مدل شلف آشپزخانه
کافه دکوراسیون

مدل شلف آشپزخانه

1.74Kبازدید

در طراحی فضای مهمی همچون آشپزخانه، چیدمان و نظم وسایل دقت و ظرافت خاصی را می طلبد. این که شما بتوانید با چیدمان آشپزخانه از ریخت و پاش اضافی خلاص شوید به خلاقیت و ایده هایی برمی گردد که می خواهم در این مطلب در موردش صحبت کنم.

استفاده از قفسه بندی و شلف های باز یکی از همین ایده هاست و عمدتا به چگونگی استفاده از آن در آشپزخانه شما بستگی دارد.

اما اگر واقعا می خواهید مدل شلف آشپزخانه را به کار ببندید، یک سوال مطرح می شود: کجا باید آن ها نصب کنید؟ پس با من همراه شوید تا شما را برای یافتن بهترین مکان راهنمایی کنم.

محل قرارگیری شلف کنار پنجره آشپزخانه

وجود پنجره و نور طبیعی از بزرگ ترین مزیت های است که یک آشپزخانه می تواند داشته باشد.

اما در بسیاری از موراد، قرارگیری کابینت در کنار آن مانع از رسیدن نور کافی به داخل خواهد شد. شلف های باز، در عین حال که همان کارآیی را برای شما دارند، اجازه می دهند نور کافی از طریق پنجره ها به تمام فضا وارد شود.

مدل شلف آشپزخانه

مدل شلف آشپزخانه

مدل شلف آشپزخانه مدل شلف آشپزخانه

مدل شلف آشپزخانه چوبی

مدل شلف آشپزخانه مدل شلف آشپزخانه

شلف آشپزخانه مدرن، نصب در اطراف هود

بعضی از مردم دوست دارند که هود در آشپزخانه به صورت توکار و مخفی نصب شود. اما عده ای هم هستند که انتخاب شان هود های با طراحی خاص بوده و تمایل دارند از آن به عنوان یک عنصر دکوراتیو بهره ببرند.

نصب شلف های زیبا در اطراف هود به خوبی می تواند این کار را عملی کرده و به فضای اطراف هود دیزاین خاصی ببخشد. ابته این کار از لحاظ کاربردی هم مفید خواهد بود زیرا استفاده راحت و سریع از ادویه ها و ابزار پخت و پز را در حین آشپزی فراهم می آورد. در همین راستا ایده های نو برای نظم دهی به وسایل آشپزخانه هم می تواند یاری رسان شما باشد.

مدل شلف آشپزخانه مدل شلف آشپزخانه

شلف آشپزخانه مدرن

مدل شلف آشپزخانه مدل شلف آشپزخانه

استفاده از فضای بالای سینک، مدل شلف آشپزخانه

سینک یکی دیگر از مناطقی است که زمان زیادی با آن کار دارید. استفاده از شلف های باز به جای کابینت های بزرگ و بسته علاوه بر این که فضا را برای شما در آشپزخانه بازتر می کند امکان استفاده سریع تر از وسایل را نیز افزایش می دهد.

مدل شلف آشپزخانه

مدل شلف آشپزخانه

مدل شلف آشپزخانه

قرارگیری شلف اشپزخانه در بالای جزیره

چه کسی می گوید قفسه ها باید به دیوار وصل شوند؟ قفسه های آویزان شده از سقف بالای جزیره هم می توانند به همان اندازه کارآمد باشند.

اگر ارتفاع آن ها را متناسب در نظر بگیرید، بدون هیچ مزاحمتی در اختیارتان خواهند بود. این جا مکان مناسبی برای قرار دادن ظرف های مناسب مهمانی برای پذیرایی است زیرا مجبور نخواهید بود مرتب مهمان تان را تنها گذاشته و به آشپزخانه بروید.

مدل شلف آشپزخانه مدل شلف آشپزخانه

مدل شلف اشپزخانه در کنار شبه جزیره

اگر شما یک شبه جزیره دارید، می توانید قفسه ها را در امتداد دیوار آن قرار دهید. شبه جزیره ها به حالتی گفته می شود که از یک طرف توسط دیوار یا هر جداکننده دیگزی بسته شده باشند.

شلف های باز و مینیمال علاوه بر دیزاین دیوار شبه جزیره آن را کاربردی هم می کند. این قسمت می تواند یک مکان عالی برای ترکیب چند کاربری مانند ذخیره سازی (برای لیوان ها، فنجان ها و…) با عکس های هنری یا خانوادگی باشد تا یک فضای کاربردی و هنری در فضای غذاخوری ایجاد نماید.

مدل شلف آشپزخانه

شلف آشپزخانه “جلوی پنجره ها”

شلف آشپزخانه، جلوی پنجره ها برای برخی افراد بحث برانگیز است، اما اگر از من بپرسید، این یک زیبایی است.

اگر پنجره هایی دارید که نور عالی وارد فضای شما می کند اما منظره مناسبی در جلوی آن وجود ندارد، این کار می تواند یک راه حل ایده آل باشد. شلف اشپزخانه، جلوی پنجره ها می تواند بدون استفاده از پرده به نوعی باعث بسته شدن پنجره و دید نامناسب آن شود.

مدل شلف آشپزخانه مدل شلف آشپزخانه

محل قرارگیری شلف در گوشه های آشپزخانه

گاهی اوقات به این فکر میکنم که چه کاری می توان با یک گوشه ای از یک آشپزخانه L یا U شکل انجام داد؟

این گوشه ها گاهی اوقات می توانند به سختی قابل دسترس باشند، اما قفسه ای با شکل L به شما اجازه می دهد تا هر چیزی را که خواستید پیدا کنید، به راحتی ببینید. تصویر بالا نمونه خوبی از نصب شلف چوبی در کنج دیوار آشپزخانه است.

مدل شلف آشپزخانه مدل شلف آشپزخانه مدل شلف آشپزخانه

منبع : چیدانه

نظر بدهید