قد مدل های معروف دنیا
کافه خواندنی

مدل‌های موفق و مشهوری که قد کوتاهی دارند

3.13Kبازدید

مدل شدن کار ساده ای نیست. فاکتورهای زیادی از زیبایی چهره گرفته تا لاغری و بلندی قد در مدل شدن نقش دارند اما برخی از مدل ها هستند که با وجود نداشتن استانداردهای لازم، توانستند در دنیای مادلینگ بدرخشند. در این مطلب مدل های مشهور و موفقی را که قد کوتاهی دارند، به شما معرفی می کنیم.

کیت ماس

کیت ماس

کیت ماس سوپرمدل مشهور بریتانیایی است که به خاطر چهره مغموم و رنج کشیده ‌اش شهرت دارد. او با وجود قد کوتاه و زیبایی نسبی، توانست طی همکاری با کلوین کلاین در مدتی کوتاه به یکی از مشهورترین ستاره ‌های دنیای مد تبدیل شود. سارا دوکاس در سال 1988، زمانی که کیت تنها 14 سال داشت، او را در فرودگاه دید و از او برای کار در حرفه مادلینگ دعوت کرد. اگر چه قد او، 168 سانتی متر، با استانداردهای مادلینگ هماهنگی نداشت، اما او با اراده ای که داشت توانست پله های موفقیت را یک به یک پشت سر بگذارد و تبدیل به یکی از موفق ترین مدل های جهان شود.

کارا دلوین

کارا دلوین

کارا دلوین مدل و بازیگر انگلیسی ست که اولین بار در سن ده سالگی شروع به مدلسازی در یک شات سرمقاله ووگ ایتالیا کرد. او قدی حدود 173 سانتی متر دارد که که با استانداردهای مادلینگ مقایرت داشت اما شخصیت و توانایی او در این حرفه، او را تبدیل به یکی از مشهورترین مدل های جهان کرد. البته برخی از برندهای مشهور از همکاری با این مدل سر باز زدند. به عنوان مثال در سال 2012، برند لوکس مارک جاکوبز در مورد کارا گفت: «چرا باید این آدم کوتوله در صنعت مادلینگ باشد؟»

سارا سامپایو

سارا سامپایو

سارا سامپایو یک مانکن اهل پرتغال است که بیشتر به ‌خاطر همکاری ‌اش با کمپانی ویکتوریا سیکرت شناخته می شود. جالب است بدانید که هیچ یک از فرشتگان ویکتوریا سیکرت قد زیر 175 سانتی متر ندارند، اما سارا با قد 168 توانست راه خود را در میان آنها باز کند. او تا به حال با برندهای مشهوری چون تامی هایلفیگر، بالمین و.. همکاری کرده است. او می گوید: «زمانی که دیگران از من در مورد کوتاهی قدم سوال می کنند، به آنها می گویم که من و کیت ماس هم قد هستیم. همانطور که او توانسته با این قد در حرفه مادلینگ موفق شود، من هم می توانم.»

امیلی راتایکوفسکی

امیلی راتایکوفسکی

امیلی راتایکوفسکی بازیگر و مدل آمریکایی است که پیش از ورود به عرصه مدلینگ، شانس خود را در فوتبال، بازیگری و باله آزمود. او نخست در کالیفرنیا مطرح شد و سپس در سال ۲۰۱۳ پس از ظاهر شدن در تک ‌آهنگ جنجال ‌برانگیز «خطوط محو» که در ۲۵ کشور رتبه نخست را کسب کرد به شهرت رسید. اگر چه او با قد 168 سانتی متر توانست در حرفه مادلینگ فعالیت کند اما مورد نقدهای منفی زیادی قرار گرفت. با این وجود او اعتماد به نفس خود را از دست نداد. تصویر او روی جلد مجلات مد مشهوری چون GQ و British Vogue به چاپ رسیده است.

