مبل عثمانی در دکوراسیون خانه
کافه دکوراسیون

مبل عثمانی در دکوراسیون خانه

1.07Kبازدید

پاف، مبل کوسنی، چهارپایه های پارچه ای و حتی صندلی های عثمانی ظاهری شبیه بهم داشته و جدیدا نیز طرفداران بسیاری را در دکوراسیون به سوی خود جذب کرده اند. شاید شما هم در خانه های زیادی یکی یا دوتا از آن ها را دیده اید اما نکته مهم که در این زمینه مطرح می شود کاربرد و علت استفاده از آن هاست. ممکن است بعضی برای نشستن استفاده شوند اما بعضی برای طراحی ورودی و فضای ذخیره سازی. در هر صورت قبل از هر انتخابی باید بتوانید ابتدا کارایی آن ها را مشخص نمایید. در ادامه استفاده های خاص و کاربردی این نشیمن گاه های دوست داشتنی را برای تان توضیح خواهیم داد.

تقسیم کردن فضا به وسیله پاف

در بسیاری از خانه ها و آپارتمان های امروزی به دلیل کوچکی و کمبود جا، برای جدا کردن فضاهای مختلف باید از راه هایی غیر از دیوار کشیدن استفاده کرد. به غیر از پارتشین ها، پاف و صندلی عثمانی می تواند یک راه ساده و زیبا باشد. شما به راحتی می توانید با استفاده از آن ها، سالن یا اتاق تان را به دو قسمت جدا کرده که از لحاظ بصری نیز به صورت مجزا دیده می شوند. به طور مثال قسمت ناهارخوری را از فضای نشیمن جدا نمایید. انتخاب رنگ و اندازه آن ها کاملا به فضا و دکوراسیون تان بستگی خواهد داشت.

مبل عثمانی در دکوراسیون خانه مبل عثمانی در دکوراسیون خانه

ایجاد راحتی در آشپزخانه به همراه پاف

اگر شما در یک خانه جمع و جور زندگی می کنید و کارهای زیادی مانند غذا خوردن، مطالعه و … را در آشپزخانه تان انجام می دهید، پاف ها می توانند یک فضای راحت و نرم را برای شما به وجود بیاورند. ممکن است حتی شما جایی برای صندلی نداشته باشید، اما یک پاف یا چهار پایه کوچک می تواند همان نقش را برای تان ایفا کند. تصویر بالا به خوبی این ایده را به شما نشان می دهد. یک نیمکت کوچک در کنار دیوار به همراه یک میز و پاف طراحی کامل و کارآمدی رارائه می دهند.

مبل عثمانی در دکوراسیون خانه

تطبیق پذیری پاف با مبلمان

این پاف به عنوان لوازم جانبی دوست داشتنی و مناسب، در کنار مبل خود قرار گرفته است. شما می تواند از آن هم به عنوان یک میز کوچک و هم به عنوان محلی برای زیر پاهای تان استفاده نمایید. هر دو حالت کارآیی خوبی را به شما ارائه می دهد و تنها کاری که باید انجام بدهید این است که آن را از لحاظ رنگ و نقش با مبلتان ست کنید. برای این کار هم می توانید از پارچه خود مبل مانند تصویر بالا بهره بگیرید و هم این که از رنگ های متضاد استفاده نمایید.

مبل عثمانی در دکوراسیون خانه

پاف و صندلی عثمانی در اتاق خواب

گاهی اوقات در خانه مان به خصوص در اتاق خواب به یک فضا برای گذاشتن وسایل مورد نیاز و دم دستی نیاز داریم. این موضوع به خصوص برای لباس ها زیاد پیش می آید و ما در همه جای خانه نمی توانیم از جالباسی یا کمد استفاده نماییم. بنابراین یک صندلی عثمانی شیک و زیبا در عین حال که یک عنصر دکوراتیو است، می تواند فضای مورد نظر برای گذاشتن این وسایل را نیز فراهم نماید. البته برای این که خیلی از دکوراسیون جدا و متفاوت هم نباشد می توانید با سینی های دکوری و چند شمع یا یک گلدان گل روی آن را تزیین نمایید.

