مرطوب کننده برای پوست چرب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
کافه زیبایی

مرطوب کننده برای پوست چرب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

1.19Kبازدید

یکی از مسائل کسانی که پوستی چرب دارند چگونگی استفاده از مرطوب‌‌‌‌کننده‌‌‌‌هاست. بیشتر این افراد با تصور اینکه مرطوب کردن پوست، سبب تشدید مشکلات پوستی آنها، از جمله آکنه، خواهد شد کمتر سراغ مرطوب‌‌‌‌کننده‌‌‌‌ها می‌‌‌‌روند؛ در حالی‌‌‌‌که این تصور نادرست است. مقاله حاضر اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما می‌‌‌‌دهد.

 

فارق از نوع پوست، برای استفاده از مرطوب کننده این نکات را رعایت کنید.مرطوب کننده برای پوست چرب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به گزارش https://lafarrerr.com/ رعایت نکات زیر موجب اثرگذاری بهتر مرطوب کننده و بهبود سریع تر مشکلات پوستی می‌شود.

1.ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست را رعایت کنید.

برای اینکه بهترین نتیجه را از محصولات مراقبت از پوست بگیرید، باید ترتیب استفاده از آنها را رعایت کنید. بر اساس تحقیقات، بهتر است که از رقیق ترین محصولات شروع کنید و به ترتیب تا غلیظ ترین آنها ادامه دهید. یعنی؛ ابتدا سرم، بعد روغن و سپس کرم را روی پوست خود بمالید. البته ضد آفتاب استثناء است. همیشه باید در آخر استفاده شود. ایده آل نیست که کرم ضد آفتاب را زیر لوسیون یا کرم مرطوب کننده قرار دهید.

زیرا طبیعت ضد آفتاب از جذب محصولات دیگر جلوگیری می کند. در واقع، شما می خواهید مواد مرطوب کننده به خوبی جذب پوست شوند، پس آنها را قبل از ضد آفتاب روی پوست خود بمالید.

2.زمان استفاده از کرم مرطوب کننده مهم است.

بعد از دوش گرفتن یا شستن صورت، می خواهید رطوبت را در پوست خود حبس کنید؛ اما اگر پوست شما خیلی خیس باشد، لوسیون به راحتی سر می خورد. بهترین راهبرد این است که مرطوب کننده را هنگامی که پوست هنوز نمناک است، مصرف کنید. یعنی بلافاصله بعد از اینکه پوست خود را با حوله خشک کردید، از مرطوب کننده استفاده کنید.

3.به میزان کافی مرطوب کننده بزنید.

دقیقاً نمی توانیم بگوییم که چه میزان مرطوب کننده را باید روی صورت و بدن خود مصرف کنید. این اندازه کاملاً شخصی است. بنابراین، برای تعیین آن به کمی آزمون و خطا نیاز دارید.

اگر دیگر نمی توانید کرم بیشتری را روی پوست خود بمالید، احتمالاً زیاد از آن استفاده کرده اید، از طرف دیگر، اگر نتوانید به راحتی لوسیون را در همه جای پوست خود پخش کنید، احتمالاً مقدار کمی از آن را مصرف کرده اید و لازم است مقدار بیشتری را استفاده کنید.

4.پوست گردن هم به مرطوب کننده نیاز دارد.

هنگامی که مرطوب کننده صورت را بر صورت خود می مالید، هیچ دلیلی ندارد وقتی به گردن خود رسید این کار را متوقف کنید. بنابراین، از همان محصول روی گردن و قفسه ی سینه خود استفاده کنید.

زیرا همه ی این قسمت ها علائم پیری را نشان می دهند. به عکس، از لوسیون بدن روی صورت خود استفاده نکنید. زیرا این کار، پوست حساس صورت را تحریک و منافذ آن را مسدود می کند.

5.کرم را به سمت بالا بمالید.

