مبل پاپاسان چیست ؟
کافه دکوراسیون

مبل پاپاسان چیست ؟

2.65Kبازدید

طراحی مبلمان یکی از رشته هایی است که به نوعی با دکوراسیون و طراحی داخلی گره خورده و تاثیر بسیار زیادی بر آن ها دارد. انواع مدل مبلمان و صندلی ها در رسیدن یک دکوراتور به سبک و طرح موردنظرش کمک زیادی کرده و حتی می توانند باعث جهت گیری روند طراحی شوند. البته به غیر از طراحان، کاربران در یک فضا نیز به طور مستقیم با انواع مدل مبل و صندلی سروکار داشته و شناخت آن ها می تواند کمک زیادی به انتخاب مناسب ترین نمونه داشته باشد. مبل پاپاسان یکی از همین مدل هاست که با وجود جذابیت بسیار زیاد، ناشناخته مانده است. شما در این مطلب می توانید با این مدل زیبا و دوست داشتنی بیش تر آشنا شوید.

مبل پاپاسان چیست ؟

مبل پاپاسان چیست ؟ مبل پاپاسان چیست ؟

صندلی پاپاسان یک صندلی غیر معمول به شکل نیمکره است که از تشک توپر و با جنس های مختلف تشکی می شود. طراحی این مدل مبل از 50 سال پیش آغاز شده و هنوز هم در سرتاسر جهان محبوب است. طراحی خاص این مبل به شما این اجازه را می دهد که حالت نشستن بسیار راحتی را تجربه کرده و در کنار سایر مبلمان های خانه به تنهایی قرار می گیرد. یکی از ویژگی های بسیار مهم این مدل مبل ها در این است که با اکثر سبک های دکوراسیون هم خوانی پیدا کرده و شخصیت خاص خود را حفظ می کند. بنابراین شما هم می توانید در یک نشیمن کاملا مدرن از حضورش بهره ببرید و هم در خانه ای روستیک یا کلاسیک از آن استفاده نمایید.

ویژگی های خاص صندلی Papasan

مبل پاپاسان چیست ؟ مبل پاپاسان چیست ؟

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره داشتم، مهم ترین و شاخص ترین ویژگی این مبل ساخت آن است. بدنه و تشک مبل به یکدیگر متصل نبوده و همین موضوع امکان ایجاد تنوع بالا را فراهم می سازد. البته شکل و فرم جمع و جور آن نیز یکی دیگر از ویژگی های ممتازی است که آن را از سایر مدل ها جدا می کند. شما می توانید متناسب با دکوراسیو ن منزلتان از پارچه های کتان، مخمل، پشم و حتی خز برای دوخت تشک استفاده نمایید. گاهی اوقات از کوسن های کوچک نیز برای تزیین مبل پاپاسان کمک گرفته می شود.

انواع مدل مبل پاپاسان

مبل پاپاسان چیست ؟ مبل پاپاسان چیست ؟ مبل پاپاسان چیست ؟ مبل پاپاسان چیست ؟ مبل پاپاسان چیست ؟

در اصل مبل های پاپاسان از ابتدا با چوب طراحی و ساخته می شدند اما به مرور با خلاقیت طراحان مختلف، امروزه ما شاهد نمونه های فلزی یا پلاستیکی با پایه های متفاوت آن نیز هستیم. اگر به تصاویر بالا دقت نمایید انواع مدل پایه های طراحی شده برای این مبل را متوجه می شوید. پایه ها چه چوبی باشند و چه فلزی، می توانند فرم و شکل دایره ای داشته باشند و یا حتی مانند مبل آویزان، بدون پایه طراحی شوند. امروزه به خصوص برای چیدمان این مبل در فضای باز، از مبل پاپاسون به همراه پاف کوچک شبیه به خودش استفاده می شود.

منبع : چیدانه

نظر بدهید