مبل عثمانی در دکوراسیون خانه مبل عثمانی در دکوراسیون خانه

فضای ذخیره سازی با استفاده از پاف

اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید مسلما به فضاهای ذخیره سازی زیادی نیاز دارید. نمونه پاف یا مبل عثمانی که در تصویر مشاهده می کنید برای این کار بسیار ایده آل هستند. این مدل ها که در ابتدا نقش میز را بازی می کنند بیش تر برای مبل های راحتی در نظر گرفته می شوند. اما به دلیل درب دار بودن، به راحتی می توانید از فضای داخلی آن ها نیز به عنوان جعبه استفاده نمایید.

مبل عثمانی در دکوراسیون خانه

صندلی فضای کار

اگر فضای کار شما یا میز تحریر فرزندتان در یک مکان محدود و کوچک قرار گرفته، بهتر است از یک پاف یا صندلی عثمانی به جای صندلی های معمولی استفاده کنید تا در مواقعی که استفاده نمی شود به راحتی آن را در زیر میز قرار داده و فضای تان را بهینه نمایید. علاوه بر این، شما می توانید غیر از این مکان، برای فضاهای دیگر خانه حتی در نشیمن از آن استفاده کنید. این مدل ها به دلیل کوچک و سبک بودن قابل جابه جایی و حرکت دادن هستند.

مبل عثمانی در دکوراسیون خانه

مبل عثمانی برای اضافه کردن الگوی جدید

همان طور که در موردهای قبل هم اشاره کردم، پاف یا صندلی عثمانی ایده خوبی برای قرار دادن در مقابل یک مبل است. اما آن چه که می تواند برای تان کاربردی تر باشد، اندازه و ابعاد آن است. اگر فضای تان نشیمن این اجازه را به شما می دهد، می توانید از یک اندازه بزرگ استفاده کرده تا کل مبلمان را پوشش دهد. در این حالت دیگر به میزهای عسلی کوچک برای پذیرایی نیاز نخواهید داشت و همین یک میز کافی خواهد بود. همچنین با انتخاب نقش و طرح متفاوت می توانید یک الگوی جدید را به دکوراسیون تان وارد نمایید. فقط باید اطمینان حاصل کنید که رنگ آن با ترکیب رنگی دکوراسیون تان هم خوانی داشته باشد. به طور مثال می توانید آن را با رنگ نقش های فرش، آباژور و وسایل دکوری و یا کوسن ها ست نمایید.

مبل عثمانی در دکوراسیون خانه مبل عثمانی در دکوراسیون خانه مبل عثمانی در دکوراسیون خانه مبل عثمانی در دکوراسیون خانه

گسترش مبلمان با مبل عثمانی

مبل های L شکل برای خانواده چند نفره عالی هستند. اما با این حال وجود یک صندلی عثمانی همرنگ با مبلمان می تواند فضای نشیمن بیش تری را برای شما فراهم آورد. از طرف دیگر برای زمان استراحت و قرار دادن پاها نیز کاملا ایده آل است. فقط توجه داشته باشید که در این مورد باید از پارچه مبلمان برای عثمانی استفاده کنید.

مبل عثمانی در دکوراسیون خانه مبل عثمانی در دکوراسیون خانه مبل عثمانی در دکوراسیون خانه

طراحی فضای ورودی با صندلی عثمانی

شاید جاکفشی ها و جالباسی هایی که در ورودی استفاده می شوند دیگر جذابیت و زیبایی قبل را نداشته و شما نیاز به یک طراحی جدید داشته باشید. صندلی های عثمانی برای این کار بسیار ایده آل خواهند بود. به این ترتیب که شما دارای یک فضای نشیمن زیبا و شیک هستید و در عین حال می توانید کفش ها، چترها و … را در داخل آن قرار بدهید. به این ترتیب علاوه بر این ورودی تان طراحی شده، کاربردهای لازم را نیز برای تان خواهد داشت.

مبل عثمانی در دکوراسیون خانه مبل عثمانی در دکوراسیون خانه

منبع : چیدانه

نظر بدهید