با افزایش سن، گرانش زمین پوست شما را به سمت پایین می کشد. برای مقابله با این امر، برخی از متخصصان مراقبت از پوست، پیشنهاد می دهند مرطوب کننده را به سمت بالا روی صورت خود بمالید.

ممکن است این کار برای معکوس کردن تأثیر گرانش کافی نباشد، اما دست کم اوضاع را بدتر نمی کند. همچنین، این تکنیک، ماساژ ملایمی است که گردش خون را افزایش می دهد و به کاهش پف صورت کمک می کند. افزون بر این، با این شیوه، پوست شما بیشترین مرطوب کننده ی ممکن را جذب می کند.

مرطوب کننده برای پوست چرب چه ویژگی هایی باید داشته باشد.مرطوب کننده برای پوست چرب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اگر پوست چربی دارید، حتما نکات زیر را برای خرید مرطوب کننده مناسب درنظر بگیرید:

 

  1. از کرم‌‌‌‌های بر پایه آب استفاده کنید.

این محصولات بسیار سبک‌‌‌‌تر از کرم‌‌‌‌های بر پایه روغن هستند. کرم‌‌‌‌های مرطوب‌‌‌‌کننده بر پایه آب دارای مواد مرطوب‌‌‌‌کننده طبیعی مانند عسل، آلوئه ورا و … برای شما مناسب‌‌‌‌تر هستند.

این مواد رطوبت هوا را جذب کرده و رطوبت اضافی را در پوست شما حفظ می‌‌‌‌کند و به این شکل باعث آبرسانی مضاعف می‌‌‌‌شود.

 

  1. مرطوب‌‌‌‌کننده‌‌‌‌هایی با فرمولاسیون سبک برای پوست چرب مناسب تر است.

منافذ پوست قادر نیستند کرم و لوسیون‌‌‌‌های سنگین را جذب کنند؛ به همین علت آنها روی پوست باقی می‌‌‌‌مانند و شما روی پوست‌‌‌‌تان احساس سنگینی می‌‌‌‌کنید.

 

  1. مرطوب‌‌‌‌کننده‌‌‌‌ پوست چرب بهتر است غیرکومدون‌‌‌‌زا باشد.

این نوع مرطوب کننده ها منافذ پوست را مسدود نمی‌‌‌‌کنند و باعث بروز جوش نمی‌‌‌‌شوند. محصولات با درصد بالایی از مواد موثره طبیعی در فرمولاسیون خود مولکول‌‌‌‌های کوچکتری دارند و بنابراین بهتر در پوست نفوذ می‌‌‌‌کنند و باعث انسداد منافذ پوست نمی‌‌‌‌شوند.

بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا محصولی حاوی ترکیبات غیرکومدون‌‌‌‌زا ست یا خیر، اطلاع از مواد تشکیل‌‌‌‌دهنده آن است. به عنوان مثال، کره نارگیل، روغن آووکادو و روغن زیتون از مواد مؤثره موجود در مرطوب‌‌‌‌کننده‌‌‌‌ها به‌‌‌‌شمار می‌‌‌‌روند که ممکن است کومدون‌‌‌‌زا باشند.

با وجود این، حتما این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که به هر حال مواد کومدون‌‌‌‌زا ممکن است تنها 2% از فرمولاسیون کرم را تشکیل دهند و بنابراین این نوع فرمولاسیون در کل غیرکومدون‌‌‌‌زا است.

سخن پایانی

فراموش نکنید که بدون استفاده از کرم های مرطوب کننده، پوست دِهیدراته (دچار کمبود آب) شده و برای جبران این موضوع شروع به تولید چربی بیشتر می‌‌‌‌کند.

به طور کلی، راه‌‌‌‌حل مناسب برای افرادی که پوست چرب دارند این است که پوست خود را بدون دریافت چربی اضافه از سایر محصولات آرایشی و بهداشتی، آبرسانی کنند. بنابراین، دقت کنید که از محصولات فاقد چربی یا oil free استفاده کنید.

نظر بدهید