کامیل رو

کامیل رو

کامیل رو مانکن و بازیگر فرانسوی امریکایی است. اگر چه او در دنیای مادلینگ درخشیده و نام خود را به عنوان یک ستاره ثبت کرده است اما خیلی ها او را به دلیل ارتباط اش با خواننده گروه وای دایرکشن، هری استایل، می شناسند. البته او برای این که نامش را جهانی کند، نیازی به کمک دیگران نداشت. کامیل با وجود قد 165 سانتی متر، با برندهای مختلفی چون دیور، اچ اند ام، کلویی، آلدو و… همکاری کرد. تصویر او همچنین بر جلد مجله ELLE چاپ شده و اخیرا به شوهای ویکتوریا سیکرت نیز راه پیدا کرده است.

ماریسا میلر

ماریسا میلر

ماریسا میلر مدل آمریکایی است که بیشتر به خاطر ظهور در نشریه سالانه « Sports Illustrated Swimsuit Issues » و کار به عنوان مدل در ویکتوریا سکرت شناخته شده است. او کار با هر دو شرکت را از سال ۲۰۰۲ پس از یک دوره همکاری برای مجله ‌هایی مانند ووگ آغاز کرد. اگر چه ماریسا کوتاه ترین مدل این فهرست نمی باشد اما او با قد 173 سالیان طولانی به دلیل این که قدش با استاندارهای جهانی هماهنگ نبود، از دنیای مادلینگ جدا ماند. اما او حال در سن 38 سالگی، یکی از بهترین و مشهورترین مدل ها، به خصوص در برند ویکتوریا سیکرت، می باشد.

هایلی بالدوین

هایلی بالدوین

هایلی بالدوین مدل آمریکایی و شخصیت تلویزیونی است که از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را به عنوان مدل شروع و در سال ۲۰۱۸ با جاستین بیبر خواننده مشهور کانادایی ازدواج کرد و در یک توییت رسمی نام خانوادگی اش را به بیبر تغییر داد. او با قد 170 شانسی برای دیده شدن در دنیای مادلینگ نداشت اما به لطف شهرت پدرش توانست در این حرفه بدرخشد. او تا به حال برای برندهایی چون دولچه گابانا، تامی هایلفیگر، جرمی اسکات و… مدل شده است.

سوفیا ریچی

سوفیا ریچی

سوفیا ریچی از دیگر ستاره هایی ست که به لطف شهرت پدرش، لیونل ریچی، توانست وارد دنیای مادلینگ شود. او با وجود قد کوتاه اش، 168 سانتی متر، از استانداردهای مادلینگ بسیار پایین تر بود و شانسی برای درخشیدن در این حرفه نداشت اما با وجود پارتی، توانست به این صنعت راه یابد و در نهایت با برندهایی چون دولچه گابانا، شنل و مجلاتی چون Complex و Wonderland همکاری کند.

لی‌لی-رز دپ

لی‌لی-رز دپ

بازیگر و مدل فرانسوی-آمریکایی و دختر جانی دپ و ونسا پارادی است. او با قد 160، کوتاه ترین مدل این لیست به حساب می آید. به راستی راز موفقیت او چه بود؟ علاقه طراح مشهور، کارل لاگرفلد، به او باعث شد که او در حرفه مادلینگ بدرخشد. البته علاوه بر آن، او دختر جانی دپ مشهور است و از این بابت غمی ندارد. با وجود این که او تنها 19 سال دارد، اما با برندهایی چون شنل همکاری کرده است. تصویر او روی جلد مجلات زیادی چون V Magazine، Vogue Paris، ELLE و… نیز به چاپ رسیده که در شهرت و محبوبیت او بی تاثیر نبوده است.

 

منبع : برترین ها

1 نظر

  1. درسته که با اراده و تلاش میشه ب هدف رسید اما در شرایطی ک امکانات محیا باشه این امر امکان پذیره…..

نظر بدهید