قوانین ست کردن در دکوراسیون
کافه دکوراسیون

قوانین ست کردن در دکوراسیون

784بازدید

داشتن یک چیدمان ایده‌آل در منزل برای هر فردی اهمیت دارد، و سعی می‌کند با توجه به دانسته‌های خود این ایده‌آل‌ها را فراهم کند. برای داشتن این ایده‌آل‌ها باید به عوامل مختلف در چیدمان توجه کرد.

قوانین ست کردن در دکوراسیون

اصول ست کردن اثاثیه در دکوراسیون داخلی خانه قوانینی است که در چیدمانی بهتر به شما کمک خواهد کرد این اصول را می‌توان به چند بخش متفاوت تقسیم کرد که امروز در این مطلب به این نکات اشاره می‌کنیم.

اصول ست کردن رنگ ها در چیدمان

ست کردن بر اساس یک رنگ

قوانین ست کردن در دکوراسیون

رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و برای ایجاد تضاد از تنالیته‌های رنگی مختلف آن بهره ببرید. ای کار به شما برای دوری از یک نواختی کمک می‌کند.

بر اساس رنگ های مکمل

قوانین ست کردن در دکوراسیون

رنگ‌ها مقابل رنگ اصلی مکمل آن رنگ می‌گویند. رنگ‌هایی که رنگ مقابل خود را به تعادل می‌رسانند یعنی ترکیب سبز با قرمز، آبی با نارنجی زرد با بنفش.

اصول ست کردن اثاثیه خانه

قوانین ست کردن در دکوراسیون

هر کدام از اصول ست کردن ارتباط مستقیمی با مورد قبلی خود خواهد، داشت فرم و رنگ اثاثیه عناصر اصلی در دکوراسیون می‌باشند. ست کردن فرم و رنگ برای انتخاب اثاثیه می‌تواند در ترکیب ، شکل ظاهری یک پارچه و رنگ متناسب با یک دیگر باشد. قطعا نقش رنگ را در ایجاد یک ست زیبا برای اثاثیه باید مد نظر داشت .

نکاتی برای ست کردن اثاثیه

برای ست کردن اثاثیه می‌بایست به سبک چیدمانی خود توجه کنید. در خانه‌های کوچک همه‌ی فضای تشکیل شده از یک فضای ورودی ، نشیمن و راهرو که به اتاق‌ها ختم می‌شود و آشپزخانه‌ای اپن که معمولا با نشیمن یکی می‌شود در خانه‌های ‌کوچک ایجاد ارتباط با فرم‌ها از اهمیت بالایی بر‌خوردار است، زیرا که تنوع فرم در اثاثیه باعث شلوغی فضا شده و خانه را بهم ریخته نشان می‌دهد. در خانه‌های کوچک بهتر است از تنوع رنگی کمتری در لوازم استفاده کرد، هرچه رنگ اثاثیه را روشن‌تر انتخاب کنید باعث بزرگ دیده شدن خانه می‌شود.

ست بر اساس یک سبک مشخص

قوانین ست کردن در دکوراسیون

اساسی ترین اصول ست کردن دکوراسیون داخلی خانه هماهنگی در سبک چیدمان است خیلی از مواقع شاهد این مورد هستیم که در خانه ای هر رنگ و یا هر اثاثیه با سبکی متفاوت چیدمان شده و هیچ توجه‌ای به هویت اصلی فرم و رنگ نشده است سبک‌های چیدمان تعاریف متفاوتی دارند و هر کدام برای خود قوانین خاصی در شکل، فرم، رنگ و … داشته که می‌تواند یک چیدمان را به آن سبک نزدیک کند و فرد را در بهترین شرایط چیدمان قرار دهد.

منبع دکوداریس

نظر بدهید