برای انجام ماساژ پس از پاک کردن مواد آرایشی صورت خود را شسته و به آرامی و خوبی آن را خشک کنید. در اتاقی ساکت این کار را انجام دهید. قبل از شروع مقداری روغن زیتون یا بادام را نیز آماده کنید. بهتر است رو به روی آینه ای نشسته و با آرامش کار را شروع کنید.

ماساژ صورت و کاهش چین و چروک

مراحل به صورت زیر است :

  • سر انگشتان را روغن زده و از خط عمودی پیشانی وسط دو ابرو شروع کرده و انگشتان دو دست را به سمت بیرون و شقیق ها بکشید. این کار را به آرامی طی ۲ تا ۳ دقیقه انجام دهید و پس از هر دفعه مقداری فشار را زیاد کنید. این حرکت خصوصا برای کسانی که دارای خطوط زیادی روی پیشانی خود هستند مفید است؛ چرا که عضلات پیشانی را سفت می کند.

 

  • برای ماساژ ابروها ، خصوصا کسانی که در حین صحبت ابرو هایشان را زیاد بالا می برند ، کافی است انگشت وسط آغشته به روغن خود را روی ابرو ها و بقیه انگشتان را روی عضلات بالا و پایین آن ها قرار دهید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه و آرامی حرکت دهید و تا شقیق ها ادامه دهید.

 

  • فاصله میان لب بالایی و بینی نیز از جمله بخش های صورت است که با بالا رفتن سن دچار چین و چروک می شود. ابتدا باید هر دو انگشت سبابه را به مدت ۳۰ ثانیه با فشاری ملایم روی گودی بالای لب قرار دهید و بعد آن ها را به طرف گوشه های لب تا نزدیکی لاله گوش بکشید.

 

  • برای ماساژ زیر لب و چانه انگشتان سبابه روغن زده خود را روی گودی چانه برای ۳۰ ثانیه به آرامی فشار دهید و سپس به طرف گوشه های خارجی لب پایینی بکشید.

 

  • برای ماساژ دادن عضلات گونه کف دست های روغن زده خود را روی عضلات گونه ها قرار داده و بعد به آرامی به سمت بالا حرکت دهید. به یاد داشته باشید بعد از آن دست ها را برداشته و دوباره روی گونه ها بگذارید و از پایین کشیدن دست ها خودداری نمایید.

 

  • در طب سوزنی و چینی با فشار نقطه ای روی گونه ها موجب افزایش شادابی و نشاط پوست می شوند. شما نیز می توانید با ماساژ دادن آن ها به این هدف برسید. این نقاط روی گونه ها و به موازات لاله گوش قرار دارند. با انگشت سبابه بدون ایجاد درد یا تغییر رنگ در پوست خود این نقاط را برای ۳ دقیقه فشار دهید.

منبع : مجله زیبایی