود.

موسکینو….Moschino

شرکت کالای لوکس ایتالیایی است، که در زمینه طراحی مد، تولید کفش و محصولات چرمی، همچنین جواهر، عطر و ساعت فعالیت می‌کند.موسکینو، سرکش‌ترین و کاریزماتیک‌ترین برند دنیای مد است. موسکینو برندی است که مسیر خودش را می‌رود و اساساً هر کاری دلش بخواهد انجام می‌دهد.

این شرکت در سال ۱۹۸۳ توسط فرانکو موسکینو تأسیس شد. شرکت موسکینو دارای شبکه ای از ۱۵۰ فروشگاه در سراسر جهان است،

گوچی….Gucci

گوچی یکی از برندهای لوکس برجسته در جهان برای نوآوری در مد و تولیدات بی عیب و نقص، با کیفیت ایتالیایی است.از سال ۱۹۲۱ که گوچیو گوچی (Guccio Gucci) شرکت را در فلورانس تأسیس کرد، هدف آن شناساندن شکوه، زرق و برق و کیفیت محصولات ساخت ایتالیا برای مردان و زنان بود. گوچی پوشاک آماده، کیف دستی، اجناس چرمی کوچک، اکسسوری‌های سفری، کفش، جواهرات اعلا، ساعت، عینک، عطر و لوازم آرایشی تولید می‌کند.

هر محصول تولید گوچی حاصل نزدیک به یک قرن تجربه کیفی صنعتگران و طراحی‌های بی‌رقیب و غیرقابل مقایسه است.با ورود به قرن جدید، مسئولیت‌های سازمانی گوچی قوی‌تر و جدی‌تر شد. از توسعه پایدار به انسان دوستی، گوچی به نقش خود در اجتماع پایبند است.شرکت با کسب داوطلبانه گواهی SA800 تمرکز خود را بر شرایط و شیوه‌های کاری قرار داد. همچنین با شرکت در طرح‌های بشردوستانه، به پشتیبانی از هنر و همچنین حقوق زنان و کودکان پرداخت.

معرفی برندهای معروف ایتالیایی

از سال ۲۰۰۵ و در پی یک توافق بلند مدت با یونیسف، شرکت متعهد شد نزدیک به ۲۰ میلیون دلار را برای حمایت از برنامه‌های سازمان در امور زنان و کودکان قاره‌های آسیا و آفریقا اختصاص دهد.در سال ۲۰۱۳ گوچی نوای تغییر (Chime for Change) را ایجاد کرد؛ گامی جهانی برای آگاه‌سازی در زمینه توانمند کردن زنان و دختران.

گوچی همچنین در همکاری با Kering Corp می‌کوشد با خشونت عیله زنان مقابله کند.در بخش فرهنگی، شرکت همکاری نزدیکی با بنیاد فیلم مارتین اسکورسیزی (The Film Foundation) برای سرمایه‌گذاری روی محصولات با کیفیت سینمایی مانند La Dolce Vita و Once upon a time in America دارد.

فندی….Fendi

شرکت ایتالیایی فعال در زمینه طراحی و تولید لباس و کالاهای لوکس است. این شرکت در سال ۱۹۲۵ توسط ادواردو و ادله فندی تاسیس شد.در حال حاضر، شرکت فرانسوی ال و ام هاش مالک برند فندی محسوب هستند. مشهورترین محصول شرکت فندی، کیف‌های دستی «باگتی» آن، می‌باشد.

جورجو آرمانی….Giorgio Armani

جورجو آرمانی (به ایتالیایی: Giorgio Armani) (زاده ۱۱ ژوئیه ۱۹۳۴) طراح لباس سرشناس ایتالیایی است که بیشتر به خاطر طراحی پوشاک مردانه شناخته شده است. او شرکت خود، آرمانی را در سال ۱۹۷۴ بنیان گذاشت و در آستانه قرن بیست و یکم به‌عنوان موفق‌ترین طراح از ایتالیا فراتر رفت.

معرفی برندهای معروف ایتالیایی

در سال ۲۰۰۰ مجله فوربز، جورجو آرمانی را به عنوان موفق‌ترین طراح دنیا معرفی کرد. در سال ۲۰۰۱ این مجله او را در لیست اعضای جدید مد و در ردیف نوزدهم قرار داد.

 پرادا….Prada

پرادا (به ایتالیایی: Prada) برند تخصصی مُد ایتالیایی برای کالاهای لوکس مردانه و زنانه است. پرادا تولید کننده عینک، چرم، کفش، چمدان و کیف دستی می باشد که به وسیله ماریو پرادا و برادرش در سال ۱۹۱۳ میلادی تاسیس شده است. دفتر مرکزی پرادا در میلان ایتالیا می باشد.

دفتر مرکزی پرادا هم اکنون در یکی از پایتخت های مد جهان، شهر میلان قرار دارد. این برند بیش از ۲۵۰ فروشگاه در سرتاسر جهان دارد. و میوچیا پرادا (Miuccia Prada) در پست ریاست شرکت فعالیت می کند

میو میو….Miu Miu

برند پوشاک زنانه و از زیرمجموعه‌های پرادا است. میو میو در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد و ریاست آن به عهده میوچا پرادا است.میو میو در کشورهایی نظیر ایتالیا، آمریکا، فرانسه، مکزیک، سوییس، چین، استرالیا، ژاپن و … شعبه دارد.

معرفی برندهای معروف ایتالیایی

مارنی….Marni

بیش از بیست سال است که برند «Marni» دنیای مد و بخصوص هفته مد میلان را با طرح‌های خلاقانه و منحصر به فردش شگفت‌زده کرده است. این برند ایتالیایی نمایانگر زیبایی هنری و مدرن است: از طرح‌های هندسی برای کیف‌های رودوشی آن گرفته تا زیورآلات خاص پلاستیکی و نقش و نگار‌های بی‌‌باک و پررنگ.

معرفی برندهای معروف ایتالیایی

مارنی در سال ۱۹۹۴ توسط “کانسوئِلو کاستی گیلیُنی” و شوهر و شریک کاری‌اش “جیانی کاستی گیلیُنی” راه‌اندازی شد. این برند تا سال ۲۰۱۲ ساختار خانوادگی خود را حفظ کرد و از آن‌ به بعد به گروه ایتالیایی مد “OTB” فروخته شد.

نظر بدهید